Sinds een week slaapt ze niet meer door :(

Hellup!!! Sinds een week word ze iedere nacht wakker. Heb al geprobeert een speentje te geven maar ze heeft gewoon echt honger dan. Ik geef bv, en ze krijgt ook bijvoeding, smorgens fruit en s avonds warm eten. Zit te twijfelen of ik de laatste voeding een kunstvoeding moet geven, wie weet vult dit meer... Heeft iemand nog tips/trucs?

Probeer de laatste voeding met flesvoeding te doen, in jou geval kunstvoeding.
Of als je dochter pap lust geef dat dan. Het kan zijn dat ze nu te weinig bv binnen krijgt.;-)
Sterkte en ik hoop dat ze vanacht wel door slaapt. Veder is het ook een kleine fase waar ze allemaal door heen gaan. Die van mij slaapt al sinds 8 weken door maar wordt nu ook soms s'nachts wakker . Ik geef hem dan een fles en hij slaapt daarna gewoon verder. ;-))

mijn dochter krijgt ook bv soms heeft ze inderdaad van die momenten dat ze niet doorslaapt meestal slaapt ze na een tijdjeweer door
kunstvoeding geven wil niet altijd zeggen dat ze doorslapen

Je kindje is nu 6 maanden en moet in principe van 7 tot 7 kunnen slapen. Toch is dit een aanname die geldt voor de gemiddelde baby. Onze jongste, Sven, heeft tot 10 maanden een avondvoeding gehad rond half 11. Hij kwam er zelfs voor. In het begin gaf ik hem dan pap, maar in verloop van tijd merkte ik dat hij die niet meer wilde en werd het melk. Daarna bouwde ik die fles af door de verhouding te veranderen, dus meer water en minder schepjes... ineens kwam ie er niet meer om en daarna was het gewoon goed.
Het eerste jaar groeien ze zo ontzettend hard dat ze soms behoefte hebben aan extra melk. Lekker geven dus. Dus als je nog een avondvoeding geeft met de borst, vervang deze dan eens door pap of voeding voor hongerige baby's... nadeel is dan wel dat je een voeding afbouwt en dat je die dus ook niet meer zo snel terug kunt krijgen.... maar je kunt die voeding ook afkolven en invriezen waardoor je productie toch op gang blijft tot ze weer gewoon bv kan hebben op die tijd.

Succes en hopelijk slaapt ze binnenkort weer lekker.

Ps. het kan ook weer sprongetjestijd zijn, dan slapen ze ook even onrustig... gaat vanzelf weer over.

Haha Bloempje27, Sorry maar moet even om je reacktie lachen, hier heeft de kleine man nog nooit van 7 tot 7 geslapen, hij ligt er vaak pas om 22:30 in en slaapt dan als we massel hebben tot 8:30 verder slaapt ie pas soinds kort van 11:00 tot 14:00 s'middags dat ook als we massel hebben. Dus als die dag komt dat hij van 7 tot 7 gaat slapen, dan hang ik de vlag uit.....hihi

Harm krijgt 's avonds z'n laatste fles om 8 uur, 's morgens krijgt hij om half 9 weer de fles. De laatste fles doe ik 2 scheppen pap in.
Misschien kun je je laatste voeding kolven en dan aandikken met pap?
Verder slaapt hij 's morgens 3 kwartier tot 1,5uur. 's Middags ligt hij om half 1 in bed tot half 4/ 4 uur. Om half 7 gaat hij dan weer naar bed en haal ik heb alleen nog even uit bed voor z'n laatste voeding.
Hopelijk slaapt ze snel weer door, succes!
Liefs

@binbar,

je hebt helemaal gelijk! Daarom schreef ik ook dat het een aanname is die het cb altijd voorschrijft... in de praktijk werkt dit vaak helemaal niet zo! Vandaar!

Doorslapen is iets wat het ene kindje wel doet en het andere niet. Het heeft meestal niet met de laatste voeding te maken, maar met of je kindje over de hele dag heen genoeg voeding heeft opgespaard.

Soms zijn kinderen 's nachts wakker maar niet omdat ze honger hebben. Tuurlijk geef je dan toch wat, zou elke moeder doen, maar probeer dat dan weer langzaam af te bouwen (als je ervanaf wil). Kijk is of het helpt als je gewoon even gaat kijken, aai over het buikje en dan weer weg?

Maak het in ieder geval niet te gezellig door te spelen of naar beneden te gaan. Gewoon voeden en dan hup weer in het bed, anders wordt het een gewoonte.

Wanne krijgt 's avonds nog borstvoeding om 19 uur en slaapt dan door tot 6.30 en ik hoor hem de hele nacht niet. Het kan wel en daar heb je niet perse pap voor nodig.

Terug
Bovenaan