Sinds kerst nauwelijks meer een nacht doorgeslapen

Hallo,

ik wil even m'n verhaal kwijt, en misschien heeft iemand nog nuttige tips.
Wij hebben namelijk het volgende probleem:
Floor is inmiddels bijna 15 maanden. Tot de kerst sliep ze eigenlijk goed door, maar daarna niet meer. Als we sinds die tijd 5 nachten door hebben kunnen slapen is het veel. Haar in bed troosten werkt niet, want ze blijft zo hard schreeuwen dat we dat onszelf en de buren niet aan willen doen. Wat we de eerste paar weken deden was dan even naar beneden gaan en was ze meteen rustig en konden we haar na 5 minuten wakker terug in bed leggen. Maar dat gebeurde soms wel 2-3 keer per avond/nacht. De laatste paar weken wordt ze zo paniekerig wakker, dat we haar zelfs beneden soms niet eens getroost krijgen. Ze blijft dan zo hard huilen en zet zich helemaal af. Het enige wat dan helpt is een dvd van bumba of Noddy opzetten of een fles geven (we geven dan wel altijd een verdunde fles, want honger is het volgens mij niet. Bovendien wil ik 's nachts helemaal geen fles geven, die moet ze namelijk helemaal niet nodig hebben).
Het een en ander begint natuurlijk aardig op te breken, dus we zijn erg op zoek naar tips/oplossingen. We weten ook echt niet waar het aan ligt. Zijn het tandjes, nachtmerries, sprongetje (ze is overdag namelijk ook erg huilerig en hangerig als je ook maar iets zelf wil doen)?
Ik ga vanmiddag een nieuw nachtlampje kopen om te proberen of dat helpt, omdat het misschien wel te donker is op haar kamer. En zo proberen we elke keer weer wat nieuws.
We zijn niet bij het cb geweest voor advies omdat ik daar een niet al te hoge pet van op heb. Waarschijnlijk krijg je daar als enige advies om om de 5 minuten te gaan kijken en vooral niet uit bed te halen. Maar we weten toch dat dat niet werkt. We zitten er nog wel aan te denken om nog een keer naar de ostheopaat te gaan. Daar is ze namelijk al een aantal keer behandeld.

Nou, het is een heel verhaal. Ik hoop dat iemand nuttige tips heeft. Want wij weten het echt niet meer inmiddels.

Groetjes Janneke

Wij hebben hier ook een nachtbraker van 15 maanden en zitten met exact zelfde probleem.
Helaas geen oplossing. Wat wel hielp was de lamp op de zolder overloop aanlaten.
Als onze dochter langer dan 2 uur huilt krijgt ze van ons soms toch een fles en meestal valt ze dan is slaap.
Zelf denk ik aan verlatingsangst. Dat gillen is namelijk niet normaal bijna.
Hopelijk is het een fase en gaat ie snel voorbij!

Sterkte!!!

Wat ik nog was vergeten te vertellen is dat het ook groeipijnen kunnen zijn.

Daar heeft Linthe ook erge last van gehad en toen gilde ze het ook uit.

Heel toevallig mosten we 2x achterelkaar bij het CB zijn en daar bleek dat ze enorm gegroeit was in erg korte tijd.

Sterkte nogmaals!

Gaby

Ik heb met Daniel ook een periode gehad dat hij 's nachts veel wakker werd, hij was dan nog wel wat jonger en bij hem was het echt verlatingsangst. Wij hebben ervoor gekozen om hem bij ons in bed te leggen en dat na een poosje weer af te bouwen, door een matras naast zijn bed te leggen. Nu slaapt hij weer gewoon door.....

Als het groeipijnen zijn, dan is het denk ik wel een ander verhaal! Maar het is ongetwijfeld een fase....

Sterkte,

Yvette

hier hadden wij precies hetzelfde probleem (hier ook geen hoge pet op van het CB dus ook die vooral niet gebeld)

Ik heb een winnie the pooh nachtlamp gekocht die de hele kamer verlicht en toen die eenmaal in het stopcontact zat hebben we nergens last meer van...
Ik haalde sam er ook zeker niet uit..ik ging over zijn rug wijven maar zodra hij voelde dat ik mijn hand weghaalde dan schreeuwde hij moord en brand...

Ik hoop dus dat het nachtlampje net zo goed werkt bij julie als bij ons want het was uiteindelijk zo'n makkelijke oplossing maar zoveeeeeel gebroken nachten..

Ben benieuwd of het vanavond beter gaat :)

gr an

Hoi,
hier ook een mama met slaapgebrek. Onze vent is nu 14 maanden en sinds twee maanden af en aan wakker. Soms is een speentje genoeg maar er zijn nachten... Dan leg ik hem ook lekker tussen ons in, hij blij mama blij en zijn we  'sochtends ook meer mens. Slaapt ie wel een keer door ben ik  zo geconditioneert dat ik om de haverklap wakker wordt.  Hij is nu ook erg aan het rommelen met van 2 naar 1 slaapje te gaan. Bij een kennis met een kindje van dezelfde leeftijd is het idem.
Zo de reacties te lezen zal het idd een fase zijn die bij deze leeftijd hoort.
Succes

Hoi,

Ik ben van het jan forum, maar wou toch even reageren.
Hier is het ook al weken gedaan met de nachtrust. Het begon rond z'n 1e verjaardag.( yordi is nu 13 maand) Dachten eerst dat het een tandje was, of misschien een sprongetje. Later werd hij ziek en bleek een oorontsteking te hebben.
Het gaat nu 's nachts nog niet geweldig.
Wat ik ergens anders had gelezen wat goed schijnt te werken is lavendel olie.
Aan het hoofdeinde aan elke kant een paar druppels doen.
Ik heb geen idee of het werkt, want heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.( vandaag net zelf gelezen) Misschien is het indd een fase, maar misschien is dit het proberen waard???

Groetjes marielle

Hallo dames,

dank je wel voor jullie reacties. In ieder geval een soort van geruststelling dat we niet de enigen zijn met dit probleem.
Het kopen van het nachtlampje is er nog niet van gekomen, maar ik heb vanavond voor 't eerst de lamp op zolder aangelaten. Maar 's afwachten of dat helpt. En de andere tips gaan we zeker ook proberen als dit niet helpt.
Ik heb overigens ook druppeltjes van valdispert besteld bij de apotheek. Dat schijnt ook te helpen tegen onrustig slapen. Het is homeopathisch, dus baat het niet dan schaadt het niet.

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan