seks na de bevalling

Hoi,

Ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort, maar ik zie ook niet ergens anders waar het beter past en ik ben toch wel benieuwd naar reacties.

Onze zoon is nu 12 weken oud en sinds de bevalling waren we nog niet aan seks toegekomen (en de laatste 2 weken ofzo daarvoor ook niet). De eerste 9 à 10 weken had ik nog pijn van mijn litteken (ik heb een knip gehad en ben ook niet helemaal goed gehecht), want dat is maar langzaam echt genezen. En daarna waren we te moe of bezig met ons kleine ventje. Maar eergisteravond sliep het ventje en hebben we, ondanks de vermoeidheid, maar eens wat tijd voor elkaar vrijgemaakt.

Ik kan niet zeggen dat ik erg opgewonden was. Ik wilde wel maar had meer het idee dat we die eerste keer maar eens achter de rug moesten hebben. Ik was nog wel een beetje bang voor pijn maar niet zo heel erg omdat ik geen pijn meer had als ik met m ’n vingers het litteken aanraakte. Toch ging het eigenlijk niet. Waar ik verwacht had dat alles eerder wat ‘te ruim ’ zou zijn geworden, was het juist te strak. Ik vermoed dat ik onbewust de boel aanspande, maar het gekke is dat ik me toch niet echt gespannen voelde en dat ik (sorry hoor, beetje direct allemaal) wel gemakkelijk met 2 vingers naar binnen kon gaan.

Herkent iemand dit? En zo ja, is het dan een kwestie van blijven proberen of is het juist verstandiger om nog een tijdje te wachten met een volgende poging? Of heeft iemand nog andere tips.

Mijn man is overigens vol begrip hoor en dringt ook absoluut niet aan. Dit is dus wel iets wat ik zelf wil en niet iets waartoe ik me op de een of andere manier gedwongen voel.

Hopelijk heeft iemand tips want ik wil ons seksleven wel weer een keer terug (en bovendien ooit een broertje of zusje voor onze jongen).

Groeten,
Bridget.
 
mijn zoon is nu een jaar en we hebben "het" nu pas een paar keer gedaan.....
het eerste jaar is zooo vermoeiend zeker als de kleine niet doorslaapt.
wat wij af en toe doen is de kleine een nachtje uit logeren sturen, lekker uit eten filmpje op de bank en dan vaak sex een nacht heerlijk slapen en we kunnen er weer en tijdje tegenaan...
het is moeilijk uit logeren laten gaan maar wel zeker de moeite waard!
 
Hoi,

Hier heeft het ook wel pijn gedaan hoor heb ergens ook nog een randje zitten van littekenweefsel dat best gevoelig is.

Wat hier goed helpt is zorgen dat je goed opgewonden bent (vochtig) en lukt dat niet door dat je te gespannen bent dan is glijmiddel echt een uitkomst.

Ik merkte dat ik daarna minder bang was omdat de pijn minder was.

Succes
 
HOI

Bij mij heeft het ook nog lang zeer gedaan. We hebben de tijd genomen en net wat Joyce zegt zorgen dat je goed opgewonden bent, voordat je echt sex hebt. Mijn dochter is nu 10,5 maand en ik kan zeggen dat ik nu pas bijna geen pijn meer voel. Dat is wel heerlijk.

Wij doen het wel vaker dan hierboven beschreven. We nemen de tijd aan het begin van de avond. Onze dochter ligt rond 19 uur op bed, dus dan hebben we een hele avond.

Groetjes Ria
 
Heel herkenbaar, in het begin was ik zo gespannen dat het echt pijnlijk was. Mijn zoontje is nu een jaar oud en sex is beslist niet pijnlijk meer. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn interesse voor sex op het moment erg laag is en dat ik niet snel opgewonden raak.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 8 weken oud en langzaam aan hebben wij ook een poging gewaagd, ik heb een keizersnede gehad nadat ik eerst bij 9 cm ontsluiting was blijven hangen. Ik ben niet echt vochtig te krijgen en ook van onderen heel erg strak. We hebben ons voorgenomen om het eens heel kalm aan te doen en het voorspel uit te breiden, ook met glijmiddel. Het was mij ook gezegd dat het heel normaal is dat het een stuk stroever is, heeft met hormonen te maken.

veel plezier :)
 
hoi
Ik heb wel eens gehoord dat ze te strak hechten, misschien is dat bij jou ook gebeurt omdat je ook heel erg lang last hebt gehad van nhet litteken. Ik zelf heb ook een knip gehad maar na een aantal weken al geen last meer van het litteken. Misschien moet je je litteken laten nakijken bij de huisarts.

succes
 
Ik heb mijn litteken laten nakijken bij de huisarts en die zei dat het erg mooi gehecht en genezen was. Maar dat het soms lang kan duren voor de huidzenuwen zich herstellen. Niet lang daarna had ik er niet veel last meer van, dus ik denk achteraf dat het bij mij ook een beetje tussen mijn oren zat. Toen de huisarts eenmaal geconstateerd had dat het prima genezen was voelde ik me gerustgesteld of zo.
 
Terug
Bovenaan