Schoonouders elk weekend

Hi!

Ik weet niet of ik de enige bent maar ik en mijn vriend hebben alleen het weekend dat we tijd hebben voor elkaar en leuke dingen kunnen doen. Hij werkt 19 uur per dag dus ben altijd blij als het weer weekend is? maar nu komt elk weekend zijn ouders over de vloer. Zijn ouders zijn gescheiden maar ik irriteer me er echt zo erg aan. Ook bespreek hij het niet en zegt gewoon ja m’n ma komt zo langs? met de hormonen die ik heb zit ik er eigelijk allemaal niet op te wachten elk weekend! En ook bellen ze allebei zo vaak. Zijn we wan het eten wordt hij weer gebeld? ik mis een beetje gewoon dat we een weekend gewoon samen hebben inplaats van met zijn ouders! Iemand tips?

?
 
Aah ik snap je heel erg. Bij ons was het dus zo dat wij elk weekend daar waren en mijn man elke dag werkte en alleen elkaar vaak in het weekend zagen. Wij hadden dus besloten om naar schoonouders om de week te gaan ipv elke weekend. Mischien is dit een idee voor jullie om om de week af te spreken. En anders dat jullie van te voren zeggen dat jullie niet thuis zijn en planning hebben?
 
Ik zou me er meer aan ergeren als mijn man 19 uur per dag werkt ? wanneer eet en slaap je dan? En ga je je kindje verzorgen? 
Ik zou het eerst met je man bespreken, het zijn zijn ouders dus ben van mening dat hij beter zijn ouders kan aanspreken op dit feit dan jij
 
Zou er gewoon afspraken over maken met je vriend. Als jij voor het weekend al zegt geen bezoek dat dat ook niet gebeurt. Dat hij het moet overleggen als ze willen komen. En dat hij gewoon later even terug belt als ze onder het eten bellen.

Straks als de baby er is zit je ook echt niet te wachten op ieder weekend opa of oma entertainen.
 
Is het nu extra omdat je zwanger bent, of kwamen ze altijd zo vaak. Expliciet aangegeven dat je de ruimte nodig hebt. Misschien is het een idee als ze juist komen wanneer je vriend er niet is, zodat je dan gezelschap/ hulp hebt?
 
Je kan in ieder geval aangeven liever op een ander tijdstip gebeld te worden, zonder iemand te beledigen.
 
Op een rustig moment het gesprek aangaan met je vriend. Dus niet als je al vol in de irritatie zit omdat ze er bijna aankomen, maar gewoon een ander moment dat er niks mee te maken heeft. 
Hier is vast een compromis voor te sluiten waar jullie allebei blij mee zijn. En denk ook vast na over hoevaak je ze op bezoek wilt als je kleine er straks is ? en je vriend kan toch ook na het eten even terugbellen.. zou het ook niet zo leuk vinden als dat tijdens het eten gebeurt. Hier belt mijn vriend ook elke dag even met zijn moeder, maar dat doet ie als hij onderweg is naar zijn werk. 
Hij werkt overigens ook heel veel (horeca) dus wij spreken elkaar op zijn werkdagen ook voornamelijk via de app. We zijn 2 dagen vrij samen en die zijn (inmiddels) wel heilig. Tuurlijk mag en kan iedereen gewoon dingen doen waar ze zin in hebben / behoefte aan hebben. Maar wel in overleg. 
 
Even een oprechte vraag: wat voor werk doet je vriend dat hij 19 uur werkt? Dat betekent dat hij van 5 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds op zijn werk zou zijn. Dat mag volgens mij zelfs niet eens.
 
Terug
Bovenaan