schoonouders voor het zeggen

A

Anoniem

Guest
Hai hai allemaal

Tja het is nogal een vreemde opening voor een nieuwe topic,
hoezo zouden schoonouders het voor het zeggen hebben of er
bij ons een nieuw klein wondertje welkom is.
We zijn simpel weg afhankelijk van hun zij passen 2 dagen in de
week op onze dochter van nu bijna een jaar oud 21-05-07
Aangezien hun al drie kleinkinderen in totaal hebben zou onze
nr 2 hun 4de zijn ze passen op alle kids
1ste is nu 2,5 jaar
2de is nu 1,5 jaar
en dan komt onze dochter
dus tja dan kan het
niet anders dan hun vragen of ze er mee akkoord gaan dat
wij ook een 2de van ons graag daar komen brengen als dat niet gaat
zullen we helaas moeten zeggen dat een 2de er voor ons niet inzit.
Maar hoe ga je zoiets nou brengen naar deze mensen toe:
We willen een 2de kindje en als jullie niet op kunnen passen
gaat voor ons het feestje niet door  dus zeg JA we willen graag oppassen
Dat kun je domweg gewoon niet maken maar heb geen idee hoe je dit
op een goede manier over kunt brengen,
als ze nee  moeten zeggen (wat ik me goed voor kan stellen) wil
ik niet dat ze zich daar lullig over voelen.

Wie heeft er mis een tip voor ons hoe we dit toch het beste kunnen doen,
Vind het trouwens wel goed van ons dat we het tenminste aan willen
kaarten en niet maar zo weer zwanger worden en dan zeggen och we zien
dan wel weer maar ik moet zeggen dat had ik veel liever gedaan dan dat
ik dit zo moet doen.

Dit brengt overigens een hoop spanning met zich mee ,
we zouden graag weer rond juli augustes willen stoppen met de pil
met de kleine was het de 1ste keer al raak
dus tja

Groetjes tarii

Hoi Tarii,

mag ik eerst ff zeggen dat ik het een beetje een raar onderwerp vind idd, haha!

Ik begrijp dat je kind 2dgn bij je schoonouders zit, en dat hun ook nog meer kids hebben.
En als jullie en 2e willen, willen jullie die ook naar jullie schoonouders doen?? Ja toch??
Luister: je kunt het altijd voorstellen aan ze, en nee = nee. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Je kunt er ook voor kiezen om je kleine naar het KDV te brengen, dan heb je deze problemen niet.
Ik zou je/jullie beslissing al helemaal niet van je schoonouders af laten hangen!! Het is jullie kind, en jullie leven, en niet dat van hun.
Er is altijd wel een oplossing hoor.

Heel veel succes met jullie keuze!!

Groetjes Debby.

Hoi,

Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje vreemd dat het krijgen van een tweede kindje voor jullie volledig afhangt van je schoonouders?

Qua opvang zijn er toch ook andere alternatieven te bedenken? (gastouder, KDV etc).

Wat zouden jullie doen als je schoonouders onverhoopt ziek zouden worden en daardoor niet meer voor de kleintjes kunnen zorgen?

Als ik in jullie schoenen stond zou ik dus gewoon voor een tweede kindje gaan en dan vragen of ze ook op dat kindje willen passen. Zeggen ze nee (wat hun goed recht is natuurlijk) dan op zoek gaan naar alternatieven.

Succes ermee

Ik vindt t ook erg raar hoor dat de beslissing van je schoonouders afhangt.DAn ben je blijkbaar toch niet zo toe aan een 2e. Sorry hoor, maar zo komt t mij over.
Zo dwing je eigenlijk om je schoonouders toch te laten oppassen, want  zij willen het waarschijnlijk niet op hun geweten hebben dat er geen 2e komt, omdat ze niet op kunnen passen....beetje gemeen hoor
Er zijn toch ook andere oplossingen?
Mijn schoonfamilie zal ook niet op kunnen passen (eigen familie woont te ver weg). maar alleen daarom zou ik geen kindje kunnen nemen? Problemen zijn er om opgelost te worden

ik vind dit ook een beetje raar hoor sorry, je hebt inderdaad gastouders of kdv, of andere oplossingen dat zou even lekker worden dat je aan de hand van je schoonouders wel of geen 2de kindje kan krijgen, of je kan altijd besluiten om te stoppen met werken en zelf voor je kindertjes gaan zorgen
succes

Hoi Linda,

bedoel je misschien dat je wanneer je schoonouders niet op kunnen passen, je bang bent voor de kosten van een kinderdagverblijf of gastouderbureau?
Het is inderdaad duur, maar bedenk dat de belastingdienst afhankelijk van je inkomen een heel flink deel mee betaald. Kijk maar een op de site van de belastingdienst, je krijgt vrij veel toeslag.
Ik heb uitgerekend dat wij ook  ongeveer 75% terug krijgen als toeslag, en wij verdienen  redeijk veel. Ons kindje moet nog geboren worden, dus hoeveel toeslag we precies krijgen weet ik niet, maar er is hier vast wel iemand die er wel ervaring mee heeft.

Als je kinderwens groot is, kan ik me niet voorstellen dat je beslissing laat afhangen van je schoonouders. Het zou natuurlijk super zijn als ze er nog een kindje bij kunnen nemen om op te passen, en zo niet, zoek dan een alternatief, dat moet toch lukken!

Bries

He,

Bedenk goed dat je schoonouders ziek kunnen worden of iets anders en dan hebben jullie de kinderwens voor niets uitgesteld.....

Bij ons een klein beetje hetzelfde geval. Mijn ouders passen op ons zoontje en ik weet dat ze niet op meer kinderen willen passen. Maar wij zijn druk bezig voor een tweede. Okee ik zal best moeten wennen om onze kinderen naar andere mensen te brengen maar ik geloof dat dat gaat wennen en ook eigen gaat worden.
En wat de kosten betrefd, het is inderdaad zo dat je veel terug krijgt van de belasting dienst. Bij ons wordt het zelfs goedkoper. Wij betalen onze ouders namelijk reiskosten vergoeding (wonen 50 km van ons vandaan.)

Na mijn verlof neem ik trouwens onbetaals ouderschapsverlof zodat wanneer ik weer ga werken (2 dgn) het hele kleine eraf is, hij/zij zal dan zo'n 7 maanden zijn. En dat vindt ik toch weer wat mekkelijker.

Heel veel succes met jullie beslissing. Maar ik denk dat als je het van je schoonouders laat afhangen je op den duur spijt krijgt.

Liefs Janneke

Hoi Tarii!
Ik vind het helemaal niet raar om eerlijk te zijn.
Ik begrijp jouw standpunt wel.
Wij zitten min of meer met hetzelfde, ik bedoel, wij zijn wel bezig voor een 2e.
We doen het gewoon rustig aan, geen haast.. en dat heeft niks met onze kinderwens te maken of het minder graag willen dan een ander (dat wil ik even voorop stellen!!!)
Onze dochter is nu ruim 2 en tegen de tijd dat de 2e zich misschien zal gaan aandienen gaat ze ook alweer bijna naar school denk ik. Dus dat is makkelijk. Maar mocht dat niet zo zijn, en onze ouders willen niet op 2 kinderen passen, dan zijn er altijd andere oplossingen natuurlijk . En wat de anderen ook zeggen, kijk is naar hoeveel je vergoed krijgt! Dat zal misschien wel uitmaken voor je beslissing..
Ik wens je veel succes met jullie besluit en ik ben benieuwd wat je van plan bent!

Groetjes Bren.

Terug
Bovenaan