Sex voor/tijdens/na de eisprong???

Hallo meiden

Even een vraagje. Ik had vorige week mijn eisprong (dat dacht ik tenminste) nou ben ik zondag ineens weer een hele klots slijm verloren. Kan dat wezen dat ik dan zondag pas mijn eisprong heb gehad?? En wij hebben diezelfde avond nog flink geklust. Is dat goed of hadden we nog even een dagje moeten wachten. We willen graag nog een tweede en ik hoorde dat je rond je eisprong moet gaan klussen. Moet je dan voor de eisprong, of tijdens de eisprong of naar de eisprong gaan klussen? Ik snap daar namelijk niet zoveel van, maar wil wel graag mijn kans vergroten op een zwangerschap!! Wie kan mij helpen met een antwoord. Wij hebben deze maand al drie of 4 keer geklust weet niet of dat helpt zo vaak te klussen maar ik hoop het wel!!!

groetjessssss

Hoi hoi
Als je kansen optimaal wil benutten moet je erachter komen wanneer je eisprong is. Hier kan je achter komen door elke dag je temparatuur op te nemen. op de dag van de eisprong is deze namelijk   ongeveer 0.3 graden hoger   dan normaal. Makkelijker is nog om een ovulatie test te gebruiken. Dit is een  test vergelijkbaar met een zwangerschapstest maar deze geeft dus aan of er een  bepaald hormoon zichtbaar is in je urine die aangeeft wanneer je eisprong is.  Meestal is je eisprong ongeveer 14 dagen voordat je weer ongesteld moet worden (bij een regelmatige cyclus) dus als je dan 16 dagen voordat je je ongesteld moet worden gaat testen (meestal zitten er 5 tot 7 teststaafjes in 1 verpakking) dan kan je zien wanneer je eisprong is. Lees de beschrijving goed dan snap je precies hoe het werkt.
Het beste is om rond de tijd van je eisprong om de dag te "klussen". 1 dag wel 1 dag niet. Dit heeft te maken met de kwaliteit van de zaadjes. Die hebben namelijk wat tijd nodig om zeg maar groot en sterk te worden . Als er elke dag een zaadlozing is dan kan het zijn dat het zaad zwakker is. Die zaadjes blijven ongeveer 48 uur in leven (soms wel langer maar dat weet je nooit zeker) Dus klus je de dag voor je eisprong dan liggen de zaadjes klaar. Als je eisprong is geweest moet er met ongeveer 24 uur een zaadje bijkomen. Op deze manier heb je de meest kans om zwanger te worden. Ook de dagen na je eisprong heb je nog 10% kans dat je zwanger wordt. Als je op deze site eisprong, ovulatie of temperaturen intoetst   bij zoeken kom je ook wel verder.

Ikzelf ben nu in ronde 3. Ronde 1 gewoon op de gok geprobeerd
ronde 2 hebben we rond de eisprong elke dag geklust (knus maar erg vermoeiend ) en tegen de tijd van ronde 3 wist ik inmiddels bovenstaande info en ik ben nu 5 dagen over tijd. De test was nog niet positief maar ook dat heeft vaak tijd nodig.....dus ik hoop nog...... Maar bovenstaande uitleg is natuurlijk geen garantie dat je zwanger wordt want je lichaam heeft alle touwtjes in handen.... succes groetjes Pam

Ik ben regelmatig ongesteld geweest altijd al. Wij hebben op de dag van de eisprong geklust en een dag erna ook. Dus dan is het afwachten of het heeft geholpen of niet. Dit is ook de 1e ronde dus het zal haast wel niet. Maar met me 1e was ik ook meteen de 1e ronde al zwanger. Dat zegt natuurlijk niet dat dat nu ook weer gebeurd!! Het lichaam is elke keer weer anders. Maar ik hoop dat het klussen geholpen heeft op de eisprong dag zal wel mooi zijn!! En anders gaan we gewoon weer verder met klussen. Weet nu iniedergeval hoe je je kans wat beter tot slagen kan maken. Gewoon oplette met de eisprong. Ik heb normaal al dik een week voor ik ongi moet worden last van me borsten en dikke kramp in me buik. Maar ik heb nu nog nergens last van en ik heb zondag me NOD. Bij de eerste heb ik ook nergens wat van gevoeld pas met 6weken dat iklast kreeg van bandenpijn omdat ik al snel groeide!! We zien het zondag wel en dan wacht ik nog wel een week met een test als het nodig is!!

Jij natuurlijk heel veel succes!! Ik hoop dat je zwanger bent!!

AAh moet je nog tot zondag wachten...dat vind ik het ergste. Je weet niets je let op alles elk steekje en pjntje ben ik aan het ontleden.....zou het of zou het toch niet.... maar ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ikvoor je

Groetjes Pam

Dank je Pam

Inderdaad alles wat je voelt ga je al bij nadenken zou het, zou het niet. Daarom vind ik het zo moeilijk om te wachten. Bij de eerste zijn we nooit bezig geweest met kinderen. Ik was wel van de pil af maar dat was omdat ik de verkeerde pil had. En 1keer onveilig gevreeen en PATS zwanger. En dat had ik pas door met 6weken. Dus ja nu maar afwachten wat het nu word. Ik hoop natuurlijk stiekem dat het raak is, en anders gaan we gewoon weer opnieuw!!

Bedankt!!

Wat bij jou het voordeel is is dat je weet dat het kan. Je moet eerst minimaal een jaar proberen voordat je naar de HA gaat en die kan onderzoeken laten doen of je eigelijk wel vruchtbaar bent. Dat is mijn angst dat ik misschien helemaal geen kids kan krijgen (hoor mij nou ik zit nog maar in rondje 3) maar jij weet gewoon dat het weer moet gaan lukken. Maar ook jij zal daar evengoed onzeker over zijn en misschien zijn er wel dingen gebeurd waardoor het evengoed niet zou kunnen lukken,maar daar gaan we natuurlijk nooit van uit. Maare mag ik is vragen..jij heb al een kindje die niet helemaal gepland was...hoe keek jij tegen die bevalling aan?

Ik weet ook niet of het dit keer zal lukken. We hebben bij de eerste gewoon mazzel gehad dat het zo gebeurd is denk ik. Ik zei aan t eind van de zwangerschap altijd; ach laat die bevalling maar komen die weeen vang ik wel even op!! Nou daar kwam ik later toen het zover was op terug. De eerste weeen waren niet zo erg, maar na 18uren heb je het wel gehad. En toen zat ik nog maar op 5cm de dokter kwam erachter dat me vliezen toch niet helemaal gebroken waren en heeft ze alsnog doorgeprikt. Noutoen had ik 8 cm en die weeen waren echt heftig!! Maar ja dat komt misschien ook wel omdat ik al moe was van de vorige. En toen moest ik nog naar het ziekenhuis om te bevallen omdat me zoontje er niet uit wou. Ik vond alles best zolang ze hem er maar uit haalde. Ze wouden hem halen met de vacuum of lepels toen ik dat zag had ik zo'n kracht dat ik hem er zelf nog eens heb uitgeperst na 18uur!! Ik zei eerst dit doe ik nooit meer maar nu heb ik zoiets ach je bent de bevalling ook zo weer vergeten als je je kindje in de armen hebt. Ik wil je niet bang praten hoor, want er zijn zoveel mensen die binne een poep en een scheet de kleine er al uit hebben. Op dat moment schrik je even maar als  je moe bent dan heb je niks liever dan de kleine eruit en dan is het ook zo gebeurd!!

Waarom wil het weten eigenlijk??

groetjesssssssss

Nou omdat ik al vanaf dag 1 er bij stil staat dat als het er in gaat dan moet het er ook weer uit. En omdat jij "oppeens" zwanger was kreeg je het misschien ook wel benauwd. De vrouwen die er echt voor kiezen zijn meestal niet echt bang of ze doen als of (niet degene die ik ken). Dus ik was benieuwd naar hoe jij dat vond omdat jij geen tijd had om dat uitgebreid te gaan overdenken...vandaar. Ik ben niet meer geschrokken dan ik al was hoor. Het lijkt me vreselijk maar het schijnt dat vrouwen het aankunnen dus ik durf wel haha
groetjes

Terug
Bovenaan