Sertaline (antidepressiva) tijdens zwangerschap

Bij mijn oudste 2 kinderen slikte ik buiten de zwangerschap om paroxetine. Omdat er te weinig bekend was over de gevolgen voor de baby werd mij geadviseerd om er mee te stoppen.
Hierdoor werd de hele zwangerschap echt een hel voor mij... Ik ben bij beide zwangerschappen met 38wk ingeleid zodat ik weer kon starten met mijn medicatie en weer mezelf kon zijn.
Momenteel ben ik zwanger van mijn derde en is er gelukkig veel meer onderzoek gedaan. In overleg met de vk hebben we besloten dat ik mijn medicijnen mag blijven slikken. Gelukkig! Wel moet ik na de bevalling minimaal 12 uur in het ziekenhuis blijven zodat ze de baby goed in de gaten kunnen houden.
Bij mn jongste waren ze toendertijd bang dat ik vanwege mijn depressieve klachten geen band zou hebben na de bevalling en daarom hebben wij nog een paar dagen samen in t ziekenhuis doorgebracht. Dit is mij heel goed bevallen om zo tot rust te komen na de heftige maanden en echt even samen te zijn met mijn baby. 
Dus ook voor nu zie ik dat als een pluspunt na de bevalling! 
Volg vooral je gevoel en kies voor hetgeen waar jij je het prettigst bij voelt! Die keus kan voor iedereen anders zijn maar geen enkele is goed of fout zolang het maar JOUW keus is 

Is er ook iemand die ervaring heeft met mogelijk niet zwanger kunnen worden door te hoge dosering aan medicatie??
Ik heb een periode geprobeerd af te bouwen, tijdens het afbouwen raakte ik zwanger, maar omdat het niet goed met me ging ben ik weer omhoog gegaan en eindigde de zwangerschap in een miskraam.

Hi @HappyMama en andere (aanstaande) moeders! Ik gebruik zelf ook Setraline en ben samen met mijn vriend aan het proberen zwanger te raken. Dit uberhaupt al durven was een enorme overwinning. Omdat ik schrijfster ben en graag taboes doorbreek mag ik voor Psychologie Magazine hier een stuk over schrijven. HappyMama, mag ik met jou in contact komen? Ik weet niet precies hoe het werkt, ik ben nieuw hier! :) 

Groetjes!

Ik gebruikte welbutrin en moest hier tijdens de zwangerschap mee stoppen omdat er te weinig bekend is tijdens de zwangerschap.
Maar naar de bevalling moest ik meteen die dag er weer mee beginnen dus mocht ook geen borstvoeding geven.ik mocht pas naar huis als ik beloofde dat ik die avond zou starten met mijn medicatie.

Terug
Bovenaan