Sfeervol bevallen in het ziekenhuis

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen zonder medische noodzaak.
Ik wil in de kraamsuite een huiselijke sfeer creëren.
Heeft er nog iemand tips hoe ik dat creëren?
Mag ik bijvoorbeeld geurkaarsjes opsteken?

Nee, kaarsen zijn ivm brandgevaar verboden in het ziekenhuis. 
Bij ikea bijv heb je wel nepkaarsen die wat sfeerlicht geven. Of denk aan een nachtlampje dat je kunt dimmen. Een lichtsnoer zou bijv ook kunnen, zoals je met kerst vaak ziet ;) 
Anders slingers, misschien iets met stof, maar houd er rekening mee dat je weinig mogelijkheden hebt om dingen op te hangen. Bij de blokker verkopen ze slingerhangers /klemmen die je zonder de muur te beschadigen kunt gebruiken. 
Wat fijne kleren meenemen en die vooraf met een geurzakje wegleggen geeft je wel die geur. En ik denk dat je van die stokjes van rituals oid best in de vensterbank mag zetten. Ik vraag me af of je er echt behoefte aan gaat hebben tijdens de geboorte. Maar meenemen kan altijd. Ik vind die parfum dingen die je in het stopcontact steekt zelf niet geweldig ruiken, maar dat zou ook nog kunnen? En mss kleine boxjes meenemen en een muzieklijstje met muziek waar jij je goed bij voelt? 
Kun je een keer gaan kijken bij de kraamsuites? Dan kun je ook navragen daar wat wel en niet kan. Veel plezier ermee! 

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Mijn ervaring is dat als de weeen beginnen, je echt écht geen zin hebt in geurkaarsjes en rustgevende muziek! 

Ik had alles van te voren gepland hoe het moest gaan, mijn haar moest goed zitten en mooie kleren aan, make-Up op en in het ziekenhuis mijn eigen kussen en mooie plaid.
van dit alles is niks terecht gekomen als die weeen eenmaal begonnen zijn heb je nog maar 1 doel! Zorgen dat het kindje ter wereld komt! 
Ik heb van mijn planning niks gemist want wat kan er nu op tegen een kindje wat je 9 maanden gedragen hebt wat bij je ligt!! Maar van te voren is het uiteraard oké om een plan te hebben. 

Ja pfff kaarsjes en ditjes en datjes, een mooi plaatje in je hoofd. 
Maaar.... zodra die weeën beginnen.... geloof me al worden je haren gechoren waar je bij staat te puffen, niks om je heen interesseert je. Als je baby er maar uit komt! 

Ik ben echt heeeeeel benieuwd of mensen dit ook exht daadwerkelijk ook doen!

Zelf ben ik thuis bevallen, maar ook geprobeerd een fijne sfeer te creëren en dat ging goed. Ik denk wel dat het de kunst is om niet teveel of beter gezegd geen verwachtingen te hebben. Het valt niet te plannen. Een bevalling is prachtig en al helemaal als je je volledig daarop kan richten. Dan maakt een lampje of muziek weinig uit, want als je goed kunt ontspannen zal je merken dat je volledig richt op jezelf en nauwelijks aandacht voor je omgeving hebt. Dus belangrijkste top is echt proberen niet teveel te plannen/verwachten. Vooral laten gaan en ontspannen! Want een bevalling is werkelijk prachtig! 

Terug
Bovenaan