Schoonouders...

Nog een andere tip. Ga als je schoonouders komen niet op de bank zitten. Ga lekker wandelen met de kleine en je schoonoudes. Of samen lopend een boodschapje doen. Als je de hele tijd binnen moet blijven zitten met mensen waar je niet veel tegen te zeggen hebt lijkt me dat erg vervelend.

Hoi,

Wat ben ik blij dat mijn schoonouders in Zeeland wonen!
Ik heb namelijk ook geen idee hoe zij op hun eerste kleinkind zullen reageren!

Op zich wel een heel mooie reactie van Klarie, als ze er dan toch zijn, kunnen ze zich beter nuttig maken en anders gewoon niet in de weg zitten en met bijvoorbeeld stofzuigen zul je altijd zien dat je net onder de bank of stoel moet zijn waar zij zitten!

Ik kan het me ook goed voorstellen hoor, dat je er een beetje moe van wordt! Juist als ze zo klein zijn hebben ze regelmaat nodig en als jij de kleine in de box legt heb je er een goede reden voor, hebben hun niks mee te maken of over te zeggen!
Ook als de kleine zou willen duimen, dan zou die dat bij mij wel afleren! Zeker als het hetzelfde gebit krijgt als ik, dan hoef je er niet blij van te worden (voortanden die zover naar voren stonden dat deze met een speciale beugel teruggezet moesten worden)!
En je eigen vinger zonder deze eerst te wassen in de mond steken, waar halen ze het lef vandaan? Zou je eigenlijk terug moeten doen, even heel vies, maar gewoon even wat klusjes in huis doen en vervolgens een vinger bij een van je schoonouders in de mond steken! Zullen ze even raar opkijken, maar de boodschap zal wel duidelijk zijn!

Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik mijn pink alleen zal gebruiken om het vaccuum op te heffen als de kleine aan de borst ligt en naar de andere kant moet ;-)

Petra, jouw verhaal over de kusjes, heb je ook weer helemaal gelijk in!
Ik heb zelf een vriendin die twee kids heeft van 6 en bijna drie en als ik daar ben geweest krijg ik altijd van allebei een kus, maar ook netjes op de wang, vind dat de mond iets intiems is, dat alleen tussen geliefden of ouders met (jonge) kinderen kan. Als kids wat ouder worden, gaan ze het vaak zelf "vies" vinden, dus dan is het probleem opgelost!
De allerkleinste van een andere vriendin, die geef ik altijd een kusje op het voorhoofd en dan begint ze gelijk te schateren, vindt ze helemaal geweldig, dus dat is er zo een beetje ingeslopen, maar is toch iets speciaals maar niet te gek! (zij is nu 6 mnd)

Kim, in ieder geval wens ik je vel succes en kom voor jezelf en je kindje op! En een leugentje om eigen bestwil, vind dat dat moet kunnen, gaat toch om de gezondheid van je kindje en je eigen gemoedsrust!

groetjes
Sas

Bedankt voor jullie reacties meiden!

Ik ga er de volgende keer inderdaad maar gewoon iets zeggen van het pinken. Misschien (als ik niet zo goed durf) inderdaad met een 'leugentje om bestwil' dat het van het consultatiebureau niet mag of wordt afgeraden. Moest lachen om de reactie van Sas. Ga uiteraard niet mijn vinger in de mond van schoonouders stoppen, maar snap wel wat je bedoelt.En ga ook proberen om gewoon te vragen of ze onze dochter even rustig willen laten liggen. Lijkt me dat het een geldige reden is en dat ze daar niets tegenin kunnen brengen. Soms is ze daar echt aan toe. Wil ze niet slapen maar gewoon even rustig in de box om zich heen kijken. Kusjes worden wel gegeven maar wel gewoon op dr voorhoofdje of dr wangetjes. Dat vind ik ook geen probleem. Maar kusjes op de mond hoeft voor mij ook niet. Als ze dat bij papa en mama wil prima, maar verder niet. Als ze wat ouder is mag ze wat mij betreft ook handjes geven. Niet iedereen 'moet' gekust worden.
Schoonmaken of stukje gaan wandelen zijn ook goede ideeen. Bij het eerste snappen ze hopelijk de hint en wandelen is altijd wel even lekker.

Nog even voor Tamar: Ik vind jouw situatie erg vervelend en schaam me bijna voor mijn verhaal. Ik hoop dat je schoonouders ooit nog eens bijtrekken. Misschien hoeft het niet voor jou maar dan in elk geval voor je kinderen. Als kinderen leuke opa's en oma's hebben is dat alleen maar fijn. Veel sterkte!

Thanks allemaal!
XXX

Ik vind het ook vies hoor, als anderen hun vinger in de mond stoppen. En dan ook zonder ze te wassen! Die kleintjes zijn zo gevoelig voor infecties, bah, bah, bah!

Wij zijn bij de eerste heel voorzichtig geweest (misschien te?) en vroegen iedereen die belden om de baby te mogen zien om af te bellen als ze een koortslip hadden of verkouden waren o.i.d. Onze dochter was erg klein en licht en we wilden gewoon niet dat ze iets zou oplopen. Ze zijn nog zo kwetsbaar. Iedereen had daar respect voor en heeft zich er aan gehouden.
Wij hebben haar ook niet 'weggegeven' om bij anderen te liggen. We hielden een kraamfeest en dan kwam mijn man even bij iedereen langs, maar ze bleef op zijn arm. Misschien iets te voorzichtig, maar daar voelden wij ons prettig bij.

Groetjes, Marisa

Ha Blub266,

Voel asjeblieft geen schaamte. Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal. Fijn dat jij met de reacties wat lijkt te kunnen. Ik gun dat iedereen, juist vanwege hoe het nu bij mij loopt. Het is voor mij fijn om te zien dat anderen de situatie wel kunnen keren en aan de andere kant een bepaalde herkenning is ook prettig.
Zet 'm op dus. Ben benieuwd hoe het verder loopt.

Groetjes,
Tamar

Ik herken het ook allemaal..
Toen ik nog in het ziekenhuis lag en onze dochter op de kinderafdeling, stopte mijn schoonvader ook zijn vinger in haar mond. Ik was zo labiel op dat moment dat ik he talleen tegen mijn vriend kon zeggen en die heeft er toen wat van gezegd bij een volgend bezoek. Want die vinger ging weer richting die mond en ook het knijpen in de wangetjes kwam erbij.
Toen ik wat stabieler was en eindelijk thuis was wilde hij het weer doen, toen heb ik e wat van gezegd. Moest het wel 3x zeggen want hij wilde het niet van mij aannemen dat ik het niet wilde. Zo vermoeiend.
Ben blij dat ze weer naar het buitenland zijn voor 7 maanden.

tja hier ook geen tips, want beetje zelfde als bij Tamar/ MP3kind.
Onze jongste/3e  is inmiddels bijna 6 maand (als ik het tik verbaas ik me er weer over, de tijd is zo ontzettend hard gegaan) en ze hebben hem zelfs nog nooit gezien!
Niet doordat ze niet welkom waren (oké eerlijk is eerlijk ik stond niet te springen, maar we hebben meerdere data voorgesteld en altijd was er wel een suffe reden om niet te komen) maar door hun eigen doen en vooral laten.
Overigens hebben ze de middelste van inmiddels ruim 3 ook al wel 2 hele keren in zijn leven gezien .

Toen de oudste er was dacht ik eerst ook dat de relatie wel redelijk was, maar door meerdere dingen werd dat minder en minder (oa dat ze mijn ouders gingen verwijten dat ze dichterbij het kleinkind woonden... alsof mijn ouders iets te zeggen hebben gehad in de keuze van ons huis destijds ) en nog wel andere dingen die iets erger waren (want alleen zulke opmerkingen die glijden wel van een rug af). En nu is er dus helemaal geen contact sinds een behoorlijke tijd... heel soms heeft mijn man telefonisch dan wel mailcontact, maar daar bemoei ik me verder niet mee.

Hoop voor jou/ jullie dat het nog wel losloopt na een goed gesprek (waarbij ik wel wil adviseren dat je man/ hun zoon het voortouw mag/moet nemen!)

groetjes,
Marije mv 3 heerlijke knullen

Terug
Bovenaan