Schoonouders (voor degene die geen hyves hebben of me persoonlijk kennen!)

A

Anoniem

Guest
Nou, afgelopen zondag ben ik een gesprek aan gegaan met mijn schoonouders. Ik had voor mezelf een tijdslimiet van 3 kwartier gesteld en als ik zou merken dat het niet goed zou lopen, zou ik het gesprek beeindigen. Na een kwartier ging het me echter al te ver en ben ik naar boven gegaan. Na 5 minuutjes waren ze weg en kon ik weer naar beneden.
Hoe verliep het gesprek? Tja, je kunt het eigenlijk niet eens een gsprek noemen. Ik deed de deur open (mijn man moest nodig POEPEN!!) en mijn schoonvader stond met zijn rug naar de deur. Toen de neef van mijn man er ook was begon mijn schoonmoeder het gesprek. Ze had een heel vijandige blik en toon in haar stem zodat ik eigenlijk al gelijk het bloed weer door mijn lijf voelde gieren. Maar goed, zo'n gesprek is nooit makkelijk en kritiek krijgen ook niet, dus ik hoorde het aan. Op een gegeven moment had ze een punt waar ik een reactie op gaf en ze zei nog een keer haar punt. Dus ik nog een keer antwoord gegeven en zij nog een keer haar punt gezegd. Kortom; ze luisterde niet echt naar wat ik zei.
Het waren dingen als; je trekt je ouders voor op ons, als je de kinderen komt halen en brengen sta je met de klink in je handen (figuurlijk hoor, is echt niet zo! maar zij ervaart dat blijkbaar zo), je komt in heel die jaren nooit spontaan op de koffie en nog wat dingen.
Mijn schoonvader maakte op een gegeven moment de volgende opmerking (letterlijk); Ik heb godnondeju spijt van alles wat ik gegeven heb'. En DAT was de DRUPPEL. Ik vond dat ik dat echt niet over mijn kant hoefde te laten gaan dus ik heb kalm gezegd; Sorry, ik merk dat dit gesprek de verkeerde kant in gaat, dit heeft zo geen zin. Ik wens jullie veel geluk' en ben naar boven gegaan.
Mijn man weet zich hier allemaal geen raad mee en wil niet achter mij of zijn ouders staan.

En nu? Na een heel gesprek met zijn 3tjes (mijn man, zijn neef en ikke) was de conclusie; mijn schoonouders en ik staan lijnrecht tegenover elkaar met china en amerika ertussen en iedereen is nu TE boos om erover te praten. We laten het voorlopig rusten.

Al met al behoorlijk k*T dus! Ik heb zo te doen met mijn man en onze kinderen! Maar de fout ligt niet bij mij, ZIJN ouders doen hem dit aan!

x miranda

Jeetje, wat een vervelende situatie zeg, het lijkt wel een soap. helaas is het echt. ik hoop dat jullie er goed uit komen, dat jullie straks op een normale manier met elkaar om   kunnen gaan.

Gr Linda

Hey Miranda,
Ik moest zondag nog zo aan je denken! Ik zie nu pas dit bericht over het verloop van het gesprek met je schoonouders.
Het kon echt zo mijn verhaal zijn joh. Met als allergrootste verschil dat mijn vriend duidelijk partij voor mij kiest.

Wat een hel! Wel erg knap dat je het zo hebt aangepakt en dat je een tijd hebt ingesteld. Verstandig om dan weg te lopen. Het werkt nu gewoonweg niet een gesprek.

Echt ook wel kut voor je man hoor. Maar ik vind dat hij even nuchter na moet gaan denken en bedenken hoe hij er in staat en wat hij met deze situatie wilt. Voor jou erg verwarrend.

Bij ons was dat in de beginperiode ook zo. Voor hem lastig en het veroorzaakte veel ruzie bij ons.   Van zijn ouders moest hij een keuze maken (!) en dat zou ik nooooooit van hem verlangen.

Uiteindelijk zag mijn vriend ook in dat zijn ouders erg onredelijk zijn en hun waarheid nergens op gebaseerd is.

Dat is zoeken naar problemen. Pas alsjeblieft op je relatie. Dat zijn je schoonouders al helemaal niet waard!

Ik hoop dat je het nu even kunt laten rusten. En dat je straks misschien weer nieuwe energie hebt om het evt. opnieuw te proberen of dat je dan een keuze kunt maken.

Weet dat ik meeleef!
x Anouk

hey anouk,

de gedachte dat er zoveel mensen aan me dachten op dat moment maakt me iets sterker! maar het was echt zo erg!
Ik vind zelf niet dat ik mijn man voor een keuze kan stellen. Maar,.......in mijn hart wil ik wel dat hij een keuze maakt. Dat ga ik echt niet van hem vragen hoor, hij moet dat uit zichzelf doen.
Voorlopig gaat hij in ieder geval op zondagochtend naar zijn ouders toe met de kinderen en ik......ga dan maar boven aan het poetsen ofzo!!
Ik kreeg van iemand hier op het forum de tip dat ik moet zien te zorgen dat ik zelf de regie in handen heb, maar ik zou momenteel niet weten hoe. Ik ben echt in alle staten en zou graag een hele boze brief aan ze schrijen. Maar ik weet ook wel dat dat niks uithaalt hoor!

nou ja, wordt vast en zeker vervolgd!

Nou jaaaaaaaaaaaa! Wat een kul motivatie van die mensen zeg! Ze hebben spijt van alles wat ze je hebben gegeven.... Kortom als je wat van ze krijgt dien je naar hun pijpen te dansen. Zijn ze helemaal gek  geworden zeg! Ik moet eerlijk gezegd wel ff kwijt dat ik NIET snap dat je man je niet direct steunt en alsnog met je kids elke zondag naar je ouders gaat. Op deze manier krijgen ze hun zin he! Ze hoeven jou niet te zien maar zien wel hun zoon en kleinkinderen. NOT DONE als je het mijn vraagt!! Ik vind echt dat je dit niet hoeft toe te staan. Jullie zijn een gezin en als ze hun zoon en kleinkinderen willen zien moeten ze jou nemen zoals je bent. Laat je niet in een hoek drijven meissie!!! Die zondagochtend is ook jouw zondagochtend met je kids he!

Sterkte!
lfs ing

Ja Ing...daar heb je zeker een punt!

Nogmaals: voor je man zal het zeker ook geen pretje zijn, maar dat gevoel moet ie misschien effe aan de kant zetten als hij ziet wat het met z'n gezin doet.
Eigenlijk ook gek ja, dat hij op zondagochtend daar gezellig zit te doen, terwijl jij alleen zit. Dat is echt wel een vreemde situatie.

Natuurlijk kun jij hem dat niet verbieden, zou ik ook nooit doen hoor, maar je moet misschien wel een beetje meer voor jezelf opkomen. En je man duidelijk maken dat dit een rare gang van zaken is. Wat zegt hij ervan dan? Hij wil dus duidelijk geen partij kiezen, dus laat ie jou min of meer "barsten"?

Wat zeg je tegen je oudste? Ben effe benieuwd... Mijn oudste zijn 6 jaar en heeeeel soms komt er een vraag over opa en oma en dan zeggen wij eerlijk dat opa en oma ons niet zo lief vinden en wij hun ook niet. Tot zo ver zijn ze daar tevreden mee.

Het jammere is nu dat jij zo mega boos bent en reageer je dat nu niet op je man af?
Ik zou het zooooo moeilijk vinden als hij dan nog naar z'n moeder toe zou gaan en dan ook m'n kindjes mee moet geven. Terwijl jij als stront wordt behandeld...mogen ze jouw bloedjes wel zien?!

Hou je taai
xx

Hey meis,

Ik vind je verhaal dus echt klote voor je en neit alleen voor jou, maar ook voor je man en kinderen. Ik snap neit waar je schoonouders zich druk over maken trouwens. Ook ik ga Rik halen met de figuurlijke klink in mijn handen bij min schoonouders en mijn moeder. Wat willen ze dan dat je na een dag hard werken nog even tijd maakt om te ouwe beppen, je moet toch ook nog mondjes voeden thuis, ten minste ik wel.
Ik hoop dat JIJ in ieder geval door hebt dat het niet gek is wat je doet. En wat je schoonvader betreft met zijn geven verhaal. GEGEVEN IS GEGEVEN!!!!!!!!!!!!!

Dus laat je man even zijn eigen weg zoeken en pak jij lekker je rust op zondagochtend, dan hoop ik dat het snel goed komt meiske!!

Liefs Saskia

Weet je wat nou het rare is; al het vrouwvolk in mijn omgeving reageert als jullie; dat ik voor mezelf moet opkomen, maar alle mannen in onze omgeving geven mijn man groot gelijk; ertussenuit blijven.
Maar hij KAN hier niet tussenuit blijven. Hij staat er juist middenin! Zo vervelend! Hij heeft het er ook heel de week niet meer over gehad, dus ik ben er net zelf maar (WEER) over begonnen. Ik vroeg of zijn ouders nog iets gezegd hadden. Maar dat was niet zo zei hij.

Tja, en nu je het zegt; het is ook MIJN zondagochtend met de kids; lekker op mijn gemak doen en niet sjouwen met de kids. Daar zal ik idd eens over nadenken, want in het weekend ben ik altijd zo blij dat niks MOET.......

Oooow, wat zou ik die mensen graag de huid volschelden zeg. Maar ja, daar wordt de situatie ook niet beter op en daar heeft niemand wat aan. Alhoewel? Ik ben een hoop frustratie kwijt.....

Terug
Bovenaan