schoonouders..

Wat een mafkezen. Hoe harteloos kun je zijn, om je klein kinderen niet te willen zien. En dan wed ik dat ze naar de buitenwereld toe vertellen dat ze de kleinkinderen niet mogen zien....

Wat moet je nou met zulke schoonouders. Ik zou het denk ik zo laten. En als er al contact hersteld word, laat dan je man daar het voortouw innemen.

Dank jullie wel voor alle reacties, helpt me enorm. Ik denk toch ook dat ik de keuze moet maken om het zo te laten.Niemand wil dat het hersteld wordt, waarom ik dan wel?

Wel zeg ik tegen m'n vriend en broers dat ze goed moeten nadenken, dat mocht er wat gebeuren met hun ouders (overlijden ofzo) dat ze dan geen spijt krijgen...daar ben ik dan zo bang voor. Nu heb je zelf nog een keuze en dan echt niet.

Inderdaad zo dat zij volgens mij nu de slachtoffers uithangen. Want ze hebben 3 akelige schoondochters die hun zonen hebben gehersenspoeld en daardoor dat ze hun kleinkinders niet meer kunnen zien.

En wat ik ook las bij jullie reacties en dat zeggen mijn eigen ouders ook steeds: Zij zijn de grote verliezers...wij leven door en genieten op en top van onze jongens en de neefjes en nichtjes...

Ik ben moeder van 3 jongens en hopelijk mag ik ook ooit schoonmoeder gaan worden! Maar 1 ding weet ik zeker: Zo doe ik het niet!

Mijn vriend en zijn broers zijn heel resoluut: wegwezen met deze lui! Maar ik denk toch maar: de deur is voor ze gesloten, maar er staat echt wel een raam op een kier.....

Lastig hoor. En heel jammer. Ben voornamelijk boos, maar heb vooral verdriet. Hele vreemde mensen en ik denk ook dat ze noot van hun kinderen hebben genoten. Moeilijke gasten hoor.

Dames, nogmaals dank, ik ben een stuk geholpen!
Liefs van Anouk

Hoi Anouk,

Wat vervelend, deze situatie Gelukkig heb ik schatten van schoonouders en daar ben ik ook heel gelukkig mee.

Als ik het zo lees denk ik dat je schoonouders niet beter weten dan zo te reageren. Ze zijn niet gewend om hun emoties te tonen en voor hun moet het leven controleerbaar, overzichtelijk en emotieloos zijn. Wie weet zijn zij zelf ook zo opgevoed. Want tja, vroeger waren kinderen toch niet voor de leuk maar voor de praktisch? En vroeger was het toch zo dat als je trouwde, je daarna kinderen kreeg? Misschien komen zij wel uit een koel en kil nest en wisten ze niet beter dan hun eigen kinderen ook zo op te voeden.

En toen kwamen er ineens schoondochters met emoties en een andere kijk op het leven. Hoe bedreigend is dat? En als die dan ook nog eens gaan vragen waarom zij zulke dingen op een bepaalde manier deden, dan is het maar beter om je van hun af te sluiten.

Ik denk dus dat zij puur uit zelfbescherming zo reageren. Ze zijn bang dat jullie hun veilige en kille leventje overhoop zullen gooien. En kleinkinderen spelen natuurlijk helemaal in op emoties dus dat is helemaal een grote bedreiging. Stel dat je echt van ze gaat houden, hoeveel emotionele pijn kunnen ze dan aanrichten?

Tuurlijk keur ik hun gedrag niet goed maar toch denk ik dat ze het zelfbescherming doen. En stiekem zullen ze er ook niet blij mee zijn maar ja, dat ga je natuurlijk niet toegeven want daarbij moet je je emoties tonen......

Geef het wat tijd en misschien kun je ze eens een brief sturen met hoe jij erover denkt. Dan leg je de bal bij hun en dan kunnen zij er mee doen wat ze willen.

Succes en geniet van je jongens!

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,
Wow...wat een verhaal van je! Super....ik moest onwijs huilen toen ik het las. Erg treffend opgeschreven van je denk ik.
Heb het mijn vriend voorgelezen en hij zat alleen maar te knikken.

Misschien is het ook wel zo hoor...En dan kan ik ze misschien niks kwalijk nemen, maar toch doe ik het.
Mensen van deze leeftijd (valt mee....half de 50) kunnen we niet meer veranderen, en veranderen hoeft misschien ook niet, maar zij kunnen zich niet meer aanpassen aan deze wereld.

Schoonpapa is een flapdrol. Werkt nog en staat daarmee nog in de maatschappij. Schoonmama bepaalt zijn leven.

Hoe zuur is je leven als je dan met zijn 2en overblijft....? geen familie, geen vrienden, geen kennissen, geen hobby's.
Eigenlijk in- en in- triest.

Maar ook zij hebben een keuze...net als wij. Voor nu weet ik genoeg...even geen plaats in ons leven voor deze akelige draken (sorry)

Dank je wel Maike, mooie boodschap
Liefs van Anouk

Hoi Anouk,

Volgens mij ben je al goed op weg geholpen door de andere meiden. Wilde alleen nog even tegen je zeggen dat mijn man en ik ook hebben gezegd dat wij ons niet al te erg gaan uitsloven voor ouders of schoonouders. Zij hebben iets te verliezen en niet wij. Wij hebben nu ons eigen gezin en dat delen we heel graag met opa's en oma's maar wel op een leuke manier.
Gelukkig heb ik wel geweldige schoonouders hoor. Zij hebben zich voorgenomen om zich nergens mee te bemoeien bij ons opvoeden van Marissa. Ze hebben in de omgeving een aantal mensen die hun kleinkinderen niet mogen zien en dat willen ze echt vookomen. Al ik om hun mening vraag dan krijg ik die maar verder laten ze het ons allemaal zelf ondervinden. Heel erg prettig en daardoor is de band juist veel sterker geworden sinds de komst van Marissa.
Eigenlijk een heel verhaal maar ik wilde dus gewoon even zeggen dat zij jullie harder nodig hebben dan andersom. En dan hebben ze hun eigen keuze gemaakt.
Het is voor jou misschien heel moeilijk te accepteren omdat jij aan iedereen denkt, maar ik denk dat dit wel hele rare mensen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte met de situatie en geniet gewoon van alle mensen die je wel om je heen hebt

groetjes Linda

Terug
Bovenaan