schoonouders

A

Anoniem

Guest
 Hoi,

heb helaas niet geboft met mijn schoonouders....probeer normaal ze al zoveel mogelijk te ontwijken, dat zal in de toekomst met een kleinkind een stuk moeilijker worden.
Mijn schoonmoeder koopt alles in het blauw...omdat ze een kleinzoon willen....iemand die de achternaam in stand houdt...dus krijg ik alles in het blauw...van kleertjes tot wippertje......al meerdere keren wat van gezegd maar blijf het antwoord krijgen dat ze zeker weten dat het een jongetje wordt..........................Elke dag belt ze en vraagt ze of we weten wat het wordt...wij weten het inmiddels..........het word een MEISJE!! Daar zijn mijn vriend en ik natuurlijk heel blij mee (we zouden ook blij geweest zijn met een jongetje).....maar nu voelt de druk van mijn schoonmoeder nog groter. Wil aan de ene kant zeggen dat we een meisje krijgen en dat ze er dus compleet naast zit, aan de andere kant wil ik me niet laten dwingen te vertellen wat het wordt.............
Ben ik de enige met zulke schoonouders of hebben jullie ook slechte ervaringen?

groetjes

Goedemorgen,

Ik denk dat jullie samen (of in ieder geval jouw mannetje) eens een goed gesprek
moet(en) voeren met jouw schoonouders.... Het is beetje genant namelijk wat ze doen, belachelijk zelfs... Tuurlijk is een stamhouder leuk maar dit gaat iets te ver.
Goed gesprek doet misschien wonderen, en jullie hoeven het geslacht niet te verklappen als jullie dat niet willen. Maar zou zeker laten weten dat dit erg kwetsend is. Succes!

ooooh ik zou spontaan de neiging krijgen om de kinderen mijn eigen achternaam te geven als mijn schoonouders zo enorm de nadruk op een stamhouder hadden gelegd . Kan daar ook echt niet tegen.

Mijn schoonouders vinden het nog altijd jammer dat ze zelf geen dochter hebben (leuk voor je eigen zoon) en probeerden eerst mij te claimen alszijnde hun dochter (ik heb al ouders) en toen ik zwanger was van de oudste zat ze steeds te zeuren over een meisje zooooo leuk etc etc.... een knul geworden. Bij de 2e zw.schap wederom oooh nu zou een meisje zo leuk zijn ook voor jou blabla.... wederom een knul . En nu ben ik zwanger van de 3e....en zie ik mijn schoonouders nooit meer, dus ze zal ongetwijfeld weer hopen op een meisje, maar de kans dat ze die veel te zien krijgt is erg klein... wij weten het (nog) niet, maar ik vind  persoonlijk alles best.

Maar het zijn de ouders van je man dus ik zou hem er toch een keer wat van laten zeggen zonder te zeggen dat het een meisje is maar wel zo van 'wat als het een meisje is?! leuk al dat blauwe spul van opa&oma' ....

Sterkte.

Marije (vandaag 26 weken)

Hoi,

Gelukkig heb ik daar geen last van. Mijn schoonouders zijn echt schatten en denken altijd met ons mee. Ze hebben gelukkig nooit lopen zeuren om een stamhouder en dat zouden ze gelukkig ook nooit doen. Het duurde bij ons vrijlang voor ik zwanger raakte en de hoop werd steeds kleiner. Ze waren dan ook dolblij toen ze hoorde dat ik zwanger was.Toen onze dochter was geboren was iedereen super blij. Nu zijn we zwanger van de 2de en natuurlijk heel nieuwsgierig wat het worden gaat, maar niemand heeft echt voorkeur (behalve onze dochter van 4, hahaha).

Kan me wel voorstellen dat je gek word van je schoonouders en de  verstandshoudingen worden zo ook erg moeilijk. Denk dat je man/vriend maar is ff met zijn ouders moet gaan praten, want dit is zo niet leuk voor jullie. Zou alleen niet vertellen dat het een meisje word en hun lekker in de waan  laten over een kleinzoon. Misschien gemeen, maar ja dan moeten ze maar niet alles in het blauw kopen, toch?? Ik hoop echt dat jullie in de toekomst een betere relatie krijgen met zijn ouders, want anders kunnen ze ook geen leuke opa en oma worden voor de kids!! Wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk komt het wel weer goed.

Geniet in ieder geval lekker van je zwangerschap!!
Groetjes Patries
(m.v Lisa Melody 4jr en 15,2wk van de 2de)

pffffffffff irri hoor meid!!!!

ik kan me er   wel wat   bij voorstellen...
wij weten dat het een jongetje wordt.... en dat hadden we ze gezegd!! en er wel bij gezegd dat ze het voor zich moesten houden!!!
en wat zie ik een paar dagen later........... bij haar msn naam Joeppie wij krijgen een kleinzoon!!

heb toen gelijk mijn man laten bellen van dit is niet de bedoeling!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik kan daar zo slecht tegen!!

Ik ben blij dat we nu weer borstvoeding gaan proberen...
pfffffffff met me dochtertje was het zo erg... zodra ik dan het flesje ging maken had mijn schoonmoeder mijn dochtertje al in de handen.... dat terwijl ik dan liever zelf de fles wou geven............ dat soort dingen ik kan daar niet tegen en durf daar zelf nooit wat van te zeggen......................

of als ik de fles ging maken.. ik mag het flesje wel geven he... ik durf daar gewoon geen nee op te zeggen....................... en ik deed het liever zelf omdat ze vaak krampjes had en veel deed spuugen ... en zij wou nooit even mijn dochtertje laten rustig en tussen door een boertje laten... want dat was onzin... want dat deeed zij vroeger ook niet................. zo irritant he.......!!
dus meid ik hoop dat je er  goed over kan praten met je man/vriend!!

liefs Ilona

pff van dit soort dingen gaan mijn nekharen recht om hoog staan!! bah zeg! Verschrikkelijk als mensen zo doen!
Idd een keer proberen te praten met je man wat je er nou mee moet...........hoewel het waarschijnlijk altijd moeilijk zal blijven.

Ik heb ook een monster van een schoonmoeder die toch niet luisterd, want wat zei zegt is de waarheid, beter etc........
Ook zei dringt zich heel erg op, verschrikkelijk. Mijn zoontje en ik waren net uit het ziekenhuis en zei stond al op de stoep. Mijn man mocht toen eindelijk voor het eerst z'n luier verschonen en zei duwde hem letter zo'n beetje aan de kant!! Mijn man boos en heeft haar letterlijk in een hoekje gezet hahaha
Maar vanaf een afstandje had ze ook genoeg commentaar: je gebruikt te veel doekjes, jeetje krijgt hij een dure pamper om..........grrrrr
Mijn bv wou niet helemaal, een grote nachtmerrie! Maar zei zou het wel effe regelen samen met de kraamverzorgster!! Ja daaaaagg
Ik kan eigenlijk zo wel uren door gaan..............

Iedereen met lastige (schoon)ouders heel veel sterkte!!!!

Hoi,

Ik zou het gewoon zoveel mogelijk langs je heen laten gaan, je kunt er natuurlijk wel wat van zeggen en meestal zeggen ze dan ja en bedoelen nee!
Laat ze die rotzooi lekker kopen, het is hun geld dat ze verprutsen, ik vind het trouwens ook heel onbeleefd om steeds te vragen wat het word, dat is iets tussen jou en je man!

En waarschijnlijk als je dochtertje geboren is zijn ze helemaal verliefd en word het woord jongentje of blauw helemaal niet meer gezegd!!

Groetjes MJ

Ja die schoonouders heb je neit voor eht kiezen, ik weet er alles van.

Mijn schoonmoeder ( gescheiden, en ik snap m'n schoonvader helemaal) is af en toe echt schoonmoeder from Hell.

Sinds ik met haar zoon getrouwd ben hebben we ruzie. Nu 3 jaar geleden. Alles wat wij deden of doen heeft ze commentaar op. Maar op dit moment is het aller ergste dat ze vreselijk veel aandacht  vraagt en als ze het niet krijgt dan is het heibel. dan loopt ze boos als een klein kind de deur uit of ze neemt de telefoon niet op. En de sarcastische opmerkingen die krijgen we ook regelmatig te horen.

ik zie nu al op tegen dit weekend, we gaan namelijk m'n schoonmoeder vertellen dat we een kleintje verwachten. En ik kan nu al raden welke rot opmerkingen er komen. "ooh jullie zijn zelf nog kind."            " kunnen jullie dat wel betalen"       "he dat "gaat nooit goed"   en het meest zie ik op tegen de opmerkingen.   ooh, nu hebben jullie helemaal geen tijd voor mij"      

daarbij hebben wij een paar jaar geleden knallende ruzie gehad omdat ze zich te zielig vond om de plantjes water te geven met een kleine gieter. En ik dus maar met de grote gieter iedere dag haar plantjes ( terwijl ze de hele dag thuis is) water moest komen geven. Want anders moest ze zo vaak lopen. ze kon namelijk niet zwaar tillen, maar een klein gietertje is niet zwaar. je moet alleen wat vaker lopen.

Dus als ze ook maar 1 keer  vraagt of ze een hele dag of nacht op onze kleine  mag passen, dat betekent dus, omkleden, in bed doen, eruit halen etc..   dan doen we dat dus niet want normaal gesproken kan ze ook niet tillen ( worden wij altijd voor gebeld) ,  en een baby optillen is zwaarder dan die flessen drinken van haar.

nou om een lang verhaal ( en het is nog veel langer) kort te maken. We moeten er mee leven.

Ik wens iedereen ook veel sterkte!!!

Terug
Bovenaan