Schoonmoeders...

Mijn schoonmoeder was in eerste instantie helemaal niet blij met mijn zwangerschap. Ik zit nog op school, woonde bij haar in met mn vriend en haar eerste reactie was: je gaat toch niet trouwen? (we zijn afgelopen nov. getrouwd) en: je kan het toch laten weghalen?

Mijn vriend en ik wouden heel graag een kindje, het kwam alleen een jaartje eerder dan gepland. Ze heeft het dus moeten accepteren en inmiddels is ze helemaal weg van ons kleintje. Ze is totaal omgeslagen. Heel fijn! Mn (stief) schoonvader (mn man heeft geen contact met zn echte vader) was daar in tegen wel meteen enthoisiast en stond helemaal te stralen toen die hoorde dat die opa werd. Hij heeft zelf geen kinderen en gelukkiger heb ik hem eigenlijk nooit gezien!

Mijn schoonmoeder is heel lief en is tot over haar oren verliefd op haar kleinkinderen, (ik heb nog een nichtje van 1 1/2 jaar).
Ze staat alleen overal met haar neus bovenop. Ik kan me daar behoorlijk aan irriteren. Gisteren zijn we op bezoek geweest, omdat schoonoma jarig was.
Het is alleen maar met de gezichten boven Sepp hangen en iedereen wil hem vasthouden. Pffff, moeilijk, omdat de rust en regelmaat totaal niet werkt op zo'n dag. Iedereen is zo druk en praat zo hard....

Maar dan: wil mijn schoonoma (90+) Sepp vasthouden en wil hem zo zonder te vragen uit mijn handen grijpen. Dacht het even niet, he!
Mijn instinct nam de overhand en ik wilde hem niet geven. Ze had totaal niet in de gaten dat ik overstuur raakte, want ze begon aan hem te trekken!!!!! Mijn vriend erbij... Pffff. Wat naar was dat zeg!

Gelukkig begon het te sneeuwen, hadden we een mooi excuus om er vandoor te gaan (1 1/2 uur rijden). Stom egocentrisch mens! Alles moet om haar draaien, nou dat gaat niet altijd... Als we het ergens over hebben, heeft zij het ook meegemaakt en altijd nog erger.
Toen ik nog midden in de kraamtranen zat, zei ze: nou, kom op een beetje. En die toon! Helemaal gehad met haar.
We zeiden al tegen elkaar: daar gaan we voorlopig ook niet meer heen....

Zo, meteen mijn frustratie over schoonoma geloost. :)
Liefs Marina

Fijn te horen dat sommige schoonmama's wel leuk zijn. Herkenbaar van de minder leuke schoonmoeders.Die van mij is een keer langs geweest en een paar mails gehad (belt nooit). Krijg net een mailtje van mijn schoonmoeder . Ik denk leuk, interesse, fijn voor mijn man. Is het een mededeling dat de kat is overleden.... Pfff met de kleine is alles goed hoor!!! Vervelend voor de kat (begrijp me niet verkeerd, ben de grootste dierenliefhebber die er is), maar je hebt een KLEINKIND!!!! Het meest schattige, lieve en tevreden meisje dat er is! Begrijp het niet...

xx

Terug
Bovenaan