Schoonmoeder: lief bedoeld maar..

Pfiew en ik dacht dat ik het zwaar had. Mijn schoonmoeder zeurt alleen dat ik het rustig aan moet doen (zucht beslis ik zelf wel) en mijn moeder is teleurgesteld dat we de kleertjes die wij aanhadden niet willen. Maar als mijn ouders of schoonouders erg zeuren dan zeg ik dat gewoon. Niet dat het helemaal helpt maar dan zijn ze weer even rustig.
 
Ik denk dat de beste oplossing is om direct duidelijk aan te geven dat je het heel lief vindt dat ze spulletjes willen kopen maar dat het echt niet nodig is.
1) dat spaart hen geld
2) jullie hebben zelf al wat op het oog (en het excuus dat je van vrienden gratis en voor niets spullen kan lenen help ook)

Je zou in overleg wel één item met ze kunnen afspreken, als ze echt persé iets willen kopen.. desnoods met e voorwaarde dat je wel mee gaat uitzoeken.

Zit je dan nog met spullen opgescheept die je liever niet had willen hebben... stal het dan lekker bij ze thuis onder het mom, dan hebben jullie ook wat staan en hoeven wij niet te slepen met stoeltjes, logeerbedjes etc etc...

Maar voor alles... het is jullie baby, dus jullie beslissen lekker zelf wat je hebben wilt toch??
 
Hmm.. ook ik vrees voor mijn bemoeizuchtige schoonmoeder. We hebben het, zoals je weet Maria, pas aan ze verteld maar ze begint nu al om de 5 minuten aan me te vragen of 'het wel goed met me gaat' als ik een paar minuten mijn mond houdt. ARGGGGGGGGG!!! 'Je ziet ineens ook zo bleekkkkkkk'! Yeah right.. *zucht* Overdreven gedoe. Maar ze bedoelen het zo lief he! Ik houdt mijn hart vast!

Liefs, Floor.
 
Nou ik heb ook al het een en ander van mijn moeder en schoonmoeder gekregen, maar ik ben er heel erg blij mee! Het is ook niet altijd mijn smaak, maar het is ook HUN kleinkind, en ik vind het leuk dat ze zo met me meeleven, dat geluk heeft helaas niet iedereen. Daarnaast moet je een gegeven paard niet in de bek kijken vind ik persoonlijk! Kijk, als ze straks een keertje moeten oppassen, ben je daar ook maar al te blij mee, denk ik zo! Niet teveel zeuren, er zijn zoveel mensen op de wereld die helemaal geen keuze hebben. Wees blij met wat je hebt (en krijgt)!
Groetjes,Joke
 
Ik ben het helemaal met Joke eens. Het is lekker om zo veel belangstelling te krijgen en het is ook hun kleinkind. Zeg gewoon dat je het niet wil dan ben je veel eerlijker. Soms krijg je meer respect dan dat je het niet gebruikt. Ik heb wel eens wat terug gebracht naar de winkel omdat ik het niet mooi vond. Mijn schoonmoeder kon dat alleen maar waarderen omdat ze weet waar ze met mij aan toe is. We hebben ook wel discussies over de opvoeding en we zeggen gewoon advies is prima maar ik bepaal zelf wat we doen. De sfeer is daardoor alleen maar ontspannender geworden. In het begin deed ik alleen maar krampachtig omdat ik bang was om het te zeggen maar het gaat nu heel gezellig.
 
laat hem lekker bij haar staan, doen wij ook met wat we niet kunnen gebruiken! Schoonouders lijken bijvoorbeeld verzot op speelgoed waar lawaai uit komt..... heel handig, voor als onze zoon bij hen komt spelen. Maar die herrie-dingen neem ik niet mee naar huis!
 
Terug
Bovenaan