sinds een paar dagen helemaal van slag

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Het ging hier net weer een beetje lopen tussen alle ellende door en BOEM....
Daar gaat meneertje opeens moeilijk doen en we kunnen er niet achter komen wat het nu is
Jesse is altijd heel makkelijk geweest....huilde weinig en sliep veel
Dronk netjes alle flessen leeg en liet dan een dikke boer (dat doet ie nog steeds)
Maar sins een paar dagen lijkt het wel of meneer niet te verzadigen is...
Hij wil vrijwel niet slapen... alleen als je m op schoot in slaap wiegt en dan ook daar laat liggen
Dat is dus niet mijn bedoeling en ook niet mogelijk hier, om dat elk slaapje te doen
Als hij een fles heeft leeggedronken dan begint hij meteen te krijsen
Het lijkt me toch dat hij genoeg heeft gehad, hij krijgt  4 flessen van 180 cc en dan voor de nacht een fles van 200 cc
Twee weken geleden op het bureau woog Jesse 6610 gr en hij is nu 16 weken
Ook geef ik hem nog wel eens wat water te drinken tussendoor
Ik geef verder nog geen bijvoeding ivm vergroote kans op allergie in onze familie
Soms dan moet hij zn flesje om 15uur , maar is om half 3 al zo overstuur dat ik hem dan zn flesje maar geef ik heb hier helemaal geen moeite mee
Savonds en snachts slaapt hij prima in zn eigen bedje, alleen overdag is een half uur het langst dat hij slaapt en dan nog meestal op de arm
Wie heeft tips om de jongen iets meer te laten slapen....en weet iemand wat ik moet doen met de voeding....

Ookal is t mn 4e dit is nieuw voor me.....dit heb ik met de anderen niet gehad
Waren alle drie slechte drinkers

Alvast bedankt

Groetjes Xennah

Hoi Xennah,

kan je geen johannesbroodpitmeel door de voeding doen of voeding geven voor hongerige baby's? Mijn tweede zoon was ook onverzadigbaar en kreeg beide.

groetjes van marloes

Ik heb nu de voeding van overdag ook verhoogd, maar meneer is nog steeds onrustig
En meer dan die liter mag hij niet...als hij meer wil dan moet hij naar 4 flessen
Ik denk dat ik dat maar ga proberen
Ik weet ook niet zeker of het door de voeding komt dat hij zo onrustig is eigenlijk
Hij begint wel direkt na zn voeding te gillen en houd dan niet meer op tot je hem in slaap wiegt
Wegleggen als hij slaapt laat hij niet toe, dus dat wiegen doe ik zo min mogelijk....ik leg hem gewoon in zn bedje en laat m dan maar even huilen
Hij zal er toch aan moeten wennen dat hij gewoon moet slapen
Overdag slaapt hij dus sinds een paar dagen nauwelijks.....hooguit een half uurtje tot een uurtje over de dag verdeeld
Als ik geluk heb slaapt hij smiddags wel ff iets langer, maar dat was alleen gisteren
En dat sinds ongeveer een week
Ook kwijlt hij ontzettend...maar tandjes zijn nog niet in zicht
Hij drinkt zn fles heel onrustig...is heel beweegelijk en soms heb ik echt moeite hem op schoot te houden...zo springt hij dan
En dan gelijk na de fles wheeeeeeeeeee
Geef ik hem dan extra, dan maakt dat geen verschil
Ik heb hem gisteren uit frustratie een fles van 250 gegeven, maar ook daarna zet hij een keel op en blijft onrustig
Hij moest daarna wel iets spugen (wat hij normaal niet doet) dus was het teveel
Dus of t de voeding is??
Ik heb een andere fles geprobeerd, maar das ook geen oplossing
Misschien is hij onrustig door alles wat hij "moet"
Doordat mijn dochter haar arm heeft gebroken moeten we steeds naar t ziekenhuis en ik moet naar fysio 2 keer per week en ook mijn zoontuje moet naar fysio....dus is hij wel veel onderweg
Ik heb helaas geen oppas en dus moet hij mee, ik probeer zoveel mogelijk te plannen tijdens zijn wakkere tijden
Straks komt het halen en brengen naar school van de andere kinderen er nog bij....pffff
Zou dat de oorzaak zijn?? Helaas weet ik niet hoe ik dat anders zou moeten doen
Mijn moeder is vrij heftig ziek en dat kan nog wel lang gaan duren
Een vriendin die nog wel eens oppaste is verhuist naar apeldoorn en dan stopt het wel zon beetje
Andere vriendinnen die hebben t zelf te druk met hun banen en gezin
Ik weet t gewoon ff niet meer....tis gewoon hectisch hier
En nee....dit was voor mijn zwangerschap nog niet zo...dus ik kon dit niet van tevoren weten
Groetjes Xennah

Xennah,

je schrijft dat er allergieën in de familie voorkomen, is het niet mogelijk dat hij een allergie voor de voeding aan het opbouwen is. Koemelkallergie bijvoorbeeld kan je in de loop der tijd opbouwen. Één van de kenmerken is direct huilen na de voeding. Misschien dat je een andere voeding moet proberen? Het CB heeft mij   hierbij goed geadviseerd

succes

Hoi dimib

Bedankt voor je advies, maar juist om al die allergien gebruik ik de hypo allergene voeding van nutricia
Hij deed het er altijd heel erg goed op...en ik denk niet zo zeer dat het dat is
Bij mijn andetre kinderen was al veel eerder duidelijk dat er sprake was van allergie
Maar ik heb dit wel in mijn achterhoofd gehouden hoor....
Misschien moet ik volgende week op het bureau het er maar eens over hebben en moet hij toch helemaal over naar de pepti

Groetjes Xennah

Xennah,

ik gebruikte ook de hypo allergene voeding van nutricia maar mijn zoon kreeg ook allerlei verschijnselen. Op advies van het CB gebruik ik nu nutramigen voor hem en hier reageert hij heel goed op

succes

bianca

Hey Xennah,

Mijn Jesse begint een beetje op jouw Jesse te lijken zeg! Die van mij is ook heel onrustig en soms gilt hij het uit, en kwijlt hij ontzettend veel....maarre hier kwam het dus van het groeisprongetje dat hij maakte, jeetje wat kon hij van slag zijn zeg!!! Nu gaat het weer wat beter, maar ze kunnen zo ontzettend van slag zijn. Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat meer voeding de oplossing is. Probeer een regelmaat te vinden. Wij gaan ook veel weg, omdat als ik er te lang mee wacht, ik straks een onwijs prikkelig kind heb. Maar thuis, houden we alles zoveel in regelmaat! En dat gaat prima. Maar misschien is hij ook een allergie aan het ontwikkelen...wie weet, ben het CB eens!
Je kan dan wel al 3 kinderen hebben, maar bij geen van allen heb je een gebruiksaanwijzing gekregen!!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan