Seksleven na komst baby

@mamavanthirza ja! Ik had dus zelf al wel wat geprobeerd maar er zit geen gevoel meer in lijkt wel. Echt zo bizar, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik durf het ook nog niet aan omdat ik een 2e graadsruptuur heb gehad (kwam ik na het rapport van de vk achter) en inwendige hechtingen heb. Geen idee hoe het zal zijn. 

[quote quote=10175546]Hier ook! Tijdens de zwangerschap is mijn libido ook sterk achteruit gegaan en nu na de bevalling (4 maand geleden) ook nog erg weinig zin gehad. Wij praten er ook veel over en mn man toont veel begrip maar vindt het ook wel lastig soms. We proberen het op andere manieren te compenseren.. maar ik merk ook nog steeds dat het pijn doet maar ik het voelt ook altijd ongevoelig en word moeilijk opgewonden (niet eigenlijk..) Herkent iemand anders dit ook?[/quote]
Geef je borstvoeding? Door hormonen die daarbij vrij komen kan het zijn dat je libido lager is. 

@Nicolle en @gebruiker1005...
Dank jullie weer voor jullie reactie. Ik ook zelf wat geprobeerd maar ook weinig resultaat. Daarnaast ook echt geen drive daarvoor. 
Voorheen nog wel eens zin gehad om mezelf te bevredigen maar dat is ook echt weg. 
Het komt vast goed hoop ik.. 
wel eerlijk toegeven dat ik ‘vroeger’ ook wel eens pijn had bij het vrijen en daarvoor bij een bekkenbodemtherapeut heb gezeten. 

[quote quote=10175583]
Geef je borstvoeding? Door hormonen die daarbij vrij komen kan het zijn dat je libido lager is.
[/quote]
Ik geef idd wel nog borstvoeding. Wel sinds 2 weken aan het afbouwen maar geef avond/nacht/ochtend nog bv. 

Ik denk dat het allemaal even tijd nodig heeft  ze zeggen 9 maanden zwanger   9 maanden ontzwangeren. 
Dus hopelijk word het weer net zo fijn als vroeger ?

Lijkt me super lastig! Ik ben 2 weken geleden bevallen en merk al wel dat ik weer nadenk over seks. Maar hoe weet je dat je daar beneden weer zo ver bent? Ik weet dat we moeten wachten tot het vloeien gestopt is. We knuffelen veel en we zoenen. Maar ik merk dat ik behoefte heb om weer gewoon samen te zijn. Maar wanneer ben je er klaar voor om voor het eerst weer te proberen? 

We hebben al een paar pogingen gedaan. Het is alsof onze dochter het aanvoelt en verbreekt steenvast ons samen zijn. We hebben maar 1 slaapkamer... En de bank is niet breed genoeg ? Twee keer vlug gelukt, maar daar vindvik weinig aan...
Ik heb wel zin en mis onze ontdekkingstocht in de tantra die we voor de zwangerschap aan het ontdekken waren. De tijd en energie ontbreekt hier ook. 'S avonds vaak te moe en te geprikkeld. Dan wil ik gewoon naar bed, ondanks de zin.
Wij praten er ook open over en kunnen om deze maffe situatie gelukkig lachen. Oma heeft al een keertje aangeboden om een dag of twee op te passen, zodat mijn vriend en ik even echt tijd voor elkaar hebben. Binnenkort maar eens doen ☺
En schaam je niet voor je lijf. Je hebt jullie kind gedragen en gebaard...

Haha same. Herstel van knip schoot niet op en het litteken is nu na 4 mnd nog steeds gevoelig.. plus bv geven trekt mn libido omlaag en dan ben ik ook nog eens standaard moe of druk met alles eromheen.. ja echt wel anders dan voorheen, maar dat trekt vast wel bij!

Terug
Bovenaan