schrikken in slaap/krampjes/tut kwijt!! slapeloze nachten..wat kan je er tegen doen???

hallo,
Ik kan me heel goed voorstellen hoe slopend of het is dat je nog geen nacht hebt doorgeslapen. Wij hebben dat gelukkig maar heel ff gehad. Nathan sliep vrij snel door s' nachts.   Ik heb   ook niet echt een tip voor je, ik kan je alleen maar zeggen dat het overgaat en dat er straks een tijd komt dat hij/zij (sorry heb niet gekeken wat je hebt) wel gaat slapen. Ik weet dat je daar op dit moment weinig aan hebt.
En ik ben het met de andere moeders eens dat je het echt samen met doen. Dat hebben wij ook gedaan, al vond ik het wel zielig voor mijn man dat hij er uit moest. Maar ik kon op het laatst niet meer. Ik was kapot. En omdat ik zo moe was er snel geïrriteerd ging Nathan nog meer huilen. Dus dan blijf je in die cirkel zitten. Zolang mijn man en ik het samen doen is het voor mij goed vol te houden. Nathan kan namelijk soms ook de hele dag huilen. Maar dan kan ik hem aan mijn man geven en dan kan ik ff bijtanken want dat heb je soms wel nodig.
Nou ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je zoon/dochter snel rustig word en dat je dan je slaap kan pakken.
Groetjes Karin mamma van Nathan 02-07-2007

hoi tamara,

wij hebben het ook in het begin gehad.
nu maak ik de kleine rond een uur of 11 wakker en dan doe ik hem in bad en gebruik ik zwitsal slaapzacht.
daarna de fles en vaak zit hij dan nog 10 min bij ons.
als hij bijna slaapt leg ik hem in bed met zijn speen en een nachtlampje.
na een kwartier ga ik altijd nog even kijken en dan ligt hij als een blok te slapen doe ik ook zijn ligt uit.
dan wordt hij pas weer om 7 uur wakker.
mischien kan je het proberen.

groetsjes saloua

Hoi Tamara,

Onze Tim is nu ruim 10 weken en slaapt al redelijk goed door 's nachts. Twee weken sliep hij door tot 7.00/8.00 uur. na een verkoudheid werd hij 's nacht vaker wakker en wilde zelfs eten. Nu wordt hij vaak rond 5.30 een keer wakker omdat hij zijn speentje wil. nadat ik hem dat gegeven heb (soms wel 3á4keer) slaapt hij meestal door tot 7.30/8.00 uur.
Ik denk inderdaad dat regelmaat érg belangrijk is en consquent zijn(hoe moeilijk dat soms ook kan zijn).
Als Tim overdag moet slapen en huilt wil ik hem best zijn speentje geven.   Na 1 á 2 keer   laat ik hem een poosje huilen (10 á 15 min) en geef hem dan opniuw zijn speentje. De ene keer valt hij binnen die 15 min. al in slaap andere keren direct wanneer hij zijn speentje krijgt.
Wil je je zoontje laten huilen dan zal hij eerst harder gaan huilen,máár wel steeds korter. Zo zal het in slaap komen steeds makkelijker gaan. Om het voor jezelf wat makkelijker te maken: ga douchen of strijken en spreek met jezelf af dat je eerst die 5 overhemden strijkt en dan is je zoontje pas aan de beurt.
Ik geef toe dat dat niet eenvoudig is maar voor mij heeft dat zeker geholpen. Voorgaande adviezen kreeg ik van de wijkverpleegkundige.

Wat betreft het inbakeren: van anderen hoorde ik dat het een bpaalde techniek betreft en ik zou je willen adviseren om het inbakeren eens te bespreken met je wijkverpleegkundige.

Zoals je zelf al aangeeft is het in je eigen bed nemen van je zoontje niet dé oplossing, maar ik kan me voorstellen waarom je dat doet (heb ik ook wel eens gedaan, hoewel ik dan ook nauwelijks sliep). Toch wil ik je nog zeggen dat slapen in zijn eigen bedje het beste is, voor hem en voor jou en je partner.

Succes!

Groetjes Juud

Heej mensen,

allemaal bedankt voor de tips hoor!
Maar gelukkig heb ik ze niet meer nodig, hij slaap sinds een paar dagen echt goed door 's nachts... Voor zijn doen dan, ik moet alleen nog maar die tut erin gaan stoppen snachts een paar keer en hij blijft gewoon de hele nacht in zijn bedje!
Ben er erg blij mee ook al vinden mensen om me heen dat ik er nog vaak uit moet per nacht (een keer of vijf voor die tut dus), maar ik ben er hartstikke blij mee!!

Nogmaals bedankt allemaal!

Wat fijn Tamara, dat je zoontje nu doorslaapt 's nachts.
En dat je 's nachts nog de tut moet gaan geven..tja..Dat moet ik ook. De ene nacht wat vaker dan de andere nacht,maar ik ga ervan uit dat dat wel minder wordt. Tot hij zelf zijn tut kan pakken als hij die "kwijt" is.

Groetjes, Juud

Fijn dat hij nu doorslaapt.
Bij Dylan had ik het zelfde probleem veel bewegen tut kwijt zeer onrustig slapen.
Voor iedereen die het zelfde probleem heeft heb ik nog een alternatief voor het inbakeren. De Bakkerzak (punt nl) werkt perfect en hij heeft wat meer vrijheid in bewegen dan bij het inbakeren. Een tip voor de tut is een spuugdoeje door het ringetje heen halen dan blijft hij beter in zijn mondje zitten voor extra hulp kun je een knuffeltje tussen  of tegen de spijlen van het bedje doen.

Terug
Bovenaan