schoonouders brengen veel stress met zich mee

Tja het is heel moeilijk om het een beetje goed te houden want alleen als we toegeven aan hun nukken dan zijn ze blij met ons.
En naar verjaardagen gaan vind ik gewoon lastig want nu gaat ze al om 7u naar bed en dan zou ze dus op moeten blijven omdat wij naar een verjaardag willen. En soms slaapt ze wel maar soms ook niet en als ze niet slaapt dan zit ik dus met een probleem.
Maar we hebben nu een tijdje afstand gedaan van mijn schoonouders dus hopelijk gaat het straks weer beter en kan ik gewoon dingen tegen hun zeggen wat me niet lekker zit.
We zijn ook door hun uitgenodigd vanavond en mijn man gaat zeker maar of ik mee ga weet ik nog niet want je zit weer met de kleine en ik weet zeker als we weer voor een eerste keer heen gaan willen ze haar weer vasthouden en zolaat ligt ze al te slapen. Dus geen idee wat ik vandaag moet doen.

xxx

Ik vind dat jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen maar nog belangrijker waar je kindje zich goed bij voelt. Al dat commentaar van andere mensen, ook (schoon)ouders, vrienden e.d. proberen niets van aan te trekken. Is moeilijk weet ik uit eigen ervaring.

Ook wij kregen best veel commentaar dat we nooit savonds ergens meer kwamen of apart gingen maar ik heb altijd gezegd...mijn zoon gaat lekker naar bed tussen 19.00 en 19.30 uur. Ik ga hem niet meeslepen naar verjaardagen savonds...ook niet van opa of oma. Als die jarig zijn gaan wij overdag langs en savonds gaat mijn vriend dan vaak of we wisselen elkaar af. Wat heb ik eraan om die kleine mee te slepen, daar op bed te leggen, dan weer eruit te halen, thuis weer in bed...Doei. Alleen al dat gesleep.
Als hij wat ouder is kan dat altijd nog maar als ze zo klein zijn echt niet.

Hou goed in gedachten dat het jullie kind is en niet van je schoonouders!! Tuurlijk hoort hij bij de familie maar het is geen bezit van je schoonouders......
Ik heb in het begin ook best veel moeite gehad om mijn zoon af en toe los te laten maar aan de andere kant dacht ik ook...halloo...het is ons kind en als ik die lekker bij me wil houden dan doe ik dat. Ze kunnen nog lang zat van die kleine genieten.
Nu is mijn zoon 1 jaar geweest en heb ik er minder moeite mee gekregen omdat hij wat ouder is misschien. Nog steeds zijn er wel eens dingen waar ik me aan erger maar ik zeg deze altijd gelijk.

Probeer je rustig te houden en zeker op 1 lijn te blijven liggen met je man dan komt alles goed.

Hier worden verjaardagen eigenlijk nooit 's avonds gevierd, tenminste niet met familie en vrienden met kids. Eigenlijk is het altijd op de zondag voor of na de desbetreffende verjaardag altijd inloop.

Snap niet dat een mens daar moeilijk over doet. Kan me wel voorstellen hoor dat je je kind gewoon op tijd in bed wil hebben.

miep

Terug
Bovenaan