September mama's

Hoihoi,

Laten we dan maar hier verder kletsen...

Heb ook nog weinig klachten, wel bij vlagen misselijk, maar als ik dan wat eet is het zo weer over (moet wel ong. iedere 2 uur wat eten) en ook die menstruatiekramp herken ik. En ik heb eigenlijk niet meer zo'n idee hoe dat bij de eerste was...

Zit wel te verzinnen over wel of geen juniorbed voor de oudste (die is straks 2 als de baby wordt geboren) en wel of geen dubbele kinderwagen... Iemand tips?

Liefs,
Jo

Hallo!

Ook ik heb positief getest!! Ben nu 4 weken en 4 dagen zwanger en op 11 september uitgerekend. Dit is mijn 4de zwangerschap, heb namelijk 2 miskramen gehad en gelukkig een gezonde zoon van bijna 2. Ben vreeeeeeselijk onzeker door de miskramen... ik denk van alles te voelen.. of juist niet.. waardoor ik daardoor weer onzeker wordt..pffff... als de 3 maanden maar eerst es voorbij zijn...
Ik heb 27 januari een echo. Mag dus wat eerder ivm met de miskramen.
Ik heb eigenlijk nu ook helemaal niet zoveel kwaaltjes, wel veel afcsheiding (met vlagen, vandaag bijvoorbeeld nog amper..) en ben na het eten snel vol, ook wat vermoeider als anders en zo af en toe wat steekjes en lichte pijntjes bij mn liezen... herkenbaar allemaal??
Nou meiden, tot kwebbels!!

Groetjes Kwebbel80

Hoi allemaal,
Ik sluit me heel voorzichtig bij jullie aan.
Dit is namelijk mijn 5e zwangerschap en alle 4keer hiervoor zijn misgegaan..
1keer bbz en 3 keer mk. Onderzoeken gehad en alles is 'goed', nou ja eerst zien dan geloven denk ik!

Gister een test gedaan en die gaf heeeel licht positief maar een streep is een streep zeggen ze, toch?
Verder ben ik heel erg onzeker! Ik denk van alles te voelen en heb er totaal geen vertrouwen in dat het goed gaat.
Is het trouwens normaal om menstruatieachtige krampen te hebben aan het begin van de zwangerschap?
Die heb ik en denk meteen dat het mis is omdat dat de vorge keren ook zo was.

Maar goed, iedereen heel erg gefeliciteerd en ik hoop dat ik lang met jullie mee 'mag' kletsen!

Groetjes Janneke

hey allemaal,

gezellig nog meer zwangere meiden!
Hier ook een onzekere hoor, had een topic geplaatst over de menstruatiepijnen en dit kan het groeien van je baarmoeder zijn.
had dr bij mn vorige zwangerschappen ook geen last van.
Bij mij blijft het in ieder geval tot 19wk spannend, want de vorige zwangerschap is bij 19wk spontaan begonnen...

Ik heb ook veel honger haha... en ook erg moe, dan de menstratiepijnen, maar dat is het dan ook wel.

Oja, voor mijn zoontje die in juni 2jr wordt hebben we een groot bed aangeschaft, (gekregen van neefje) Deze met een hekje ervoor, dus wij gaan ws rond juni/juli oefenen om hem in een groot bed te leggen.
Ook hadden we bij de vorige zwangerschap een dubbele buggy (van Mutsy) aangeschaft en deze gaan we denk ik alsnog gebruiken.(ligt nog ergens bij mn ouders op zolder) Wel zo makkelijk hoewel mn zoontje tegen die tijd ws wel op een plankje kan staan...

Ik had de 24e afspraak bij vk, maar kan mn vriend niet mee, dus ik vandaag gebeld om te verzetten, kan t alleen maar later!!!! Nu dus pas 8febr (uit mn hoofd) een afspraak!!! Nog later...pff... als het goed is belt de vk mijzelf nog en hopelijk kan ik de echo zo nog vervroegen!
Of zouden jullie in mijn geval toch de gyn bellen? Deze mocht ik altijd bellen, maar echt nodig was het niet dat ik daar onder controle ging...

gr. Saskia.

Eindelijk onze eigen site...

Het valt me op dat er zoveel meiden zijn die al een miskraam hebben gehad. Tot nu toe ik nog niet en hoop met heel mijn hart dat het me ook bespaard blijft. Ik heb twee keer een goede zwangerschap gehad en twee gezonde knapen hier in huis rondlopen en nu is nr drie dus op komst. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie erg onzeker zijn. Helemaal de dames die al meerdere miskramen hebben gehad of op een later tijdstip in de zwangerschap.
Maar goed ik denk dat we toch maar gewoon met elkaar moeten gaan genieten van het fijt dat we nu zwanger zijn en er met zijn allen het beste van hopen.

Het lijkt me een goed plan om met z'n allen hierheen te verhuizen.
Misschien kan iemand het lijstje hier even heen verhuizen. Kunnen we die in elk geval een beetje up to date houden.. Ben wel nieuwsgierig wanneer iedereen voor het eerst naar de verloskundige gaat of voor het eerst een echo heeft.
Ik heb vandaag de huisarts gebeld. Ik ga bij hem op controle omdat we geen verloskundige hier hebben. Ik moet volgende week even bellen voor een afspraak. Ben nu nog maar 5 weken en 1 dag zwanger en we maken een afspraak voor de achtste of negende week. Ik heb ook geen haast. Hoop dat de echo pas rond week 12 of 13 komt. Dan zie je in elk geval al weer wat meer als in de 10de week bijv. (dit had ik de vorige keer).

Nou ik ga mijn kanjers even onder de douche zetten en in de pyjama doen. Paps is over een uurtje ook al weer thuis.

Liefs mij

Hallo,

Ik weet nog niet waar ik bij hoor, ben volgens mij 31 augustus uitgerekend maar dat kan makkelijk nog september worden. Ben rond de 6 weken maar weet niet hoeveel dagen precies.

Hee Sas, jij ook hier????? Hee ik ga ook pas rond februari als ik iets van 10 weken ben, heb er nog geen behoefte aan. In princiepe mag ik volgende week al, maar vind het wel lekker zo, word steeds meer gespannen naarmate de weken voorbij gaan, zou het zo erg vinden als het nu weer mis gaat. Bij mijn vriendin is het gister helaas mis gegaan en dat is zo jammer. Je realiseerd jezelf ook ineens dat het elke dag over kan zijn. Elka avond denk ik "weer een dag extra gekregen" dit moet ik nog tot september vol houden maar ben zo bang voor herhaling.

Nou goed de kwaaltjes, ook moe en misselijk zoals hier beschreven werd en die zeurende pijn in de onderbuik heb ik zowel bij de andere 2 zwangerschappen ook gehad dus daar maak ik me geen zorgen over. Het is de baarmoeder die een beetje aan het groeien is volgens mij.

Gr.

Terug
Bovenaan