schoonmoeders

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Evy en ben op drie november uitgerekend van mijn eerste kindje. Tot zo ver mag ik over mijn zwangerschap niet klagen. Alles verloopt op rolletjes. Ik heb alleen wel een probleem en dat is mijn schoonmoeder. Met alle respect hoor, ze alles ongetwijfeld beter weten dan ik. Alleen haar bemoeizuchtigheid is om gek van te worden.

Het begon al een aantal jaren geleden, dat ze zich met mijn huishouden, kledingstijl en andere dingen bemoeide. We hebben toendertijd heftige discussies gehad wat later wel wat rustiger werd, maar nooit is weggegaan. Het ging er bij mij gewoon het ene oor en het andere weer uit.

Maar sinds we het blijde nieuws verteld hebben wil ze weer overal haar invloed op uit oefenen. In de achtste week moest ik al mee om alle meubeltjes uit te zoeken, de babykamer moet gelijk al aangepakt worden. Daarbij vind ze mijn huis vies en kan ik volgens haar 'zo' geen kind opvoeden. Ze heeft al door dat ze op mijn geen invloed meer heeft en door haar frustratie probeert ze mijn moeder tegen mij uit te spelen om haar zin er toch in te krijgen.

En dit is nog niet de helft van probleem, het gaat van kwaad tot erger. Zijn er dames die ook met het zelfde zitten en hoe lossen jullie dat op.

Groetjes Evy

Hoi hoi,

Het is niet voor niks je schoonmoeder, je moet tenslotte zelf beslissen hoe je leeft het is je eigen leven daar hoeft zij zich niet mee te bemoeien. Bij mijn ex had ik ook zo'n schoonmoeder vreslijk al dat gezeur bah bah nu is dat wel anders maar heb toch liever mijn eigen moeder haha.

Veel succes ermee gr Fruit Girl

Hoi Evy,

Hier dezelfde ellende qua schoonmoeder.

Wat betreft het "normale leven" valt ze wel mee. Ze heeft weinig kritiek op mijn smaak, huis en de opvoeding van onze oudste.

Maar ze bemoeit zich wel enorm met de zwangerschap. Zo heeft ze haar lijstje met favoriete namen al doorgegeven en eenzelfde lijstje met namen die ze niet leuk vindt. En laten we nou een naam van dat laatste lijstje hebben gekozen...............ik lach me rot, want ik heb inmiddels geleerd er ver boven te staan. Verder leek het haar wel verstandig als wij het bij twee kinderen zouden laten. Ik heb een moeilijke eerste bevalling gehad en wat complicaties aan het begin van deze zwangerschap (inmiddels niks meer aan de hand) maar een groot gezin moest ik vooral snel uit mijn hoofd zetten. En tot slot adviseerde ze met letterlijk om me voor te bereiden op een (LETTERLIJK) "minder leuk kindje" dan onze oudste is, dan kon het alleen maar meevallen. Onze oudste is - ter verduidelijking - een heel geinig en mooi jongetje van 2,5 dat overal de show steelt. Daar kunnen we er - volgens haar - nooit twee van krijgen. Nou, ik kan nog wel even verder gaan, maar je hebt vast een idee van het niveau van haar bemoeienis. Onder de invloed van mijn hormonen wil ik nog wel eens last van haar opmerkingen hebben, maar ik sta er boven. Ik ben heel gelukkig getrouwd, heb een superlief kindje, woon naar mijn zin, heb een heerlijke baan, fijne vrienden en vriendinnen en een heel hechte band met mijn eigen moeder. Tja, dan maar een minder fijne schoonmoeder..............

Succes en een fijne zwangerschap!

Hester

Hee wat "grappig", heb net een topic geplaatst op het decemberforum hierover...

Ik herken je helemaal! Wordt er ook ziek van soms.. Verschrikkelijk, madame regelt het allemaal wel even! Het is verdorie MIJN kind!!!

Ik probeer het ook het ene oor in en het andere uit te laten gaan, maar dat is soms erg lastig.. Wij gaan wel minder op bezoek, zorgen dat we ze wat minder zien.. En ik probeer ook zoveel mogelijk over andere dingen te praten..

Wens je succes ermee!
Liefs Anne!

In de afgelopen weken van mijn zwangerschap is dit topic al vaak aangesneden. Het lijkt er op dat een kleinkind het slechtste in de schoonmoeders naar boven brengt. Maar zo erg als een lijstje geven met de namen die je niet mooi vindt... dat is wel het toppunt hoor. Het enige wat je kunt doen is je grenzen goed bewaken en niet over je heen laten lopen.

Mijn schoonmoeder kan ook behoorlijk drammen, maar bij mij durft ze niet zo, omdat ik direct op m'n strepen sta. En dat is niet voor niks, want de rest van haar gezin duld het allemaal maar. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ze zich niet met ons kind gaat bemoeien omdat we anders echt ruzie gaan krijgen! Tot nu toe is het niet voorgekomen, omdat ik haar weinig ruimte geef en dat wil ik graag zo houden!

Groetjes en sterkte!
Marisa

hallo

Ik heb ook zo'n schoonmoeder echt om gek van te worden.
Mijn man en ik hadden wat problemen en is hij daar even geweest om na te denken in plaats om hem te helpen om weer gelukkig te worden probeerde zij ons uit elkaar te krijgen en dat is haar dan ook bijna gelukt.
Nu we weer bij elkaar zijn is zij erg kwaad op mij en wenste mij zelfs dood ook omdat ik en mijn man  niet wil hebben dat onze zoon volgepropt hoeft te worden met koekjes en snoepjes wat zij weer niet kan hebben nu heb ik wel het geluk dat ze niet in de buurt woont maar toch.Ook loopt ze elke keer te klagen dat ze haar kleinzoon niet zo vaak ziet terwijl ze twee auto's heeft en ook naar ons kan komen maar dat is te veel gevraagd nee wij moeten altijd daar heen.
Omdat ik nu van de tweede inverwachting ben en niet zo veel stres kan hebben , hebben wij het contact verbroken ook omdat er veel meer dingen zijn gebeurd waar ik het liever niet over wil hebben maar zal het even kort zeggen ze haat mij omdat ik haar zoon gelukkig maak en wij het erg leukl hebben samen.

Groetjes chantal

ps:zo zier je maar weer dat je niet de enige bent die problemen heeft met de schoonmoeder.

Tjonge, wat een pech zeg! Mijn schoonmoeder is ook niet echt een juweeltje, maar het kan kennelijk altijd nog erger...

Gelukkig woont mijn schoonmoeder in Duitsland, dus we zien haar niet zo heel vaak. Alleen komt ze straks natuurlijk wel logeren (argh!!) als de baby er is... Wij hebben geen logeerkamer, dus dan slaapt ze in de woonkamer - heb je dus echt geen privacy meer, hellup!

Vorige week kregen we een mailtje van haar dat ze "de negen maanden nou toch wel erg lang begon te vinden" - pardon?? Ik ben hier degene die 12 kilo extra meezeult en bekkenpijn heeft, dus als iemand het lang begint te vinden... En dan schrijft ze ook nog dat het kind wel dan-en-dan geboren moet zijn, want dan gaat ze met vakantie!! Alsof wij de baby kunnen dwingen op een bepaald moment te komen! Ik ga bijna stiekem hopen dat ik nog verder over tijd loop, alleen zodat we dan een rustige kraamtijd hebben... pffft.

Ik merk ook, en dat zeg ik heel eerlijk, dat ik sinds ik zwanger ben ook veel minder tolerantie voor haar bemoeienissen heb. Ze heeft ook aangeboden om nog "even het huis te komen poetsen" (aardig bedoeld, omdat ik niet meer zo mobiel ben) maar ik heb, met steun van mijn man gelukkig, daar resoluut NEE op geantwoord - ik moet er niet aan denken zeg! Ik wil gewoon rust zo vlak voor de bevalling...

Mijn eigen moeder is wel lief en betrokken, maar geeft ons ook heel veel ruimte (voor haar is het ook het derde kleinkind, voor m'n schoonmoeder de eerste - en ze heeft alleen 1 zoon, mijn man dus). Ik hou m'n hart vast - mijn man is niet voor niets in een ander land gaan wonen, als je begrijpt wat ik bedoel! Hij kreeg ook genoeg van haar bemoeienissen. Ze zal het wel goed bedoelen hoor, maar mijn man is net als ik 33 jaar, dus hij hoeft echt niet meer opgevoed te worden.... *zucht*

Schoonmoeders, je kan er beter soep van koken!
~Hilde 40w2d

Schoonmoeders?!?!PFFF!Kunnen ze die niet afschaffen??
Meeste schoonmoeders zijn blij met de komst van een kleinkind!Nu is het zo dat mijn schonmoeder zo blij is dat ze naar haar eigen zeggen een zandbak in de tuin zet met prikkeldraad en het bedje in de schuur!
Niet echt een iemand die erop zit te wachten om oma te worden!
Nu komt er wel bij dat ik pas bijna 21 jaar jong ben dus,tja beetje jong wel maar ik en mijn vriend zijn al 6 jaar samen en wonen al bijna 3 jaar op ons eigen!!Nog steeds kan ik niets goed doen!En zoals zij het ziet ben ik op z'n minst dezelfde dag an mijn bevalling alweer op de been om voor haar beschuit met muisjes te smeren want op bed liggen,nergens voor nodig!zij heeft ook doorgewerkt tot de laatste dag dus dan kan ik dat ook haha!En oppassen dat doet ze niet hoor!moet dan wel 40 uur van dr gaan werken haha

Tja schoonmoeders,Ik kan nog wel 5 uur doorgaan over de praatjes die ze tegenwoordig heeft maar goed,schieten we niets mee op!Ik ben dan ook niet zo goed met het ene oor in en het andere oor uit haha!Ik maak me juist overal erg sappel over!Behalve de laatste paar weken!Ik noem haar tips en dingen "zeurgesties'' Ze moet vooral zeggen en doen wat ze niet laten kan!Dit is mijn(ons) huishouden en achter deze voordeur gebeurd het hoe wij het willen!En daar probeer ik me aan te houden!
Evy,trek het je niet aan!jij word moeder jij weet wat het beste is voor jullie kind!Niemand anders!Laat ze maar komen met zeurgesties etcetc maar of jij er iets mee doet!

Terug
Bovenaan