Seksleven na zwangerschap - help

Heel herkenbaar, bij mij is het alleen nog steeds niet 'je van het'. Ik ben blij dat ik voor mezelf heb als ik gewerkt heb en onze dochter ligt op bed.
In de eerste maanden is dat ook heel normaal. Bij vrouwen is het libido het eerste wat uitschakeld wanneer je slaap te kort hebt etc.
Dus newborn, nacht voedingen, huilen, werken als new mom en noem het maar op.
Ik heb dus geen tips maar zag al wel goede dingen voorbij komen :)

[quote quote=10342178]De tip: maak zin! Nee, dat klinkt totaal niet romantisch (dat is het ook niet), maar dat werkt wel. Ervaar weer hoe fijn het is! Dan bedoel ik ook om weer partners te zijn en niet alleen maar papa en mama. Eerlijk? Ons seksleven is stukken beter geworden! Doe het eens op een andere plek dan in bed ?[/quote]
Thanks! Ja op andere vlakken lukt het ons dus heel goed (al vrij snel na de bevalling) om even niet papa en mama te zijn - we hebben ook echt onze tijd samen als partners. Hij gaat regelmatig logeren en dan hebben we het ook zeker niet alleen maar over babydingen (soms 'vergeten' we hem ook even) - maar toch gebeurt "het" steeds niet. Zin maken is zeker een goede, daar ga ik echt aan werken. Zoals ik al zei is het denk ik ook een gevolg van hoe moeilijk ik de lichamelijke veranderingen vond tijdens/na mijn zwangerschap, we zijn daardoor in een seksloos patroon gevallen blijkbaar (en sjezus, dat had ik nooit van mezelf verwacht hoor haha).

Ook hier herkenbaar! Waar ‘zin’ vroeger echt lichamelijk was, is het nu veel meer iets wat ik in mijn hoofd maak en dan komt de rest vaak vanzelf wel een beetje. Ene keer beter dan andere keer, maar zoals al werd gezegd: van seks komt seks! Wat hier werkt, is dat we samen onder de douche gaan. Dan ontspannen we al een beetje, knuffelen we wat en spoelen we meteen dr dag van ons af. Het gaat steeds een beetje beter. Of nou ja; vaker.. De echte creativiteit is nog niet terug, daar is een dag met kind, werken en een rommelig huis dan toch nog te veel voor...

Heel herkenbaar! Moet wel zeggen dat ik na de bevalling me oude lichaam echt heel snel weer terug had, dus daar lag het zeker niet aan. Bij mij kwam het vooral door de vermoeidheid. Door de gebroken nachten en de hele dag voor me dochter zorgen, uiteindelijk kwam daar werken weer bij.. Was ik zo uitgeput dat ik blij was als ik 'savonds me ogen dicht kon doen. Zat er dan echt niet op de wachten om nog seks te hebben.
Gelukkig is het bij ons weer goed gekomen toen onze dochter de nachten ruim door ging slapen (12u aan een stuk) en we weer een ritme in ons leven hadden.

Terug
Bovenaan