Seks

Hallo allemaal,

Ohh, wat ben ik blij om te lezen dat er meer zijn die nog geen sex hebben gehad. Ik ben nu 10 weken en 4 dagen en er is al 10 weken en 4 dagen niks gebeurd. Wel wat, maar niet het...

Ik denk hetzelfde als jullie... mijn vriend ziet het probleem niet en zou het best aandurven. Hij respecteert mijn 'wens' wel en zeurt er ook niet over. Daar ben ik wel heel blij mee moet ik zeggen.

Liefs,
Miepzzz

Hallo allemaal,

wat een dankbaar onderwerp, haha!
Ik heb het nooit eng gevonden, maar ik heb gewoon niet erg veel zin.

De eerste drie maanden was ik steeds hartstikke moe, dus lag ik al te slapen als mijn hoofd het kussen raakte.
Nou had ik van iedereen gehoord dat je in maand 4 t/m 6 helemaal zin zou krijgen, dus ik kon niet wachten. Maar het heeft niet toegeslagen, hoor. Helaas. We hebben wel zo'n beetje elke week sex, maar om nou te zeggen dat de vonken ervan af vliegen....
En nu is de laatste fase aangebroken, compleet met bekkenpijn en een buik die in de weg gaat zitten, dus bepaald geen sexueel paradijs, haha!

Ik hoop maar dat na de bevalling de zin weer een beetje terug komt. Alhoewel, dan zitten we weer met een kind dat je uit je bed houdt, haha!!

Groetjes allemaal weer.
José

Hey meiden!

Wat hebben jullie allemaal een lieve vriend/man!!
Ze begrijpen en respecteren dat je 'het' nog even niet wilt!!
Bij mij is het helemaal andersom!
Sinds ik bevallen ben van mijn dochtertje (nu bijna 13 maanden) heb ik
totaal geen 'zin' meer is sex, wat grotendeels komt door het eeuwige gezeik van mijn vriend! Ik wordt er helemaal gek van! Als ik geen 'zin' heb  gaat hij ruzie zoeken omdat hij niet mag!!
Het lijkt wel alsof mijn vriends leven alleen maar om sex draait. ik word gek van het gezeur! en weet niet meer wat ik hiermee aan moet! Het maakt mij erg verdrietig dat hij dan elke keer weer ruzie gaat zoeken.
Ik  ben nu 10w2d zwanger van de 2e en heb geen problemen met dat ik niet durf.

Groetjes Donna

Hallo dan!

Zoo... dit is nog eens een topic! Hahah..
Vanaf de allereerste dag dat ik zwanger ben heb ik al ontzettend veel zin in seks. Echt niet normaal hoor..
24 uur per dag, 7 dagen in de week.
In de eerste 3 maanden hebben we ''het'' niet zo vaak gedaan omdat ik toen nogal bang was, ook (zoals ik al meer heb gelezen) daar een eerdere miskraam.
Vanaf de vierde maand, toen ik steeds meer gerust gesteld was dat alles gewoon goed ging heb ik er wel aan toe gegeven.
Soms vraagt m'n vriend met een stom en verbaasd hoofd   ''wil je nu echt alweer seks?''
Ja hallo! denk ik dan, kom op zeg, je bent toch nog geen 80? Je kan het toch nog wel een keer op een dag!
Maar goed.. zo zit het hier in elkaar.
Het is dus best wel verschillend bij iedereen, en het zal per zwangerschap ook wel weer verschillen. Misschien heb ik er bij een volgende zwangerschap wel helemaal geen zin in!
Ik hoop dat mn vriend dan daar ook rekening mee kan houden.
Voor Donna, ik vind het echt lullig voor je dat je vriend zo doet.
Ik hoop voor je dat hij normaal tegen je gaat doen want dit is natuurlijk niet leuk!
Sterkte ermee..

Liefs Antoinet, 30 weken

Ojee, de website heeft weer de kolder in zijn hoofd, bij jullie ook?

Anyway, wel opvallend dat je (sorry, ben even je naam kwijt) zegt dat je geen zin hebt, grotendeels OMDAT je vriend aan je hoofd zeurt. Ik denk dat je hier onbewust een hele belangrijke aanwijzing hebt. Ik ben natuurlijk absoluut geen psycholoog ofzo, maar het lijkt me net alsof jullie in een vicueuze cirkel zitten.
Jij hebt geen zin, je vriend baalt daarvan, maakt stampij, daardoor krijg jij nog minder zin, je vriend baalt daar weer van, etc.

Wij hebben ooit (jaaaren geleden, in een totaal andere situatie) met een sexuoloog gesproken. Wij zaten ook echt effe in een impasse, al was dat totaal anders. Van haar mochten we een paar weken geen sex hebben, gewoon om de cirkel te doorbreken.
En als je dus ergens wild van wordt! Dat werkte zo goed! Na die paar weken van om elkaar heen draaien "mocht" het weer en waren eigenlijk alle problemen weg. Misschien iets voor jullie? Maar dan moet je het er wel echt over gaan hebben, het liefst dus met een vreemde (professional) erbij, de huisarts ofzo. Maar als je vriend graag weer sex wil, zal hij dat er best voor over hebben, toch? Probeer het eens aan te kaarten. Sex is veels te leuk om maar gewoon te laten zitten.

En voor de mensen die juist wel zin hebben: Wauw! Dat wil ik ook! Dat had ik ook nadat ik met de pil gestopt was maar dat heeft dus niet erg lang geduurd, haha!

Groetjes iedereen!
Liefs, José
28+2

Hoi meiden,

Goh, gelukkig geen taboes hier op internet haha.
Ik had de eerste drie maanden helemaal geen zin, veel te moe en vooral veeeeeel te misselijk.
Dat heeft geduurd tot en met maand vier maar in de vierde maand kwam het zin-gevoel wel weer terug.
En vanaf maand vijf kan ik er weer helemaal tegen haha.
Net wat de andere meiden zeggen, alles is gevoeliger dus seks is ook wel erg leuk nu.
Ik ben nu zeven maanden zwanger en nu gaat mijn buik iets in de weg zitten.
En een beetje bekkenklachten, maar als ik in de "mood" ben heb ik een dag last er wel voor over haha.
Dus wij seksen nog even lekker door, misschien wel tot het laatst. En als het dan even meezit komt de baby misschien wel vanzelf (kan van invloed zijn zeggen ze he).

Groetjes,
Vanessa 31 wk van de vierde

Hallo meiden,

Ik wil ook nog ff reageren op jullie openhartige verhalen. Wij hebben juist volop sex eigenlijk en ik ben nu bijna 6 weken zwanger van mijn derde kindje. Ook ik maak me weleens zorgen erover omdat je het weleens hoort dat het na de sex kan misgaan. Maar ja de behoefte is er van beide kanten en sinds ik zwanger ben he ik eigenlijk nog meer zin. Tot nu toe voelt het ellemaal goed dus ik duim maar dat het goed blijft gaan.

Groetjes allemaal

Terug
Bovenaan