Shit, het is toch mis gegaan!!

hallo,

van de week heb ik druk zitten typen op het zwangerschapsforum en nu ben ik hier belandt!!
heb namelijk vandaag een miskraam gehad. morgen zou ik 9 weken zwanger zijn.
De gyn had me al wel gewaarschuwd dat het heel misschien niet goed zou zijn, dat dacht hij te zien, maar hij wist het niet zeker, dus ik dacht eigenlijk dat dat wel los zou lopen.
a.s. dinsdag moest ik weer voor een echo en ik had verwacht dan te horen te krijgen dat het toch allemaal goed is en mijn kindje te zien, maar helaas.
best stom, maar toch heb ik gedacht; dat gebeurd mij niet, dat gebeurd alleen een ander! belachelijk natuurlijk, maar ja!
ik heb nu enorm veel bloedverlies, ben al 3 keer mijn bed uit geweest om mijn maandverband te wisselen en ben nu maar achter de computer gaan zitten ipv terug gegaan naar mijn bed, slapen kan ik toch niet?
ik wil wel graag zo snel mogelijk weer proberen zwanger te worden,   maar kan iemand me vertellen wanneer dat weer kan?? kan ik dit nu weer rekenen als mijn eerste menstruatie of is dit nog geen menstruatie??
en wanneer heb je in de regel weer je eerst volgende menstruatie? duurt dat gewoon een maandje zoals altijd of kan dat nu veel langer duren? of juist veel korter?
en is het verstandig om gelijk weer te proberen om zwanger te worden of niet? en weet iemand misschien ook of het na een miskraam moeilijker is om weer zwanger te worden of dat dat niks uitmaakt??
he he wat een vragen... maar er spoken me de hele avond al tientallen vragen door mijn hoofd...
ik heb de hele dag zitten huilen en nu denk ik kom op stoppen met huilen het is nou eenmaal zo, ik moet gewoon verder.
het is niet voor niks fout gegaan, daar was vast een hele goede reden voor en waarschijnlijk is het dus ook maar beter zo..
maar dat neemt niet weg dat ik wel heeeeeeel graag een broertje of een zusje voor mijn lieve dochtertje wil...

Nou hoop wat te horen.

groetjes van mij..

hee meid!!

Wat verschrikkelijk voor je!! heel veel sterkte gewenst!! Mischien kan ik je heel klein beetje vertrouwen geven....Ik heb  ruim 5 weken geleden een MK gehad. Na een paar dagen bloeden is het er gelukkig zelf vanaf gekomen, maar wel raar gezicht in de toilet!!!
wel langer ongi gebleven dan normaal en heviger ook. toen ben ik met ovulatietesten gaan werken omdat ik natuurlijk mijn ritme kwijt was en niet meer wist waaraan en waaraf. op dag 18 had ik mijn ei. We hebben wel 2 keer geklust maar niet echt op de echte juiste momenten zeg maar. Ik had zoiets van eerst mijn lichaam maar beetje bekomen en rusten. Wat bleek?? Toch meteen zwanger!! nooi gedacht maar ben nu weer 5 weken...heel bang natuurlijk dat het weer mis gaat maar das normaal. Ik ben dus wel langer ongi geweest, maar meteen weer zwanger. Mijn arts zei ook dat dat geen probleem was omdat je lichaam zelf aangeeft of het eraan toe is ja/nee.

Mischien geeft dit je een klein beetje hoop...het hoeft natuurlijk bij jou zo niet te lopen maar ja...Ik wens je heel veel sterkte en probeer het een plaatjs tzt te geven. Lekker huilen geeft niks het helpt juist!!

toi toi en laat ff horen hoe het je vergaat??

Liefs sweety

Hoi,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg voor jullie vind dat jullie dit moeten meemaken. Zelf heb ik 2 keer een mk gehad, dus weet hoe naar het is.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat de mk uit zichzelf op gang gekomen is. Dat je geen curetage gehad hebt. Mij is verteld dat je tot wel 6 weken na de mk (het verliezen van het vruchtje) kunt vloeien. Bij mijn eerste mk heb ik 4 weken gevloeid, en na de 2E bijna 5 weken. Ik heb beide keren een curetage gehad, omdat mijn lijf het zelf niet wilde afstoten.
Volgens de gyn mocht ik gelijk weer proberen zwanger te worden. Soms word aangeraden 1 of meerdere maanden te wachten. Dat hangt af van de gyn, en van de situatie. Soms is er een medische reden dat je langer moet wachten. Maar daar lijkt me bij jou geen sprake van. Die 1 maand wachten zeggen ze vaak omdat de zwangerschapsduur (mocht je gelijk weer zwanger zijn) dan beter te bepalen is. Mijn gyn zei vrolijk: Meid, daar hebben we een echo apparaat voor! Als jij vind dat je er al aan toe bent om het gelijk weer opnieuw te proberen, moet je dat gewoon doen.

Dus als er medisch geen reden is om langer te wachten zou ik zeggen: Doe waar jij je goed bij voelt! Na mijn eerste mk duurde het 4 maanden voor ik weer zwanger raakte. Die zwangerschap ging goed, en wij kregen een pracht zoon. Na mijn tweede mk duurde het 6 maanden. En inmiddels hebben we er een pracht dochter bij. Dus na een mk kan een zwangerschap ook goed gaan!

Heel veel sterkte!
Groetjes, Kat
mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoi Hoi,
allereerst mijn medeleven voor dit verlies! Ik weet hoe je je voelt en wat je je allemaal afvraagt, ik heb namelijk 5 weken geleden een MK gehad na 8 weken zangerschap, helaas. Bij mij is alles heel natuurlijk en vrijwel pijnloos verlopen, mijn lchaam heeft alles zelf verwerkt en lijkt weer helemaal op orde te zijn. Precies 4 weken na de MK werd ik weer ongesteld, dit was afgelopen week! Mijn menstruatie is eigenlijk wat minder geweest dan anders, maar de analoop ernaartoe duurde langer. had van te voren al 4 dagen wat oud bloedverlies voor de echte menstruatie opgang kwam.
Mijn HA heeft mij gezegd dat als het lichaam zover is alles weer vanzelf komt. Het opnieuw proberen zwanger te raken ligt geheel aan jezelf. Als je je goed voelt, waarom zou je het niet gewoon opnieuw proberen, maar als je twijfelt, wacht dan nog eventjes tot je je weer helemaal prima voelt.
Mijn mening en die van mijn HA ook is, luister naar je eigen lichaam, die geeft wel aan wat goed voor je is! Doe vooral niets tegen je zin, daar krijg je spijt van.
Meid, succes en sterkte met het verwerken van dit verlies en nutuurlijk succes met het opnieuw proberen!.
groetjes,
Sandra

hallo allemaal,

bedankt voor jullie lieve reakties!! ik vind het erg fijn om de verhalen van andere te lezen en er op deze manier over te praten. ook erg vervelend voor jullie allemaal dat jullie dit ook hebben meegemaakt, maar blijkbaar komt het gewoon wel best wel heel veel voor.....
vandaag enorm veel bloed verloren, mijn ongi steld nooit zoveel voor, dus van al dit bloed schrok ik wel even. en ik heb best wel aardige buikpijn, maar ja dat zal er allemaal wel bijhoren.
ik heb geen curretage gehad. 1,5 week geleden ben ik bij de gyn geweest en die vertelde mij dat ik of nog niet zo ver was of dat het mis was en nu ben ik dus afgelopen dinsdag begonnen met heel licht bloedverlies en sinds gister ineens enorm veel bloedverlies, dus ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het er al uit is, zou dit ook zo zijn????
a.s. dinsdag moet ik weer naar de gyn, dus dan vertel ik hem natuurlijk dat ik zo bloed en dan neem ik aan dat hij wel gaat kijken of alles eruit is of niet...
zou het kunnen zijn dat ik als nog een curretatie krijg?? of zou het er nu ik zo bloed wel gewoon uit zijn??
ik zie er best een beetje tegen op om naar de gyn te gaan nu ik zo ontzettend bloed, niet echt fris toch??
ik wil wel graag proberen om zo snel mogelijk weer zwanger te worden. bij mijn dochter was het in een keer raak en ook de keer was het in een keer raak, maar ja of het nu weer zo makkelijk gaat na deze miskraam?? maar ik wil het wel proberen.
om mijn vruchtbare periode uit te rekenen moet ik er dan vanuit gaan dat gister ( toen ben ik dus hevig gaan bloeden, dinsdag heel lichtjes ) mijn eerste dag van mijn mestruatie was, of hoe gaat dat nu??
en hoe werken die ovulatie testen?? kan ik die gewoon kopen en wanneer moet ik daarmee gaan beginnen?? want ja het is wat je zegt.... het is nu allemaal wel aardig in de war en weet nu ook niet precies wanneer het goede moment is..
nou ik wacht jullie reakties weer af en ik zal jullie op de hoogte houden hoe het hier allemaal verloopt..

groetjes van mij

trouwens sweety, heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!! echt super dat het zo snel weer gelukt is, dat geeft mij wel hoop.
ik zou ook bang zijn als ik jou was, maar het komt vast allemaal goed dit keer..
wanneer moet je voor een echo?

groetjes van mij

Hey Faytje04!

Erg rot voor je dat het mis is gegaan. Ik heb zelf ook 2 MK achter de rug en denk er nog vaak aan.  Beide keren ben ik gecurreteerd. Ik wilde het niet afwachten en er zo snel mogelijk vanaf. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Het probleem met afwachten is toch vaak dat je niet zeker weet of alles heeft losgelaten en je wellicht alsnog een curretage moet ondergaan.
Ik ben nu net weer zwanger voor de 3eX. Twee dagen geleden was de test positief. De eerste keer dat ik zwanger werd duurde 7 mnd. Beide keren daarna waren met het minimale aan inspanning al na 2mnd raak. Na de curretage heb ik beide keren 2 weken gevloeid en 2 weken later ging ik weer menstrueren.
Voor mij is het grote wachten ( 8 weken duurt dan erg lang voor de eerste echo!) weer begonnen. Wat ik erg jammer vind is dat het leuke van zwanger zijn en worden er wel af is. De eerste keer schreeuwde ik het letterlijk van de daken zodra ik het wist, maar nu hou ik wijselijk m'n mond. Ook m'n man wil er niet te veel over praten omdat hij bang is dat het weer mis zal gaan.

Vraagje: Is er bij iemand van jullie al iets onderzocht? Zo ja, wat kwam er uit?   Er is bij ons een chromosomenonderzoek ingezet maar de uitslag verwacht ik pas in sept/ okt. Ik weet ook niet eens echt wat de resultaten uit zo'n onderzoek kunnen zijn! Ben nu dus alweer zwanger zonder te weten of er iets mis is.
De miskramen waren bij mij erg kort achter elkaar, november '05 en april '06. Nu dus alweer zwanger voor de 3eX in 7 mnd. Heb ook geen idee of dit nu wel of niet goed is voor m'n lichaam.

Ik ben nu wel weer erg blij dat ik weer zwanger ben maar tegelijkertijd erg bang voor opnieuw een teleurstelling.

Faytje,

allereerst heel veel sterkte.

Wat betreft zwnager worden, als jij denkt het aan t ekunnen emotioneel en lichamelijk, dan kun je er gewoon weer voor gaan. Bij mij heeft het vlot zwanger worden na miskramen me juist erg geholpen bij de verwerking.

Hou je taai.
Miep

Terug
Bovenaan