screeningsecho

Ienimienie

ik heb inderdaad je verhaal gelezen en heb het idee dat je er goed mee omgaat.

Ik ben ook niet tegen de screeningsecho hoor, maar ik vind dat er te makkelijk over gedacht wordt en meestal gaat het er bijd e meeste vrouwen om dat het toch vooral leuk is. Dat vind ik gewoonweg zorgelijk.

Ik zou denk ik net als jij er voor kiezen om de zwangerschap uit te dragen. Een zwnagerschap afbreken lijkt me zo moeilijk. En dan schiet er were door mijn hoofd, ben ikd an niet ontzettend egoïstisch bezig. Het heeft natuurlijk wel een enorme impact op het hele gezin. Ondertussen denk ik, ik wou dat ik die keuze helemala niet had gehad, was toch eens tuk makkelijker geweest.

Ik ben nu zo'n 13 wkeen zwnager dus ik heb nog even voor ik   mijn definitieve beslissing moet maken. Ben wel blij dat je jouw verhaal met ons wilde delen, geeft me de mogelijkheid om nog beter over mijn beslissing na te denken.

miep

Graag gedaan en veel succes en sterkte met bedenken!!!!
En geniet ondertussen maar mooi van je kindje en neem die zwangerschap voor lief, als je begrijpt wat ik bedoel!!!!

Wij zijn eruit: we gaan toch een screeningsecho laten maken. Mijn man wil het heel graag, omdat hij zich graag geestelijk wil voorbereiden als er iets mis mocht zijn, en ik wist het niet zeker omdat ik bang was dat ik me de hele zwangerschap zorgen zou maken. Maar ik heb ook gezegd: als hij het graag wil, gaan we 't doen. Bovendien weet ik dat hij me erg goed kan steunen en de zorgen kan relativeren en (deels) bij mij wegnemen. Toch vond ik het een moeilijke beslissing.

Wel hebben we besloten dat, wat er ook gebeurt, we de natuur zijn gaan laten gaan. Dus geen ingreep (abortus) als er iets ernstig mis zou blijken te zijn, we laten het kindje gewoon komen.

Vreemd genoeg heb ik sinds ik  afgelopen maandag het hartje heb gehoord, ineens veel meer vertrouwen dat het gewoon goed is met dit kindje! Misschien moet ik me daar maar aan vast houden. Nu dan maar een afspraak maken!

Ik wens iedereen heel veel succes met deze beslissing - toch niet iets wat je 'zomaar' gaat doen.
~Hilde

Dag allemaal,

moeilijke materie hè, die prenatale diagnostiek... Het zet je voor allerlei dilemma's, zoals ik ook lees in jullie verhalen. Voor het blad KINDEREN ben ik bezig met een verhaal hierover. Daarvoor zoek ik een stel dat niet dezelfde ideeën heeft over deze materie. Niet om ze tegen elkaar uit te spelen, maar vooral om de voor- en nadelen op een rijtje te krijgen.

Hilde, ik begreep dat jij en je man er ook niet helemaal hetzelfde over denken. Zouden jij en  je man eventueel willen meewerken? Of een van de andere dames en hun partner? Ik merk dat jullie er goed over na hebben gedacht en dat vind ik belangrijk.

Het verhaal is anoniem en zonder foto. Ik zou zowel jou als je man ongeveer een half uur tot drie kwartier (telefonisch) interviewen. Het resultaat krijg je voor plaatsing te lezen. Heb je interesse om mee te werken? Mail dan naar info@irmaschrijft.nl!

Groetjes Irma Ooijevaar

Hoi Irma,

Jeetje... ik moet er even over nadenken hoor!   Ik laat het je weten.

~Hilde

Hoi Miep,

Als ik het goed heb ben jij degene die ook net als mij zwanger is van haar vierde kindje.
Ik ben zelf 37 jaar en de vruchtwaterpunctie en vlokkentest laten we sowieso niet doen. Wel twijfel ik over de 20 weken-echo. Als er wel iets ondekt wordt, heb je inderdaad hiervan de stress voor de rest van je zwangerschap. Beëindigen van de zwangerschap willen wij toch niet.
Nu las ik laatst in het kwartaalblad van Sanquin (bloedbank) een verhaal over een veel te laag HB bij een ongeboren baby. De baby heeft tijdens de zwangerschap een bloedtransfusie gekregen en het daardoor overleeft. Met een dergelijke behandeling zou ik persoonlijk geen moeite hebben.Maar dit is natuurlijk ook weer een afwijking die maar een op de zoveel duizenden voorkomt. Zoals zoveel....
Ik ben er dus ook nog niet uit.....
Vorige week heb ik de standaard (termijn)echo gehad bij de verloskundigenpraktijk en zover we nu konden zien leek alles oke.

groet,
Henriëtte
15w 2d

Henriëtte,

klopt hoor dat ik zwnager ben van de 4e. Dus jullie hebben ook al die tesen niet latend oen. Ik denk dat wij toch niet voor die screeningsecho gaan. Ik ben nu bijna 15 weken zwanger dus ik heb nog wat weekjes om te keizen, maar ik neig nu naar niet.

Het is er door al die testen e.d. niet makkelijker op geworden he? Je moet zoveel keuzes maken. Enerzijds natuurlijk mooi dat je mag kiezen, anderzijds ik wil er eigenlijk niet over nadenken.

Tja struisvogeltje he.

Miep

Terug
Bovenaan