schrikken in slaap/krampjes/tut kwijt!! slapeloze nachten..wat kan je er tegen doen???

A

Anoniem

Guest
Heej,

Ik ben moeder van een zoontje van 14 weken...Helaas nog geen enkele nacht door kunnen slapen...Vaak schrikt hij wakker, dus daarom op aanraden van een vriendin ingewikkels in een hydrofiellluier...dat is twee dagen goed gegaan en daarna wurmde hij er zijn eigen weer gewoon uit :-( Uiteraard heeft ie ook het bekende tut kwijt probleem in de nacht...De laatste tijd gaat ie na zijn laatste voeding om 11 uur naar bed en vervolgens beginnen alle "problemen" soms al om 1 uur weer!!
Dan kan ik dus minstens een keer of tien mijn bed uit, totdat ik het heen en weer geloop op een gegeven moment zo beu ben dat ik hem bij mij in bed leg...Dan slaapt ie wel...Ik weet dat dat niet de goede oplossing is, maar op een gegeven moment ben je zo moe!!

Mijn vriend wil ik er ook niet te vaak uit sturen want die moet natuurlijk gewoon werken (ik ook maar dat is drie dagen in de week...)

Verder is het ook de laatste mode om iedere ochtend tss vijf en zes een poepbroek te krijgen...Voordat die poepbroer er is heeft ie eerste een uurtje krampjes en laat ie scheetjes waar hij zelf dus weer wakker van wordt...cynababy van vsm is niet echt een oplossing helaas....

Tsja wat een hoop gezeur allemaal als ik het zo lees, maar ik ben verder echt heeeel blij met hem hoor...ook al slaapt ie overdag ook bijna niet....wel slaapt ie vaak om zeven uur 's avonds totdat ie naar bed moet en dan begint de pret...

Ik hoop dat er iemand een goeie tip heeft dan kan ik weer es doorslapen...
Oh ja hij krijgt geen nachtvoeding meer...

Alvast bedankt voor een goeie tip!!!

Grtz

Hoi,

Stijn heeft een hele poos doorgeslapen maar een week of twee geleden begon hij s'nachts ineens weer wakker teworden. hij had niet echt honger, want na wat sabbelen viel hij weer in slaap. Daarom geef ik hem in het begin van de nacht geen voeding meer, maar een speentje. Dat ging de eerste nachten nog niet optimaal maar nu slaapt hij gerust verder tot een uur of vier,vijf. Dan krijgt hij nog wel steeds een voeding om vervolgens tot een uur of zeven (als wij ook opstaan) verder te slapen. Mijn man heeft ook heel erg de neiging om hem maar bij ons in bed te nemen zodat wij verder kunnen slapen maar dit is een oplossing voor de korte termijn en niet voor de lange. Een kennis van mij is wijkverpleegkundige (voor zuigelingenadvies en cb) en heeft haar jongste wel altijd bij haar genomen met als gevolg dat ze nu nog bij hun in bed slaapt terwijl ze al drie jaar is. Daarom wil ik je toch adviseren om toch door te zetten en je kleine in de nacht in zijn eigen bedje te laten slapen. Daar heb je op de lange terijn echt veel meer aan.

Succes ermee!

Groetjes van Marloes

Hallo meid ,

Ik wil heel graag zeggen dat jij ook aan jezelf moet denken ! ook als dat betekent dat je vriend /man een nacht het werk op zich neemt zodat jij lekker een nachtje kan doorslapen miss voor de weeknden een idee , jij heb je kindje al 9 maanden gedragen en op de wereld gezet dat is geen gemakkelijke klus ! en je lichaam heeft ook rust nodig , wil je goed voor je kindje kunnen zorgen en ook nog eens 3 dagen per week te werken .

Verder denk ik dat rust en regelmaat heel belangrijk is voor je kindje , ik heb dit zelf ook gehadt met mijn zoontje en ben ook begonnen met rust en regelmaat , dit gaat nu heel goed hij gaat rond half 7 in bad daarna fles en dan gaat ie slapen en om 11 uur maak ik hem wakker voor een fles en vervolgens slaapt hij tot half 8 door ..

en die krampjes misschien kun je venkelwater proberen? is te verkrijgen bij de apotheek
cinababy heeft ook niet geholpen bij mijn zoontje toen maar op het ouderwetse venkelwater overgegaan en dat gaat geweldig ! Het kost ook maar zo,n 2 a 3 euro !

En die poepbroek tja daar kun je niet zoveel aan veranderen denk ik .

Hoop je hiermee te hebben geholpen

Liefs van anna mama van milad 12 wk en lela 8 jaar darya 3 jaar

Hoi!!

Wat vervelend dat je kindje zijn regelmaat nog niet helemaal gevonden heeft.
Allereerst wil ik even kwijt: het inwikkelen doe ik in een badcape, die zijn groter dan een hydrofielluier en die doe ik dan heel erg strak om, eerst het ene armpje langs het lichaam en de doek eromheen wikkelen en onder het kontje stoppen en dan het andere armpje langs het lichaam en de doek er weer strak omheen en onder het kontje, dan liggen ze erop en kunnen ze niet zo makkelijk loskomen!

Als dit lukt, zou ik dit eens overdag proberen, mijn dochter is ook super nieuwsgierig en vind alles veels te spannend om te gaan slapen overdag.. Nu leg ik haar gewoon op bed! Soms op haar buik, als ze moe is op haar rug en anders ingewikkeld. Ik heb ongeveer een week heel strikt het ritme bepaald voor haar, en de hele dag ingedeeld:

7.00u eten
Na het eten bij mij in bed of in dr eigen bed slapen
10.30u eten
Beneden in de box spelen of in het wipstoeltje ( vaak in de box doet ze haar ogen nog even dicht)
14.00u eten
Na het eten in bed, soms huilt ze maar dan laat ik haar even huilen, een kind moet ook het een en ander verwerken en meer dan huilen kunnen ze niet.
17.30 eten
Beneden bij papa op schoot en in de box spelen
20.30u in bad
21.00u eten
21.30u ongeveer te bed en dan tot de volgende morgen, ingewikkeld en de tut om even in te slapen!

Mijn dochter is nu 11,5 week en slaapt nog wel in haar wieg, het kan nog maar net, maar in bed kraait ze heel het bed door. Dat vindt ze nog veels te groot. Wel doe ik haar overdag in haar bed, want ze zal er toch aan moeten wennen!
Het heeft een week bloed zweet en tranen gekost, zowel bij dochter als bij moeders, maar toen heeft ze heel het ritme overgenomen  en nu gaat het goed!
Papa stuur ik er ook weleens uit 's nachts, want die doen maar net of ze hard door slapen vaak en hij wilde ook graag een kindje, dus niet alleen de lusten maar ook weleens de lasten hoor, ik ben ook geen robot!

En het poepen.. Ik gebruik venkeldruppels van daro, die zijn prima geschikt voor babytjes en die werken echt heel goed bij mijn dochter, binnen een half uurtje is ze rustig!

Een heel verhaal, maar ik hoop dat je een beetje een beeld hebt van hoe ik onze kleine druktemaker aangepakt heb en dat je er wat mee kunt!

Succes

Groetjes Karmen
mama van Liz 11-7-2007

Wij hebben Lotte ingebakerd met een slaapzakje van Tinynanny (punt nl). Daar komen ze ook echt niet uit, want deze hebben klittebandsluiting. Dat hielp bij haar super. Ze heeft er van week 6 tot ongeveer 4 maanden in gelegen. Je kunt hem daarna ook als gewoon slaapzakje gebruiken en hij is ook ideaal om mee af te bouwen.

Wat de krampjes betreft hebben wij de topper ABC Dophilus gebruikt. Er zijn heel veel moeders ook hier op het forum die er super blij mee zijn en zelfs Daphne Deckers heeft het in haar boek 'de geboorte van een moeder' genoemd. Het zijn 'goede bacterien', zoals die bijv. in Yakult zitten. Het is een potje met poeder en kan door de flesvoeding, of je kunt het mengen met wat water en met een lepeltje voor de bv geven.

Groetjes, Marisa

Hai,
Ik ben een mama van een zoontje van nu bijna drie jaar. Maar ik herken jouw verhaal heel goed, en ik weet hoe slopend het is! Wij hebben ook zo lopen tobben de eerste tijd, vooral door het slechte slapen. en een ritme zien te krijgen met een kind die te moe is, is simpelweg onmogenlijk!
Zoals ook anderen je schrijven kan het toverwoord inbakeren zijn.
Wij zijn gestart met inbakeren toen hij 11 weken was. De doek met klitteband werkt inderdaad perfect! We hebben hier contact over gehad met de wijkverpleegkundige, en die raadde ons ook met klem het boek: "Regelmaat & Inbakeren" van Ria Blom aan.
Liefkozend noemen we dat boek nog steeds onze bijbel!
Inmiddels is het boek ook al meerdere keren uitgeleend, en iedereen was er net zo enthiousiast over. Zij legt zo goed uit over het hoe en waarom van huilen, hoe lang kun je een baby laten huilen, met wat voor nut, wat doet inbakeren. Om maar niet te zwijgen van alle verhalen van anderen die erin staan, zoveel herkenning!
Wij zijn begonnen volgens haar riedeltje van: slapen-eten-knuffelen-zelf spelen- bij de eerste tekenen van vermoeidheid wakker in bed- zelf in slaap laten komen.
Binnen 3 dagen hadden wij een compleet ander kind!
Hij sliep veel rustiger, spuugde niet meer, zijn fronsende blik verdween. 's nachts werd hij nog steeds wel wakker, maar nu maar 1 of 2 keer i.p.v. de 12 keer daarvoor. En dan gaven we hem z'n speen en sliep hij rustig verder. Een wereld van verschil!
wij hebben de eerste twee weken na de start ook echt heel rustig aangedaan, en ook daarna bleven we veel rekening houden met zijn regelmaat.
Het ene kind is nu eenmaal het andere niet, prikkelgevoelige baby's kun je nu eenmaal niet zo gemakkelijk overal te slapen leggen.
Een Doornroosje is ons zoontje nog steeds niet, maar wat zijn we geholpen door het inbakeren en het boek. het is soms best even pittig om vol te houden, maar de rust die je zult ervaren is het dat echt waard!
Inmiddels ben ik 30 weken zwanger van de tweede, en de inbakerdoeken liggen al schoon gewassen klaar!
Een heel verhaal, maar ik kan me zo goed in je situatie verplaatsen dat ik je erg graag een handje help met mijn ervaring.
Liefs Soela

ja als ik als baby zijnde als ik maar hard genoeg huil in bed word genomen bleef ik ook huilen he.. alsof ze dat niet doorhebben...en dan word die lat steeds hoger want als jij den denkt laat hem even liggen gaat ie gewoon even harder huilen en pak je hem alsnog..

Trouwens levensgevaarlijk in bed (zou dat geeneens durven)

Ik ben een laten huilen moeder, als ik weet dat ie een schone luier heeft, geen honger kan hebben, in zijn slaapzak ligt (dus niet koud kan hebben en niet kan verschuiven omdat het onderste deel ingestopt ligt) dan kan die niets hebben om te mopperen dus dan maar even huilen, het probleem is alleen nu dat ie jullie veel langer zal testen, ipv even een kwartier huilen en in slaap vallen zal je nu even een paar nachten doormoeten dat ie blijft huilen.

In bed nemen is inderdaad geen optie, oordopjes (voor een half uur ofzo) is beter idee haha, klinkt misschien heel hard maar het is voor jullie en je baby het beste.

Onze Dean die is bijna 5 weken maar slaapt als 3 weken snachts door...wat iets voor jullie kan zijn is om 10 uur nog lekker in bad met de kleine en daarna laatste voeding, worden ze lekker moe van.

Geen knuffels, tuts of dergelijks in zijn bedje leggen, een bedje is om te slapen niet om te "spelen" is bij ons de regel en kan een baby onrustig juist van worden (terwijl de doelstelling vaak andersom is)

by the way ; je bent samen ouder jij werkt 3 dagen ergens anders maar moeder zijn is net zo goed "een baan"   zegt mijn vriend altijd dus die ging snachts altijd mee en gingen we samen de fles geven of als er echt iets is gaan we samen effe checken, je bent toch een team?

Terug
Bovenaan