schoonmoeder

he meid..

och wat een toestand he?!   je wilt zo graag zoveel,maar ondertussen..

ik dacht eerst dak hele leuke schoonouders had.. tot ik erachter kwam hoe achterbaks ze waren (herstel.. zijn) ze hadden x tegen husband toen nog vriend gezegd toen ik er   niet bij was dat ze me niet mochten en zn ex leuker vonden bla bla bla... echt zielig.. er is nog zoveel meer gebeurd te zielig voor woorden..
ik gun het ze gewoon niet als ze mn dochter zien.. ze is nu dik 3mnd en hebben haar maar 4x gezien.. ze tonen ook niet erg veel interesse..   ma VIND DAT ABSOLUUT NIET ERG!!!

maar euh.... JIJ (nou ja jullie) bent de baas hoor!!! laat je niet de wet voor lezen,en niet emotioneel chanteren...

sterkte!!!

liefs mij

Hoi,

Wat een nare toestand! Helaas heel herkenbaar, mijn moeder is net zo labiel en manipulatief. Ze laat ons nu gelukkig een beetje met rust, maar we weten uit ervaring dat dat ieder moment weer om kan slaan en dan krijg je geen moment rust. Het is al eerder gezegd, maar ook ik heb uit ervaring gemerkt dat je het beste zo duidelijk en vriendelijk mogelijk kan zijn. Lief blijven glimlachen, maar duidelijk zeggen hoe jullie het gaan doen en wat jij graag wilt en belangrijk vindt. Want zulke mensen hebben helaas vaak een bord voor hun kop en een nogal creatieve manier van omspringen met de waarheid... En ik ga dergelijke gesprekken ook niet meer alleen aan, maar altijd met mijn man of zus samen dat helpt ook.
Laat je vooral geen schuldgevoel aanpraten of gaan twijfelen, je staat helemaal in je recht en je doet wat het beste is voor je kindje!

Liefs,

Eveline

Hoi Irene,

helaas is dit voor mij heel herkenbaar. Op wat details na, had ik dit verhaal geschreven kunnen hebben. Ook mijn man is bot en hij is zelfs al verschillende keren bij mijn schoonmoeder weg gelopen om daarna een tijd lang niets meer van zich te laten horen, maar ja, ik was zwanger en mw. belde dus erg snel weer!

Ook ik ben de softere en makkelijker manipuleerbaardere van ons beide en dat brengt mij in de positie dat ik me er ongemakkelijk bij voel. Vaak worden dingen zo gebracht, dat ik het wel begrijp, maar ja... wij hebben bepaalde keuzes gemaakt en daar houden wij ons aan. Dat helpt me wel. Als ik het echt niet meer aan kan, dan verwijs ik door naar Mattijs, maar ik probeer het zelf op te lossen.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan