Schoonzus claimt naam

Hoi, ik zou zelf dus echt helemaal geen boodschap daar aan hebben hoor!
Sorry hoor, maar wat  denkt  die schoonzus van je wel niet??? Ik zou die naam echt wel doen als ik jullie was. En als schoonzus dat niet kan accepteren is dat haar probleem en niet jullie probleem.
Misschien dat jullie een gesprekje met haar kunnen aangaan hierover?
Maar dat je een andere naam kiest alleen maar omdat zij die naam claimt in de hoop ooit zelf een kind te krijgen vind ik echt heel erg ver gaan!

Liefs Suus

Ik snap het wel een beetje. Mijn broer zou bij een meisje de naam Femke gebruiken. Nu hebben ze 2 jongens en de derde is op komst. Maar ik heb bewust niet voor deze naam gekozen (het is een vernoeming naar onze vader), omdat ik het een beetje afpakken van de naam vind. Je zou nog wel kunnen praten over de naam. Zeggen dat je haar daarmee wilt 'eren' door die naam te gebruiken. Geef je er net een andere draai aan.

Zelfs al zou ik tegelijk met haar zwanger zijn en zij een week voor mij zou bevallen, dan nog zou ik voor mijn eerste keuze gaan. Of ik moet meerdere namen hebben die ik allemaal leuk vindt, dan zou ik wel wat anders kiezen.

En nu heeft ze natuurlijk helemaal niets te claimen. Snap niet dat ze dat zegt.

Ik vind dat jullie kind jullie eerste keuze verdiend,

Mara je moet wel nog met haar door één deur kunnen, aan jou om in te schatten hoeveel die naam jullie waar dis, en hoe zij er in de toekomst mee om zal kunnen gaan.

Hey Hester!

Moeilijk zeg..
Wel erg egoistisch van je zus om zo een naam te claimen terwijl ze al op leeftijd zit (sorry) en geen man heeft en nog lang niet zwanger is!
Van de ene kant zou ik ook denken van laat maar zitten die naam maar van de andere kant als jullie die naam echt willen zou ik er over praten met je zus misschien dat ze dan toch van mening verandert want tegen die tijd dat zij zwanger is wil ze misschien wel een hele andere naam!
Heel veel succes!

Xxx bijna mama
(38.2 dg)

Hallo allemaal,

Weer bedankt voor de reacties!

Inmiddels hebben we een hele leuke andere meisjesnaam. Minstens net zo leuk. Ik moet alleen even wennen aan het idee. Ik had de bewuste naam al jaren in mijn hoofd en die switch is even lastig. Maarrre...........zoals ik al zei..............waarschijnlijk zijn alle "hoofdbrekers" en "kopzorgen" hierover voor niks. Want............nou ja, jullie snappen het wel..................

Groetjes,
Hester

Terug
Bovenaan