Schoonmoeder pusht wat zindelijkheid betreft

Niet leuk, ik zou ook gek worden als mijn schoonmoeder hier iets van zou zeggen. Maar ik denk dat je het wel kan gaan proberen met je zoontje. Vanaf 22 maanden kun je al proberen (is wel vroeg hoor) maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. Ze zeggen dat als je begint na 3 jaar dat je er veel langer over doet. Wij zijn begonnen met 2,5 jaar en hebben het in 3 dagen gedaan. Daarna geen luier meer (wel snachts). Google maar eens, zindelijk in een weekend. Sterkte!
 
[quote quote=10554397]Niet leuk, ik zou ook gek worden als mijn schoonmoeder hier iets van zou zeggen. Maar ik denk dat je het wel kan gaan proberen met je zoontje. Vanaf 22 maanden kun je al proberen (is wel vroeg hoor) maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. Ze zeggen dat als je begint na 3 jaar dat je er veel langer over doet. Wij zijn begonnen met 2,5 jaar en hebben het in 3 dagen gedaan. Daarna geen luier meer (wel snachts). Google maar eens, zindelijk in een weekend. Sterkte![/quote]
Ja over gelezen, daar ben ik dan weer niet zo'n voorstander van. We waren al een stukje op weg met t potje hoor maar pauze ingelast want het ging steeds meer met tegenzin , zelfs de plasjes op een gegeven moment. Mede door schoonma dus. Ik ben moed aan t verzamelen voor poging 2 ?
 
Kindjes doen dat op hun eigen tijd, natuurlijk kun je het vroeg aanbieden, maar als ze er niet klaar voor zijn, en zelfs het kdv dit aangeeft, dan gaat t niet gebeuren, heb je idd meer aan een pauze en een tweede poging later.
Mijn neefje was ook redelijk 'laat' met 3,5, maar was wel in 1 keer goed zindelijk, en in de nacht zelfs sneller perfect zindelijk dan zijn zusje die 2 jaar ouder is. Dat het laat lukt betekend dus niet altijd dat het een probleemverhaal wordt.
Ik zou toch het gesprek aangaan met je schoonmoeder. Dat je begrijpt dat het vies is, en je ook graag had dat hij al zindelijk was. Geef aan dat je binnenkort een tweede poging gaat doen, maar dat, om die poging te laten slagen de aandacht er eventjes vanaf moet. Ik zou ook zeker de mening van het kdv doorspelen (die mensen hebben er toch voor geleerd hè). En ik zou los aangeven dat je heel blij bent met het feit dat ze oppast en dat ze leuk omgaat met je kids, maar dat je die lelijke opmerkingen niet wilt hebben, daar zou ik echt heel hard op zijn. Je moet met kinderen zo oppassen wat je ze vertelt over henzelf. Ze hebben nog niet die mentale weerbaarheid en alles wat jij ze vertelt nemen ze voor waar aan, dus ook negatieve visies over zichzelf. 
Ik ben ook conflict vermijdend en van de goede lieve vrede, maar niet ten koste van mn kinderen.
 
[quote quote=10554445]Kindjes doen dat op hun eigen tijd, natuurlijk kun je het vroeg aanbieden, maar als ze er niet klaar voor zijn, en zelfs het kdv dit aangeeft, dan gaat t niet gebeuren, heb je idd meer aan een pauze en een tweede poging later. Mijn neefje was ook redelijk ‘laat’ met 3,5, maar was wel in 1 keer goed zindelijk, en in de nacht zelfs sneller perfect zindelijk dan zijn zusje die 2 jaar ouder is. Dat het laat lukt betekend dus niet altijd dat het een probleemverhaal wordt. Ik zou toch het gesprek aangaan met je schoonmoeder. Dat je begrijpt dat het vies is, en je ook graag had dat hij al zindelijk was. Geef aan dat je binnenkort een tweede poging gaat doen, maar dat, om die poging te laten slagen de aandacht er eventjes vanaf moet. Ik zou ook zeker de mening van het kdv doorspelen (die mensen hebben er toch voor geleerd hè). En ik zou los aangeven dat je heel blij bent met het feit dat ze oppast en dat ze leuk omgaat met je kids, maar dat je die lelijke opmerkingen niet wilt hebben, daar zou ik echt heel hard op zijn. Je moet met kinderen zo oppassen wat je ze vertelt over henzelf. Ze hebben nog niet die mentale weerbaarheid en alles wat jij ze vertelt nemen ze voor waar aan, dus ook negatieve visies over zichzelf. Ik ben ook conflict vermijdend en van de goede lieve vrede, maar niet ten koste van mn kinderen.[/quote]
Ja dat heb ik dus al gezegd hè maar desondanks die opmerkingen .... daarom ook mijn frustratie 
 
Terug
Bovenaan