Je kindje is nu 6 maanden en moet in principe van 7 tot 7 kunnen slapen. Toch is dit een aanname die geldt voor de gemiddelde baby. Onze jongste, Sven, heeft tot 10 maanden een avondvoeding gehad rond half 11. Hij kwam er zelfs voor. In het begin gaf ik hem dan pap, maar in verloop van tijd merkte ik dat hij die niet meer wilde en werd het melk. Daarna bouwde ik die fles af door de verhouding te veranderen, dus meer water en minder schepjes... ineens kwam ie er niet meer om en daarna was het gewoon goed.
Het eerste jaar groeien ze zo ontzettend hard dat ze soms behoefte hebben aan extra melk. Lekker geven dus. Dus als je nog een avondvoeding geeft met de borst, vervang deze dan eens door pap of voeding voor hongerige baby's... nadeel is dan wel dat je een voeding afbouwt en dat je die dus ook niet meer zo snel terug kunt krijgen.... maar je kunt die voeding ook afkolven en invriezen waardoor je productie toch op gang blijft tot ze weer gewoon bv kan hebben op die tijd.
Succes en hopelijk slaapt ze binnenkort weer lekker.
Ps. het kan ook weer sprongetjestijd zijn, dan slapen ze ook even onrustig... gaat vanzelf weer over.