<p>Hallo</p><p>ik ben 25 weken zwanger en wordt vanaf het moment dat ik heb verteld zwanger te zijn gek van mn schoonouders. </p><p>Met 12 weken hebben mn vriend en ik het verteld aan onze ouders. Zij waren zojuist helemaal blij (snap ik wel haha) tot de vraag kwam mag iedereen het weten? Nee was ons antwoord. Waarom omdat wij eerdere miskraam hebben gehad en ik geen zin had voor als stel iedereen weet het te vertellen dat het weer fout zit. We wilde wachten tot het juiste moment. Week in week uit bleven ze maar zeuren dat ze het wilde vertellen en respecteerde onze keus totaal niet. Ook toen er een feestje was ik zat er zo tegen op. Want alcohol op en soms ga je dingen roepen. Week voor het feestje zei mn schoonmoeder al ‘als ze mij iets vragen zeg ik het gewoon’ ik was op dat moment erg boos, maar het is niet mijn moeder en ik heb al geen goeie band met haar dus ben naar huis gegaan. Mn vriend snapt mn frustratie totaal niet.</p><p>Met 20 weken hebben we het de buitenwereld verteld. </p><p>Maar nu beginnen we met alle aanschaf en alles wat wij aanschaffen ‘moeten’ we volgens haar meteen doorsturen. Nou ik wil ook gewoon genieten van mn tijd en niet telkens iets hebben van ‘pf gaat ze daar weer om zeuren’ het zelfde met wat het kindjes éérste pakje wordt. Ik wil het zelf met mn vriend beslissen maar dat snapt zij totaal niet. </p><p>Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mn vriend begrijpt mij totaal niet en ik ben er ontzettend verdrietig van. </p><p>Ik ben ook erg bang voor als de baby geboren is ik haar dagelijks over de vloer ga krijgen of zelfs ze zich gaat bemoeien. </p><p>Wie heeft dit zelfde meegemaakt? Heeft tips? </p>