Schoonmoeders...

In de topic huilen van Ludy kwam het onderwerp schoonmoeders aan bod... Vond het wel grappig om een nieuwe topic hierover te openen:)

De onze is nog maar een keer langs geweest en belt nooit... Vooral sneu voor mijn man! Ach ja, je hebt ze niet voor het uitzoeken :)

xxx

schoonmoeders, heb er liever geen dan wat ik nu als schoonmoeder heb.. Mijn man had tot 3 jaar geleden geen contact meer met haar tot dat haar man ziek werd/overleed. Sindsdien hebben we weer contact.. Ik ben nogal een familiemens en wil graag alles goed gezellig liefdevol laten verlopen maar begrijp steeds meer waarom mijn man met haar gebroken had...

Ben echt heel boos op haar.. bellen voelt als een verplichting het moet telkens om en om..zo'n verplichting en niets spontaans aan.. ik heb 1x niets laten horen meer om te testen hoe lang het zou duren voordat ze belde 5WEKEN!!
Maar waarom ik nu echt boos ben.. toen ik opgenomen was in het zh heeft mijn man laten weten dat ik daar lag.. heeft ze echt helemaal niets laten horen naar mij toe geen telefoontje sms email kaartje helemaal niets.. Vince was geboren en met spoed naar de kinderafdeling gebracht manlief geeft het door.. belt ze pas 3 dagen later 's avonds laat op om te vragen hoe het gaat.. ja toen mochten we naar huis..na 2 weken langs geweest.. daarna niet meer.. volgens mij hebben we daarna maar 2x gebeld.. zitten nu in week 7!

Je hebt ze idd niet voor het uitkiezen maar vind het wel triest... maar heb me voorgenomen me er niet meer druk over te maken en lekker te genieten van ons mannetje en als zij daar zo weinig interesse in heft haar probleem.. zij mist veel ik niet!

Dikke kus

Dat idee houd ik ook steeds voor me: ik heb een fantastische lieve man en een wondertje van een dochter :). Ze weten niet wat ze missen...
Na tig duizend pogingen om ze overal bij te betrekken, heb ik het ook opgegeven. Ik ga lekker van mijn gezinnetje genieten.
Je kunt niet meer doen dan je best en volgens mij hebben jullie dat zeker gedaan!

Liefs J

Hoi hoi,

Hier een positief verhaal.
ben juist heel blij met mijn schoonmoeder.
Heel lief en gezellig.
Belt/sms regelmatig.
Zijn de dag na de bevalling gelijk geweest.
Schoonouders wonen ver weg en komen met de trein. (ruim 2 uur reizen).
Laatst op een zaterdag geweest.
Heel gezellig.
Sturen regelmatig foto,s zodat ze toch een beetje op de hoogte blijven.
Hebben nu alweer een paar weekenden geprikt dat ze langs komen.

Zo kan het gelukkig dus ook.

regelmatig belt ze ooh ik heb weer wat leuks voor Tijn gezien. zal ik dat meenemen.

Maar geniet vooral van jullie kindjes en stoor je niet teveel aan je schoonnoeder levert niks op.
Wel jammer voor jullie dat het zo gaat.
Ze mist toch heel wat.

Gr Marsha

Herken het verhaal van Jacqueline heel goed. En vindt het vooral vervelend voor mijn man. Zijn zus heeft zelfs pas iets laten horen toen Sara al 8 weken oud was!
Nu wonen ze ook wel letterlijk aan de andere kant van het land (wij in Friesland en zij in Limburg), maar dan nog. De telefoon overbrugt die afstand met gemak.

Gelukkig heeft mijn man een heel goed contact met mijn vader en zijn vriendin en met mijn broertje en zijn gezin.

Hoii

Mijn schoonfamilie is ontzettend lief en iedereen staat altijd voor elkaar klaar, maar soms net even iets teveel. Wij kunnen niks doen zonder dat mn schoonouders zich ermee bemoeien,
Ik kan daar niet altijd even goed tegen maar mijn vriend weet niet anders. Zo gaan zij allemaal met elkaar om. Mn schoonouders lopen hier dus ook gewoon de deur plat en bellen meerdere keren op een dag. Privacy is dus soms heel ver te zoeken.
Maar als ik jullie verhaal zo lees, weet ik dat ik eigenlijk helemaal niet mag klagen!

x

Hey Jacqueline,

Kan me voorstellen dat het balen is als je een ongeinteresseerd schoonmoeder hebt. Gelukkig heb ik dat niet.
Mijn schoonvader leeft al lang niet meer, die heb ik helaas nooit gekend.
Mijn schoonmoeder is helaas al slecht ter been en heeft het aan haar hart dus ze kan niet veel met Lars doen, maar we gaan 1 keer in de week bij haar eten en soms komt ze zelf in het weekend weleens langs, maar nooit ongevraagd en altijd maar even.
Heb wel een schoonbroer die zo ongeintersseerd is. Die hebben we gebeld toen Lars geboren werd en dat was het. Nog geen kaartje, telefoontje niks, die zagen we met kerst en toen zag hij Lars voor het eerst. Ruim 3 weken later!
Vind het zelf niet zo erg maar voor Mark wel. Ik had het echt niet leuk gevonden als mijn broers zo hadden gereageerd...

Maar ook ik mag niet klagen dus! :)

Liefs Kim

Terug
Bovenaan