Seksleven na komst baby

<p>Wellicht een gekke vraag, maar ben ik de enige die niet meer zo'n sprankelend seksleven heeft als voor de komst van de baby? Ik ben er zelf zeker schuldig aan hoor, 's avonds ben ik moe, ik werk 4 dagen, sport 1 dag in de week, huishouden en dan natuurlijk de zorg van je kleintje. Niet alle nachten gaan even lekker met doorkomende tandjes en sprongetjes en het enige wat ik dan graag wil is lekker op tijd naar bed en slapen. Voor de komst van mijn kleintje hadden wij een goed seksleven, maar ik merk dat het met name vanuit mijn kant niet veel meer is. Daarnaast zit ik ook niet zo lekker in mijn vel (laatste kilootjes moeten er af en heb veel striae op mijn buik wat ik heel erg vind). Ik wil wel graag, maar ben vaak gewoon zo moe en onzeker over mijn lijf. Zijn er meer die zich hier in herkennen? </p>

Heel herkenbaar. Toen onze zoon geboren was, hebben mijn man en ik ooit wel eens weken waarin we geen seks hebben. Dat kan prima 3 weken achter elkaar zijn. Toen onze zoon rond de 9 maanden was, is de frequentie weer wat omhoog gegaan. Maar het wisselt nog steeds veel. Als we te moe zijn, dan proberen we op een andere manier intiem te zijn, bijvoorbeeld lekker samen knuffelen of zo. Onze zoon is nu 17 maanden en sinds twee weken is de frequentie in seks weer torenhoog. Reden hiervoor is wel dat ik nu zwanger ben van de tweede en net in mn tweede trimester ben begonnen ? Sindsdien is mijn libido weer hoger, eerste trimester hebben we ook vrijwel geen seks gehad omdat ik toen heel erg ziek was. 
Wij maken er ons niet zo'n zorgen om, maar dat komt ook wel omdat we regelmatig gesprekken hierover hebben. We proberen open naar elkaar te zijn, over onze verwachtingen en wat we willen, zodat we weten wat er bij de ander speelt. En wat ik al zei, als we geen zin of tijd hebben voor seks, dan proberen we op een andere manier lief voor elkaar te zijn ;)

Herkenbaar hoor.
Grotendeels is dit ook door mij. Inderdaad vaak moe door de kleine werken sporten.
Voel me nu niet echt heel aantrekkelijk meer. En als de kleine op bed ligt vind ik het heerlijk even lekker tv te kijken en niks te doen.
De kleine is nu 5 en een  halve maand.

Ook voelt het bij mij niet meer als voor mijn bevalling het doet in het begin nog vrij zeer elke  keer.  Herkennen meerdere meiden zich hierin?
Dus vandaar ook minder zin

Nicolle, bij mij is de pijn ook nog lang aanwezig geweest hoor. Tip van mijn VK was genoeg glijmiddel gebruiken. Dit hielp bij ons enorm! Wellicht ook een tip voor jou, als je dat nog niet geprobeerd hebt?

Ons seksleven is juist beter. Voor mijn zwangerschap had ik een burn-out en tijdens de zwangerschap veel klachten, dus in die negen maanden hebben we denk ik drie keer seks gehad. We maken er nu tijd voor en spreken het ook (heel spannend?) af. Als een van ons echt niet wil, dan natuurlijk niet, maar we proberen toch wat sfeer te maken en het gezellig te maken. 
Ik heb ook striae en een flink buikje nog (mensen vragen of ik zwanger ben terwijl mijn dochter al 7 maanden is). Ik heb dit uitgesproken naar mijn man en gezegd dat ik er behoefte aan heb dat hij mij laat weten dat hij mij nog steeds mooi vindt. Dat doet hij absoluut ❤️

Bij ons drama, ben nu 7 weken geleden bevallen (en 15 mnd geleden ook) en ben inmiddels alle kilo’s kwijt maar totaal geen zin in ! Komt misschien omdat het de 3e is en ik vrij kort op elkaar ben bevallen. Manlief wil wel heel graag maar nee, ben er nog niet klaar voor. Het kan ook niet, we zijn constant bezig met de kinderen.. 
komt vanzelf wel weer..! 

Hier ook! Tijdens de zwangerschap is mijn libido ook sterk achteruit gegaan en nu na de bevalling (4 maand geleden) ook nog erg weinig zin gehad. Wij praten er ook veel over en mn man toont veel begrip maar vindt het ook wel lastig soms. We proberen het op andere manieren te compenseren.. maar ik merk ook nog steeds dat het pijn doet maar ik het voelt ook altijd ongevoelig en word moeilijk opgewonden (niet eigenlijk..)
Herkent iemand anders dit ook? 

[quote quote=10175499]Nicolle, bij mij is de pijn ook nog lang aanwezig geweest hoor. Tip van mijn VK was genoeg glijmiddel gebruiken. Dit hielp bij ons enorm! Wellicht ook een tip voor jou, als je dat nog niet geprobeerd hebt?[/quote]
Heyyy  dankjewel  voor je reactie.  Dit gebruiken  we inderdaad ook al en ook veel maja het zal  wel de tijd nodig hebben denk ik.  Ben nagekeken door de dokter geen verzakkingen of iets klein beetje littekenweefsel  dus dat zal  het wel zijn gok ik. 
@mamavanthirza ik herken dit ook buiten dat ik pijn heb heb ik ook minder gevoel ofzo daaronder heb ik het idee. Het voelt gewoon echt anders.

Terug
Bovenaan