Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reacties! Het is fijn om hier gewoon even je ei kwijt te kunnen. Want ik kan mijn man ook niet steeds opzadelen met dat gezeik van zijn ouders.
Hij heeft dus tegen ze gezegd dat ze haar schoen moet zetten wil ze er iets in krijgen. Dat hebben ze min of meer geaccepteerd. Nouja eigenlijk hadden ze geen keus. Maar goed dat moet dan evengoed nog erg moeilijk gaan, en vooral ook dat er veel mensen op de hoogte zijn.
Ze heeft dus gisteravond, toen mijn man haar ging halen een oude schoen van haarzelf bij mijn schoonouders gezet. Ze moest dan vanavond nadat ze terugkwam van mijn moeder het cadeuautje komen halen. Ze hadden haar de beruchte puzzel gegeven. Het is een leuk ding daar kan ik niks van zeggen, maar dat het allemaal zo omslachtig moet rrrrrrrrr. Maar goed mijn man is dat dus met haar gaan halen, want ik had daar dus echt geen behoefte aan.
Nu hadden ze nog een ding voor in haar schoen maar dat moest dan wel bij hun blijven. Nou heeft mijn man, vanuit zichzelf gelukkig, gezegd dat ze haar dat dan niet in de schoen konden doen. Want een cadeautje moet je mee naar huis kunnen nemen. Of ze er iets mee doen is een tweede, maar goed.
Met hun om de tafel gaan zitten is geen optie. Ze luisteren dan en zeggen ja en amen en als puntje bij paaltje komt bepaald schoonmoeder toch zelf hoe zij het graag wilt. Ik heb dit al met meerdere dingen geprobeerd, maar dat werkt dus niet.
Ze bedoelen het allemaal goed voor onze meid en ik wil ook absoluut niet ondankbaar overkomen. Maar het is soms zo moeilijk.
Wat pakjesavond betreft dat is dus nog een verrassing. Maar me er nu al druk om maken heeft geen zin. Alhoewel ik dat stiekem natuurlijk wel doe.
Groetjes Anne