Shoppen..... de kinderwagen!

ik heb de quinny buzz nieuw voor mijn dochter gekocht. De driewieler. Ik ben totaal niet tevreden over die wagen. Als ik nu een nieuwe wagen zou moeten kopen zou het de bugaboo of de Joolz worden.

Maar ja, die Quinny van ons is nog maar twee jaar oud, en was ook met alles bijelkaar zo rond de 600 / 700 euro, dus we moeten het er maar mee doen. Wel gaan we nog een nieuwe buggy kopen. Misschien de quinny zapp, maar dat weet ik nog niet zeker

Ik ga de Joolz prime halen!! In het roze. Helemaal leuk. :-D
Bij babypark is die helemaal compleet €600,-.
Best duur, maar ik wil echt geen tweedehands kinderwagen!!

We hebben verschillende modellen geprobeerd, maar deze was voor mij het handigst.

Liefs Sonja

Ik gebruik gewoon nog de kinderwagen die ik voor de eerste heb gekocht 5 jaar geleden.
We hebben een Mutsearts (of zo iets)
Ik heb toen tijdens de koop goed opgelet op de wielen en ligging op de weg.
We wonen op het platteland en dan moet je een degelijke wagen hebben met veel vering in de wielen anders stuitert het kindje alle kanten op in de bak als je gaat wandelen op een andere ondergrond als bv. stoep in de stad.

Ik gebruik ook nog steeds de wagen van 6 jaar (en drie kinderen) geleden...Destijds gekregen van mijn ouders. Merk: Xventure of zo...voldoet uitstekend. Heb het onderstel ook steeds gebruikt voor de wandelwagen.
Dus zelfs na intensief gebruik nog steeds goed!!!
Volgens mij was ie destijds iets van 300 euro...Als we er toen zelf een hadden moeten aanschaffen was het zeker een tweedehands geworden...je moet soms keuzes maken.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de Joolz prime geweldig leuk vind...

En idd, mijn wagen moet ook voldoen aan ``zware` eisen op het platteland...zeker iets om rekening mee te houden!

Thanks meiden! Ik vind het nog steeds lastig.... Afgelopen weekend met lief naar Babypark geweest... Was fan van de Joolz, maar vond de inklapfunctie ka-lote... (Kan zijn dat we net een slecht model hadden...) dus die is afgevallen vooralsnog....

Buggaboo vind ik echt belachelijk duur voor hoe lang je ermee doet.... dus die valt ook af, want ik vind het gewoon echt geen 900 euro waard.... Sorry Buggaboo-fans ;-)

Verder nog gekeken naar de Maxi Cosi maar die zo te groot en ben zelf een klein meisje ;-)... en de Mutsy Slider, maar daar moet je echt teveel doen om de Maxi Cosi erop te zetten...

Vooralsnog staat de Quinny Buzz 4-wieler op 1... Iemand ervaring?

Thanks weer!

Hier nog een bugaboo-fan! Je hoeft niet te denken dat zo'n wagen niet lang meegaat want die van ons komt van mijn schoonzus en zij heeft er twee kinderen in vervoerd. Toen wij 'm kregen hebben we nieuwe bekleding besteld (die was wat verkleurd) en onze dochter erin rondgereden. En nu komt dus kindje nummer 4 er in! Een superwagen, kan niet anders zeggen... en inmiddels dus al zeven jaar oud en door 3 kinderen gebruikt.

Succes ermee, groet Saartje

Bugaboo leuke wagen als je rug klachten wil krijgen en nooit buiten de verharde paden komt is mijn mening. Zelfs honden kunnen lekker met hun snufferd de wagen in. Mijn nichtje had er een en die heeft hem na 2 weken verkocht. Ze vond het echt een ramp. Hij rijdt zeker lekker en ziet er leuk uit, maar ook echt niet praktsich als je een beetje ondernemend bent en graag naar strand of bos gaat. (Ik heb er eens een stel mee door de duinen zien ploegen... )
Wij doen nu al sinds 2006 met onze Quinny Speedy XS. Misschien een wat kleine wagenbak, veel kinderen zijn er snel uitgegroeid, en ik vond het zit gedeelte toch niet helemaal je van het totdat ik uitvoed dat je de voetenzak ook als verkleiner kon gebruiken.
Maar verder echt een superwagen.

Wij hebben een Mutsy Urban Rider van 5 jaar geleden. Ben er nog steeds heel blij mee. Er past ook een speciale duoseat op het onderstel die we hebben gekocht bij nummer 2 (er zat 19 maanden tussen nummer 1 en 2) en dat was wel heel praktisch.
Die gaan we nu weer gebruiken, want tussen nummer 3 en 4 zit 20 maanden (als alles goed gaat) en onze nummer 3 heeft net vorige week haar eerste stapjes losgedaan. Die loopt dus nog niet heel veel in april....
Nadeel van de Mutsy is dat er weinig ruimte voor boodschappen onder de wagen is.

Tips om op te letten:
Wil je 3 of 4 wielen? Bij ons zeiden ze in de winkel dat 4 wielen stabieler is.
Hoe makkelijk kan je de wagen inklappen (voor in de auto) en hoe zwaar is 'ie.
Zwenkwielen voor of achter of helemaal niet (persoonlijke voorkeur, gewoon wat rondjes lopen in de winkel)
Ruimte voor boodschappen
Kan je de duwstang makkelijk verstellen als iemand anders achter de wagen loopt (vooral van belang als jij en je partner nogal in lengte verschillen)

En vooral...gewoon een aantal verschillende wagens uitproberen.

Succes!

Terug
Bovenaan