schrik van mijn leven.

He allemaal,

Vadaag had ik om half vier een afspraak bij de verloskundige,opzich erg leuk natuurlijk, lekker ff naar het hartje luisteren.
Alles was ook ok, totdat ze het hartje wilde beluisteren.
Ze is ruim 5 minuten aan het zoeken geweest, maar geen hartslag te vinden.
Ik wist echt niet wat ik moest denken,er ging echt van alles door me heen.
De verloskundige heeft toen meteen een plekje geregeld voor een echo.
Meteen kon ik er tussen.
Ik moest ongeveer 10 minuten wachten en dit waren de ergste 10 minuten uit mijn leven.
Zodra ik het kindje op het scherm zag verschijnen, keek ik naar het hartje en gelukkig het klopt(te) .Dat was zo een opluchting.
Ze heeft meteen ook alles even gemeten en ook alle afmetingen van het kindje waren helemaal goed.
Ben echt de hele dag nog een beetje van slag geweest, maar ook erg blij gelukkig en kan nu genieten van de foto's die gemaakt zijn.

Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad??

Zo het is een beetje lang verhaal geworden,maar moest het gewoon ff kwijt.

Groetjes Berdien

Ook wij hebben zoiets meegemaakt. We waren vorige week bij de gyneacoloog voor een controle. Ik was toen bijna 15 weken. Na alle gewone controles als gewicht en bloeddruk mocht ik gaan liggen. Hij ging toen met het harttoon-apparaat het hartje zoeken. Helemaal niks te horen, alleen maar gekraak. Natuurlijk was de spanning op dat moment in de kamer aanwezig. Gelukkig heeft hij toen gelijk een echo gemaakt en daar was het allemaal duidelijk te zien, een kloppend hartje!!!!!!

Daarna heeft hij het nog een keer geprobeerd met het harttoon-apparaat, en ja hoor na een paar minuten heel erg in de verte was het te horen. Hij was tevreden, want hij had het op de echo duidelijk gezien, dus wij waren ook opgelucht.

Nu was ik afgelopen week (bijna 16 weken) bij de verloskundige en daar was het in 1 keer goed te horen.

Ik denk dat onze kinderen gewoon van een "grapje" houden en ons lekker in spanning willen houden. Zolang het allemaal goed is dan mag dat en anders niet!!!

Geniet van je zwangerschap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fijn, zo'n verstoppertje-spelend kind! Gelukkig ben je helemaal gerustgesteld door de echo! Kan me voorstellen dat je de hele dag nog van slag bent geweest.

geniet maar van de foto's van jullie kleintje!

Kaskes

he allemaal,

bedankt,voor de reacties,het is toch altijd ff fijn om zulke dingen van andere zwangeren te horen,voor mijn gevoel,wordt je dan gewoon beter begrepen.
Ga nu zeker weer lekker verder met genieten van de zwangerschap, op naar de 20 weken echo.

Groetjes berdien

Oef wat herkenbaar. Ik had het 2 weken geleden ook. Ze heeft 10 minuten moeten zoeken. Het was een stagiare en die bleek later niet goed ingeschat te hebben hoe groot mijn baarmoeder al was. Kortom het kindje lag 10 cm hoger. Nou, ja het is gevonden maar er gaat inderdaad van alles door je heen, wat een schrik zeg. Gelukkig is het bij ons allemaal uiteindelijk gewoon goed.

Dat was ook iets waar ik de vorige controle bij de vk zo bang voor was,dat ze geen hartje kon vinden.
Ze vertelde me vooraf al wel dat het even kon duren voordat we wat zouden horen, maar gelukkig had ze gelijk "beet".
Dat was zo'n opluchting.

Over 1 1/2 week mag ik weer voor controle.
Ik hoop dat ze de kleine dan weer zo snel kunnen vinden.

jeetje kan me er wat bij voorstellen ja pff..
ik ben vorige week voor de eerste keer bij de verloskundige geweest en was best zenuwachtig toen we naar het hartje gingen luisteren
maar bij mij hadden ze het snel gevonden
ontzettend leuk is dat  toch
gelukkig dat alles gewoon goed was

xx  

Das Schrikken he! Ik vind het ook altijd erg spannend. De verloskundige heeft bij mij ook nog geen kloppend hartje met de doptone kunnen vinden, maar verschillende echo's hebben al laten zien dat er een hummeltje met een kloppend hartje groeit, Bij mij heeft het te maken dat de placenta aan de vorkant ligt en mijn baarmoeder erg naar achter is gekanteld. Vandaar dat het van 10 tot 16 weken moeilijk is om een kloppend hartje met een doptone te zoeken! Morgen heb ik weer een controle, ben benieuwd of het dan wel lukt! Een echo kan een hele geruststelling zijn he!

Soucky

Terug
Bovenaan