Semi alleenstaande moeders

Hallo,

Sinds 9 maanden ben ik de 'semi alleenstaande' moeder van ons zoontje. Mijn man werkt op zee en is veel van huis voor ca. anderhalf tot twee maanden per reis. Ik vind het best pittig om de zorg voor ons kleine mannetje in mijn eentje te hebben en het is mij, mede hierdoor, nog niet gelukt mijn werk weer op te pakken. Zijn er meer moeders  in een soortgelijke situatie? Hoe gaan jullie hiermee om en kunnen jullie de zorg combineren met een baan?

Groetjes, Annegien
 
Oh jee, mijn bericht hoort niet echt onder het kopje Voeding, ben nog niet zo thuis in het plaatsen van een bericht, volgende keer zoek ik eerst het goede onderwerp erbij...
 
Hoi Annegien,

Ik ben ook zo'n moeder alleen is mijn vriend dan elk weekend thuis, dus wat minder zwaar. Mijn vriend is militair en zit doordeweeks dus intern n komt elke vrijdag thuis en gaat maandag weer er heen. Ik ben op 21 mei bevallen en ik vind het eigenlijk ook best zwaar om alles doordeweeks alleen te doen. Ik werk ook nog 4 dagen in de week en ben eigenlijk elk weekend helemaal opgebrand en wil dan heel erg veel slapen maarja dat lukt natuurlijk niet met een kleine in huis want die wil ook op tijd haar flesje hebben. Ik kan best begrijpen dat je het zwaar vind. Sommige mensen kunnen het niet begrijpen dat wij het zo zwaar vinden maarja dan denk ik van doe jij wat ik doe. Nee zeg dan niet dat ik me aanstel. Ik denk dat er best wel veel moeders zijn die het ook hebben dat hun man of vriend er doordeweeks niet is.

Groetjes
Davina
 


Weetje ik heb heel veel respect voor jullie (semi)-alleenstaande moeders.Mijn man werkt gewoon 40u per week, en vind t zo soms al knap zwaar.Ik ben blij  als na n drukke dag thuis komt&eve kan bij springen.Ik vind dat jullie echt n pluim verdienen.Een klop op de schouder.En klaag maar, moederschap is soms best zwaar!!!

 
Hallo,
Ook ik ben een 'semi alleenstaande' moeder .
Mijn man is buitenlands en kon ondanks zijn hoge universiteits opleiding en volgen van de inburgerings taalcursus geen werk in Nederland vinden.
Zelfs voor niks werken om werkervaring in nederland op te doen lukte niet.
Nu is hij terug naar zijn eigen land en heeft daar een eigen kantoor opgezet.
Dit houdt dus in dat hij bijna niet bij de bevalling was omdat onze zoon ruim 3 weken te vroeg kwam en ik hem nu een paar dagen per 3 mnd zie.
Wel hebben we veel kontakt via internet en ziet mijn man z,n zoontje via de cam.
Maar in het dagelijks leven valt het niet mee en missen we hem erg.
maar we zijn alen gezond en het is hopelijk nog maar voor een jaartje.
groetjes
virginia,mama van Koray
 
Maro en Pauline bedankt.

Virgina, wat erg zeg dat jouw man hier geen werk kon vinden. Dat hij zelfs niet voor nop aan de slag kon om ervaring op te doen is wel helemaal te erg. Hopelijk wijzigt jouw situatie snel en kan je mannentje snel bij je zijn. Lang leve het internet en de webcam kunnen jullie elkaar toch nog even zien.

Groetjes
Davina

Vreselijk soms die nederlandse wetgeving
 
Hallo Annegien, Ook mijn man is voor zijn werk veel van huis. Maximaal 3 weken, dus ik mag niet zeuren als ik lees dat jou man/vriend nog veel langer weg is...
Ik ben 18 maart bevallen van een zoon, omdat ik door een hele vlotte bevalling een totaalruptuur opgelopen heb, was ik echt na een week toen de kraamverzorgster weg ging nog afhankelijk van mijn man. Gelukkig kon hij nog twee weken vrij krijgen maar daarna ging ie weer voor twee weken. pfffff dat waren echt de twee zwaarste weken. Ik had nog veel pijn en kon weinig. Mijn familie woont ook niet echt heel erg dichtbij, dus daar zat ik..... Ik heb het opgered!
Ik vind het soms wel zwaar, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat als ie weer eens thuis is voor een paar weekies, ik ook wel weer wennen moet. Heb jij dat niet?
Alles gaat dan weer net iets anders dan dat je alleen bent. Als mijn zoon dan eens huilt als ie zich in de box even moet vermaken dat wordt ie door manlief er al snel weer uitgehaalt, terwijl ik zoiets heb, laat em nou maar even.. Nou ja ik kijk er wel iedere keer weer naar uit als ie thuis komt( morgen is ie er weer!!!)
groetjes Renny
 
Terug
Bovenaan