Schoonouders

Helaas heb ik geen kraamtijd gehad. De jongens zijn nu 9 weken oud en ik rij al 9 weken elke dag naar het ziekenhuis op en neer. 
De buggy hadden ze laatst ook gewoon tegen de voordeur aangezet. En dan na bellen zeggen ze inderdaad dat die van hun komt
Helaas is die kinderwagen al een poosje hier en thja mijn vriend vind dat voornamelijk lief van zijn ouders. 
De jongens blijven voorlopig nog wel even in het ziekenhuis liggen dus misschien dat ik straks helemaal niet met kinderwagen naar buiten kan in de zomer. (scheelt weer) 
Misschien is het inderdaad een idee om de kinderwagen bij de stacaravan te zetten en voor thuis een nieuwe te kopen. Alleen dit gaan mijn schoonouders nooit accepteren. 

Dat ze dat niet gaan accepteren is even harf gezegd hun probleem! Jouw leven, jouw kindjes.. dat je rekening moet houden met elkaar oke, maar als jij hem bij de stacaravan wil zetten is dat jouw beslissing. Uiteindelijk is het nu jouw eigendom en niet die van hun.

Eens... je vind dat jouw schoonouders wel iets "niet mogen accepteren" maar zelf vind je dat je het wel moet accepteren. Of althans, je vriend. 
En de kinderwagen kun je toch zeker een jaar gebruiken? In de winter kun je ook lopen, hoe ga je anders naar buiten? Deken, regenhoes en klaar. En in september en oktober kan het ook rond 20 graden nog zijn en dan nog het voorjaar...
Maar buiten dat, probeer echt wat meer voor jezelf op te komen, jij mag er ook zijn en ook zeker iets niet accepteren. 
Gewoon zeggen en niet voor je schoonouders invullen wat ze zullen denken of doen, dat kunnen ze zelf wel.  Daar heeft niemand wat aan. Je hebt zorgen zat. 
Laat weten hoe het gegaan is. 

Je moet juist vol trots achter die kinderwagen kunnen lopen en je niet schamen omdat je het eigenlijk een smerig ding vind. Daar ligt je meest kostbare bezit in en je moet er lang mee doen!
Ik kan me voorstellen dat je misschien spullen overneemt van een vriendin, maar bepaalde dingen wil ik niet van een vreemde hebben, je weet niet wat er mee is gebeurd. Misschien dat je dit als argument kunt gebruiken naast dat je het heel erg waardeerd maar bepaalde spullen liever zelf uitzoekt. Iets wat jij mooi en praktisch vind. 
Zoals al eerder gezegd: je moet t aangeven, anders word het alleen maar erger!

Ik zou dit wel aangeven bij je schoonouders, of je man. Een kinderwagen is echt zo'n ding waar je trots achter wilt lopen, plus dat het ding veilig en comfortabel moet zijn (voor jou en je kindjes). En zeker met een tweeling moet-ie gewoon handig zijn. Misschien kun je de wagen inderdaad bij de stacaravan neerzetten of bij hun thuis (als ze op gaan passen). Mijn moeder heeft bijv. zelf een mooie 2e hands wagen gekocht. En zo zijn er wel meer dingen die onze (schoon)ouders 2e hands hebben gekocht voor als onze zoon bij hen is.
Misschien kun je ook eens nadenken over spullen die je niet erg vindt om 2e hands te krijgen en je nog nodig hebt, bijvoorbeeld een kinderstoel. Dan is de keus aan hen of ze het nieuw kopen of niet. 

Terug
Bovenaan