Schopjes voelen

De eerste zwangerschap de eerste keer beweging gevoeld bij 16 weken en nu pas rond 22 weken en dan moest ik echt mn best doen en concentreren op de baby.
Volgens mij moet je vanaf de 24 weken wel beweging voelen. 

Kan idd heel erg aan je placenta liggen...
Hier 2 keer een placenta achter, dus voelde het al vroeg (16/17) weken...
Maakt ook dat zn voetjes zo ver naar buiten komen dat het echt zeer doet nu met 34 weken ? 
Het komt echt!

Ik denk dat dat ook ligt aan hoe gevoelig je bent. Ik voelde mijn kindje ondanks voorliggende placenta bij 18 weken. Maaaaaar ik wist toen niet zeker of dat echt zo was. Ik moest zo erg mijn voelsprieten uitzetten, echt haast mediteren zeg maar haha! En dan voelde ik heel zachtjes een soort tikjes op dezelfde plek. Pas een week of 3 later voelde ik het sterker worden en wist ik: ja ik voelde al die tijd de baby. 
En misschien ook aan hoe beweeglijk je baby is. Die van mij was heel beweeglijk, tot het eind. Maar mijn buurvrouw voelde tot het eind heel weinig van haar dochter. Die was heel rustig. Haar zoon voelde ze wel de hele dag.

Bij mijn eerste voelde ik ook pas wat met 21 weken, hij had de hik, dat zag ik aan de buitenkant van mijn buik ?

Nu 17 weken zwanger van nr 2 en ik voel nu sinds week 15 ofzo al wel beweging, vaag, maar ik voel het wel. Mijn man heeft deze week voor het eerst ook wat kunnen voelen. Het is nu eerder denk ik omdat ik weet wat ik moet voelen van de vorige zwangerschap. 

Het is echt niet gek als je rond deze tijs nog niets voelt hoor! 

Ik heb de placenta aan de achterkant, maar voelde helemaal niets tot 21 weken. Toen dacht ik soms wat "vaags" te voelen, alsof er een slang in mijn buik rondkroop?, maar geen duidelijke trapjes ofzo. Voelde wel al een aantal weken erg veel plotselinge druk op mijn blaas..

Afgelopen week echo gehad blijkt hij in stuit te liggen met voetjes naar beneden en blijkt mijn kind met ze voetjes soms tegen de blaas en ook wel schaambot te trappen. Dus ik voel eigenlijk trapjes, maar herkende ze niet omdat het niet tegen mijn buikwand is...

Terug
Bovenaan