schoonouders

Ik heb gelukkig hele lieve schoonouders. Alleen soms ietwat vermoeiend. Ze hebben gelukkig al 7 kleinkinderen, maar de jongste daarvan is al 8 jaar. Dus nu zijn ze helemaal door het dolle dat er nog eentje bijkomt (hebben ze ook echt op zitten wachten). En ze willen het liefst elke week langskomen, en hebben dan ook iedere keer een klein cadeautje bij zich.

Zoals gezegd. Hartstikke lief dus. Maar ik heb wel erg het gevoel dat ik ze (en met name mijn schoonmoeder) af en toe moet afremmen hierin.

Wat jouw verhaal betreft... Belachelijk. Zoiets doe je toch niet. Bovendien erg ouderwets. Meisjes kunnen tegenwoordig ook gewoon stamhouder zijn hoor.  Er is 1 voordeel. Blauwe rompertjes kunnen ook prima door een meisje worden gedragen ;-)

WHAT??? Ik vind het ook genant dit hoor. En ook wel een enorme giller dat het een meisje wordt hihihihi! Enne wat ik zou doen? Lekker niet reageren en straks je eigen spulletjes in het roze kopen en het blauwe spul voor bij oma gebruiken. Vertel vooral niet wat het wordt als je dat niet wil en laat ze maar kletsen. Het is en blijft jullie kindje en ze kijken vanzelf op hun neus als blijkt dat blauw niet de kleur is van jullie meisje!

gr.Ing

Hoi Hartenvrouwtjuh!

Wat herken ik jouw verhaal!!!
De mijn  bedoelen het ook allemaal goed, maar mijn haren gaan echt overeind staan van hen! Ze willen alles voor ons regelen (mijn vriend is zo opgevoed maar ik ben zeeeer zelfstandig opgevoed!)

Mijn  schoonmoeder is echt een pietlut en die ziet ook werkelijk alles! Nu zeurt ze steeds dat ik de nieuwegekochte kleertjes voor ons zoontje (want die krijgen we ;)) moet wassen en vacuüm verpakken......pfffff: nooit wat gehoord en ook echt NIET van plan om te doen! Kom zeg...moet ik mijn kind immuun maken voor stof ofzo??

Mijn schoonouders hebben 2 zonen, waaronder dus mijn vriend, dus ik ben heel erg bang dat ze straks met allerlei goedbedoelde adviezen komt voor onze zoon. En   daar zit ik zoooo niet op te wachten.! Ik regel zelf wel alles voor ons kind en hoe we hem gaan opvoeden!

pfff...zie er nu al tegenop dat ik ze na de komst hier niet meer kan wegslaan! HELP..

Groetjes Anna

Hoi!

Hier ook vreselijke schoonouders... 7(!) jaar wilden ze me niet kennen en ineens was alles in 1 keer koek en ei alsof er nooit iets was...   Ik reageer neutraal puur voor m'n man. Ze hebben vreselijke (geen) smaak qua kleding etc. M'n man had vroeger als kind (z'n broertje ook) soms dingen aan wat ik toch echt voor meisjes vind.. Zo krijgen m'n kids (2 boys met 3de boy op komst)  geregeld dingen waarvan ik denk: yeah right! Sommige dingen geef ik weg aan meisjes en de dingen die wel kunnen maar ik echt niet mooi vindt, mogen ze aan als ze daar heengaan/weekendje logeren bij hun. Buitenspeelkleding...
Ze zijn gek met m'n kids (hun enige kleinkinderen) de kids zijn ook gek met hen maar ik moet ze ech nie... Veel gaat ene oor in andere oor uit. Met bemoeienissen hebt ik flink van me afgebeten en krijg nu nauwelijks commentaar. Ook door zwangerschapshormonen leek ik soms een echte Cobra zei m'n man!
Ga lekker je eigen gangetje! Let them be uiteindelijk zijn jullie als ouders van je kindje toch doorslaggevend!
groetjes,Priscilla

oooh wat verschrikkelijk dit!
maar aan de andere kant ook wel grappig. ( zie de gezichten voor je, als je kleine meissie geboren is en hun zien dat het geen jongetje is haha)
ik heb ook een schoonmoeder die niet helemaal spoort. alleen zij was dus tegen mijn zwangerschap en vond het dom enz enz. mijn vriend heeft besloten om geen contact meer met haar te hebben.
de enige tip die ik geef is: als je het niet wilt vertellen, doe het dan ook niet!!!!
en zeker niet omdat hun het je opdringen.

veel succes ermee en ik wens je een fijne zwangerschap en straks heeeeel veel geluk met je kleine meid!!!

liefs, do

mama van nathalia ( 6 maanden)

Terug
Bovenaan