September uitgerekend, wat voor kleding voor de kleine?

Ik vind zelf rompers met lange mouwen niets. Ik heb ze met korte mouw. Shirtjes met lange mouwen, want je kindje moet zichzelf nog warm leren houden. De 'regel' is dat je kindje 1 laagje meer aan heeft dan jij. 
In bed heeft je kindje gewoon de kleren van de dag aan. Pyjama hoeft voorlopig nog niet. Een slaapzak hebben we in het begin ook niet gebruikt.
Ik lees in de reacties over overslagrompers. Als er nou iets is dat ik onhandig vind, dan zijn het overslagrompers. En boxpakjes! Ook zo vreselijk ?

Mijn kindje komt ook in September. Heb inderdaad alles lange mouw gekocht, dachr ivm warmhouden in het begin. Dacht mocht het ècht heel warm zijn kan hij nog altijd in zn romper liggen dus korte mouwen leek me niet nodig om te kopen. Fijn om te lezen dat dit klopt.
Boxpakjes heb ik ook verschillende maar hoorde juist dat die super onhandig zijn (had al spijt van de aankoop) maar volgens jullie is dat dus helemaal niet zo?
Vraag me wel af wat voor dekentjes voor het bedje ik moet kopen omdat deze best duur zijn (als ik me even mag aansluiten hihi) en ik er dus liever niet van elke dikte een paar wil kopen. Wat raden jullie aan? Welke togwaarde en inderdaad mag een slaapzak wel vanaf de geboorte? 

Een heleboel dingen zijn toch per persoon verschillend. Ik vond overslagrompers juist onhandig. En boxpakjes op zich wel maar niet met voetjes er aan. Als je kindje lange benen heeft passen die namelijk helemaal niet. Je ontdekt je eigen voorkeuren toch een beetje als je kindje er is. Ik zou dus aanraden om bijvoorbeeld een paar overslagrompers en een paar andere rompers aan te schaffen. Mijn kindje heeft altijd rompers met korte mouwen aangehad en dan lange mouwtjes eroverheen. Twee lagen lange mouwen vond ik heel onhandig om aan te trekken. In het begin hebben wij geen slaapzak gebruikt maar een lakentje en dekentje. En mijn zoontje vond inbakeren fijn dus dat deden we in een zo hydrofiele doek (en dan dus nog onder het dekentje). De tog-waarde hangt ook af van de temperatuur van het kamertje. Wij hebben een oud huis met boven enkelglas dus het wordt best snel koud. Op internet zijn daar tabelletjes voor te vinden!

Hoi, hier ook geen fan van rompers met lange mouwen. Zo'n armpje met lange mouw in een shirtje met lange mouw krijgen was niet aan mij besteed. Je kan wat van beide kopen en kijken wat het beste bevalt. Ik had veel setjes gekocht en daar had ik spijt van. Blijkt de bovenmaat vaak niet gelijk te lopen met de ondermaat van een baby en paste dus het shirt wel, maar het broekje niet. Verder heb ik de kleine nooit heel warm aangekleed, want hij lag meestal bovenop mij en dan was ie warm genoeg. Tevens vond ik dingen met een capuchon onhandig, want dat ligt niet lekker voor zo'n kleintje. Ik zou zeggen veel plezier met kopen en ga lekker los ??

Ik vroeg me dat ook af maar de kraamverzorgster verzekerde mij dat pasgeboren baby's eigenlijk nooit echte zomerkleertjes aan hebben. Ze kunnen zichzelf nog niet goed op temperatuur houden. Zelfs al zou het heel warm zijn, dan kun je altijd alleen een romper met lange mouwen aan doen en geen shirtje. Ik vond overslagrompers minder handig dan gedacht. Lekker rekbare rompers, bijv van de Hema van bamboe, zijn het fijnst. Ik had zowel lange als korte mouwen, het wisselde een beetje wat hij erboven aan had. Korte mouw en dan een boxpakje vond ik het makkelijkst. Ik vond (en vind) boxpakjes met voetjes ideaal en vind het jammer dat ik ze in zijn volgende maat bijna niet meer kan krijgen. Broekje met sokjes eraan (zeeman heeft fijne) vond ik ook ideaal. 

Hier nog iemand die geen fan is van lange mouw rompers, en dan nog een x lange mouwen erover aan trekken. Wat een ramp. Ik was zelf ook matig fan van overslag rompers. Die stretcht van de Hema hier favoriet! Verder hebben wij een hekel aan boxpakjes mét voetjes. Het leek ideaal, nooit koude voetjes. Maar onze dame heeft zulke grote voeten! Wij moesten elke keer bij de voetjes te tenen eraf knippen ?
qua deken. Tsja, eerlijk gezegd nooit naar tog waardes gekeken. Ligt er maar net aan hoe koud of warmbloedig je kindje is. Hier sliep ze binnen 2 weken al in een slaapzak. Want de dekens belandden overal, behalve over haar lichaampje

Ik vind lange rompers dus echt de meest onpraktische dingen. Het is echt niet handig om over een lange mouw romper ook nog een lange mouw shirtje aan te doen. Ook voor de temperatuur is het echt niet nodig. Ik heb 2 kindjes van december en 1 van januari en dus nooit lange mouw rompers gebruikt. Gewoon korte mouw en dan een truitje met lange mouw erover. Voor de eerste weken vooral pakjes uit 1 stuk ipv losse broek en truitje want dan ben je zo bezig steeds dat truitje naar beneden te trekken

Terug
Bovenaan