Schoonouders elk weekend

Dat jouw man er uberhaupt zin in heeft om elk weekend bezoek over de vloer te hebben (los van of het zn ouders zijn of anderen). Met maar 5 uur per dag/nacht dat hij niet werkt. Wat doet hij?

In elk geval zou ik het gesprek wel aangaan, jouw mening telt ook toch binnen de relatie? Of al wat dingen plannen voor jullie samen zodat je lekker op pad bent overdag of aangeven dat je een weekendje samen wilt. Hij mag en kan ook nee zeggen tegen bezoek
 
Dankjewel voor jullie adviezen!
mijn vriend is vrachtwagenchauffeur vandaar die vele uren die hij werkt? en ja daar irriteer ik me ook soms aan maar heb daar geen invloed op. En voordat ik zwanger was kwamen ze niet zo vaak en hoorde ik ze nooit? ook dat is een reden dat ze nu zoveel langskomen en bellen pff? maar ik ga het zoiezo inderdaat met hem bespreken want hij woont wel samen met mij? en om het weekend langskomen zou ik ook fijner vinden (hij werkt ook nog is om de zaterdag) dus nog korter weekend samen? 
 
Om het weekend zou ik niet eens voorstellen, ze komen maar wanneer jullie ze uitnodigen… Grenzen aangeven hier in is echt het beste. Je man is zelden thuis dus zij mogen ook begrijpen dat jullie als stel en toekomstige ouders wat tijd samen nodig hebben
 
Inderdaat daar heb je gelijk in! Ik ga mijn best doen en de grenzen aangeven. Ik vind ook dat zijn ouders ook wat meer rekening mogen houden met ons en dat ook zeker moeten begrijpen en vooral straks als de kleine er is wil ik genieten van mijn gezin? en als het voor ons zou uitkomen kunnen ze komen of course
 
Pfffffff heftig!! Toen bij ons de kleine geboren was deden mijn schoonouders dit ook, gelukkig werd dit vanzelf wel een beetje minder, anders had ik er wel wat van gezegd! 
 
Hoii,
 
Mijn ouders en schoonouders weten gelukkig wat grenzen zijn. Maar wat wij doen sinds we zwanger zijn is 1 weekend in de maand "ons weekend" van maken. Het is ons eerste kindje dus dit is onze manier om nog tijd met zn tweeën te hebben voor we straks met zn drieën zijn. Dus géén afspraken met vrienden of familie, enkel tijd met zn tweeën om in huis dingen te doen of een weekendje weg te gaan.
 
Misschien kun jij dit ook opperen bij je vriend en dan doorgeven bij je schoonouders.
 
Succes en nog een fijne zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan