Seks en zwangerschap

<p>Beetje gekke vraag misschien maar ik hoop dat iemand dit herkent en het niet aan mij ligt .. ?</p><p>Ik ben morgen 26 weken zwanger. Mijn vriend en ik hebben de gehele zwangerschap gewoon regelmatig (2/3 keer week) seks gehad zonder ‘problemen’. Je leest overal dat je super goed doorbloed bent en daardoor het anders/intenser kan ervaren. </p><p>De seks is niks op aan te merken maar dat was het daarvoor ook al niet, we hebben nooit glijmiddel nodig en komen beidde altijd klaar. Maar nu sinds een week of 8 kan ik niet meer klaarkomen van de seks zelf. Wel door andere stimulatie van de clitoris of als dit samen gaat met de seks. Maar niet meer van seks zelf. Sinds ik zwanger ben word ik ook ‘natter’ dan voorheen dus aan de opwinding etc ligt het niet. Oke.. doordat dit nu al even duurt ga ik er natuurlijk wel over piekeren, zal niet in m’n voordeel zijn tijdens seks.</p><p>Ik word hier dus heel onzeker van want ik hou van de seks hoe het was en in tegenstelling tot alle verhalen die ik lees(sneller en intenser klaarkomen) is het klaarkomen bij mij dus moeilijker. Ik hoop dat iemand dit herkent en er een logische verklaring voor is. </p><p>Maar VOORAL: komt dit ooit weer GOED en kan ik na mijn zwangerschap weer GEWOON klaarkomen zoals voorheen? </p><p>Sorry voor het lange verhaal!</p>

Komt goed, bij mij duurde het wel een flinke tijd. Ongeveer 8 maanden na bevalling voelde het weer zoals vroeger 

Ik ben 2x zwanger geweest. Beide zwangerschappen had ik totaal geen behoefte aan seks, terwijl ik normaal gesproken wel 2-3x per week zin heb.
Klaar komen heb ik normaal ook geen probleem mee, maar tijdens mijn zwangerschappen ben im geen enkele keer klaar gekomen. Het lukte gewoon niet. Ik moest mezelf er echt toe zetten om nog 1x per week seks te hebben met mijn vriend, maar dat was echt alleen om hem een plezier te doen.
Zodra de zwangerschap voorbij was, was de zin binnen een paar dagen weer terug! Heel bijzonder. En heel vervelend, want de eerste weken na de bevalling komt er nog weinig van seks terecht, hoeveel zin ik ook had haha.
Dus ja, het komt goed!!!! Ik heb mezelf tijdens de zwangerschappen ook vaak afgevraagd of het gevoel weer terug zou komen. Gelukkig was dit bij mij dus eigenlijk al direct na de bevalling!

Ik ben 2x zwanger geweest. Beide zwangerschappen had ik totaal geen behoefte aan seks, terwijl ik normaal gesproken wel 2-3x per week zin heb.
Klaar komen heb ik normaal ook geen probleem mee, maar tijdens mijn zwangerschappen ben im geen enkele keer klaar gekomen. Het lukte gewoon niet. Ik moest mezelf er echt toe zetten om nog 1x per week seks te hebben met mijn vriend, maar dat was echt alleen om hem een plezier te doen.
Zodra de zwangerschap voorbij was, was de zin binnen een paar dagen weer terug! Heel bijzonder. En heel vervelend, want de eerste weken na de bevalling komt er nog weinig van seks terecht, hoeveel zin ik ook had haha.
Dus ja, het komt goed!!!! Ik heb mezelf tijdens de zwangerschappen ook vaak afgevraagd of het gevoel weer terug zou komen. Gelukkig was dit bij mij dus eigenlijk al direct na de bevalling!

Bij mij ook gewoon normaal libido of iets hoger dan normaal. Grappig hoe het per persoon verschilt.  Ik kom sowieso nooit klaar van alleen penetratie; alleen clitoraal. Nu ik zwanger ben, gaat dit makkelijker. Wellicht is dit deel beter doorbloed en niet het 'binnenste'. 

Bij mij ook gewoon normaal libido of iets hoger dan normaal. Grappig hoe het per persoon verschilt.  Ik kom sowieso nooit klaar van alleen penetratie; alleen clitoraal. Nu ik zwanger ben, gaat dit makkelijker. Wellicht is dit deel beter doorbloed en niet het 'binnenste'. 

Terug
Bovenaan