September uitgerekend, wat voor kleding voor de kleine?

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Eind september ben ik uitgerekend van ons eerste kindje. Nou weten we volgende week eindelijk het geslacht en kan ik helemaal los gaan op het shoppen voor onze kleine Hummel. Maar nu vraag ik me af wat voor kleding ik moet kopen. Rompers en shirtjes met lange of korte mouwen? En qua slaapoutfit? Ik vind het heel moeilijk omdat eind september vaak niet echt meer zomers warm is, maar het ook nog niet echt koud is. </p><p> </p><p>Iemand tips of ervaringen? </p>

Mijn kindje is eind september 2019 geboren. Heeft nooit korte mouwen aan gehad! Het wordt snel oktober en dan is het vrij snel koud. 
Dus lange mouwen romper met een lange mouw truitje er over heen. Eventueel korte mouw romper met lange mouw, omdat het makkelijker aantrekt. 
Ik denk dat onze dochter pas in maart voor het eerst een keer blote armen had.
Slaapoutfit is de eerste maanden hetzelfde als de dagoutfit. Je kindje slaapt namelijk de hele dag door, in het begin zijn ze maar 45 minuten achter elkaar wakker! Dus koop chillkleding. Leggings, joggingbroek enzo. Ik vond die boxpakjes in het begin ook ideaal, met voetjes, kindje lekker warm en makkelijk met verschonen.
Veel plezier!!

Ik ben begin september bevallen en inderdaad wat Minni zegt: koop geen zomerkleding en niet teveel rompers met korte mouwen. Niet nodig en in het begin moeten ze sowieso lekker warm worden gekleed. Bij ons sliep hij vanaf het begin in zijn normale kleding (in een Puckababy slaapzakje). We hadden vooral veel zachte kleding en rompers + boxpakjes die knoopjes hebben over het lichaam. Ik vond dat in het begin heel prettig in plaats van kleding die over het hoofd getrokken moest worden. 

Lange mouw rompers, lange mouw shirtjes. En haal zoveel mogelijk met druk knoopjes, overslag rompers. Scheelt heel veel gedoe in het begin! Ik heb zeker tot maat 74 alleen maar overslag rompers gebruikt omdat het veel makkelijker is met aan en uit kleden. 
En gewoon lekker makkelijke warme kleding. Ze kunnen hun tempratuur nog niet goed regelen de eerste week. Boxpakjes ook ideaal! Bij de primark heb je hele leuke verpakt per 3 voor nog geen 11 euro, en blijven ook goed in de was. Hebben wij veel plezier van gehad en nog steeds haal ik ze. 
Geniet van je zwangerschap! 

Dankjewel voor de reacties, hier ben ik echt mee geholpen! Ik kwam even niet meer uit de wirwar van online artikelen over wat je moet aanschaffen, dus fijn dat ik zo even wat duidelijkheid heb. Ik ga meteen een lijstje maken met jullie adviezen ?

Ik lees even mee haha! Onze eerste wordt half sept geboren, en ik wist me ook echt even geen raad ;) 
Sliepen jullie kindjes dan wel nog onder lakentjes? Of in een baby-slaapzakje? 

Ik ben begonnen met lakentjes en dekentjes, omdat ik dacht dat een slaapzak nog niet mocht, maar dat was ellendeeee! Meisje lag er vaak niet goed onder, én haar armpjes gingen alle kanten op. Na 4 weken hebben we haar in een winterslaapzak gestopt en dat hadden we gelijk moeten doen ? Daar sliep ze al veel beter in. Bij een volgende zou ik denk ik een inbakerslaapzak kopen, dan meppen ze zichzelf niet de hele tijd wakker!
Hoewel mijn kindje altijd een handje tegen haar gezichtje aan houdt als ze in slaap valt, met slaapzakmouw, hihi, dat kan dan natuurlijk niet.

Terug
Bovenaan