Schoonouders

Schoonmoeders; inderdaad een verhaal apart. Mijn schoonmoeder ziet in alles een aanleiding om te zeuren of ze op mag passen. Als we daar zijn wordt er gezeurd of ze daar mag blijven slapen (mijn dochter is 8 mnd); als ze bij ons zijn wordt er gezeurd of ze ze mee mogen nemen. Ze vraagt ook regelmatig of ik niet een dagje extra kan gaan werken of kan gaan winkelen zodat zij op kan passen. Ik wordt er stapeldol van, want alles wat ik zeg ziet zij als een aanleiding om te kunnen passen. En dan nog de jalouzie als mijn moeder een avondje op mag passen !
 
Sjonge, wat zijn jullie een zeurpieten zeg! Wees blij dat er mensen zijn die zo veel van je kind houden en er zo trots op zijn dat ze ermee willen showen. Dat heeft ook niet iedereen hoor!Wat je niet bevalt gewoon zeggen en verder niet zeuren, waardeer wat je hebt
 
Wat een heerlijke ongenuanceerde reactie An, deze mensen hebben er dus wel een probleem mee dus doe dat niet af als zeuren alleen omdat jij dat probleem niet hebt. En wat die jaloezie en bezitterigheid betreft, dat is niet gezond en niet normaal. Mensen zijn geen bezit, nooit. En het feit dat je de oma bent van een kindje wil dus niet zeggen dat je rechten hebt op dit kindje. Laten we de zaken eens omdraaien, wees als grootouders blij wanneer je deel mag uitmaken van het leven van je kleinkind. Zie dit als een verdienste die je aan jezelf en je eigen gedrag te danken hebt en wees daar dankbaar voor. Gedraag je als grootouders niet als de eisende partij die rechten opeist omdat het nou eenmaal jouw kleinkind is. Je hebt in principe geen rechten op dit kind en wees blij met wat je krijgt.
 
Luister An als jij vind dat wij zeuren dan moet je niet hier op het forum komen want iedereen heeft hier zijn eigen problemen en die moet je ergens kwijt kunnen. Mijn schoonmoeder is ook een grote zeur en weet het altijd beter en ze geeft je een naar gevoel over je moederschap want er is niemand beter dan zij en dan is het fijn om ter weten dat je niet de enige bent die dat heeft en je kan weer leren uit verhalen van andere maar dat snap jij zeker niet.Ik heb zelf geen ouders die zijn allebij overleden en het zou fijn geweest zijn als mijn schoonmoeder meer respect had voor mij en overmijn moederschap maar dat is nu eenmaal niet zo dus kan je hier je ei kwijt en blijf je er niet mee zitten anders word je een gefrustreerd oud wijf......
 
Ik heb zelf ook geen ouders meer en zoals ik al zei kijken mijn schoonouders niet naar mijn kinderen om. Dit is voor ons hele gezin een gemis. Aangezien je op een forum je mening mag geven, doe ik dat gewoon. En tuurlijk mag iedereen wel eens lekker klagen .Ik wil ook alleen maar zeggen, meiden, kijk ook eens naar wat je wel hebt en geniet daar van!
 
Ja, je mening geven mag, maar concluderen dat iedereen een zeurpiet is omdat deze mensen een ander probleem hebben dan jij vind ik toch wel erg kort door de bocht. Blijkbaar mis jij een leuk en goed contact met je schoonouders, maar deze mensen hebben het niet over een leuk en goed contact met hun schoonouders. Dus dat is niet te vergelijken.
 
Terug
Bovenaan