Sinds kerst nauwelijks meer een nacht doorgeslapen

Mijn zoontje (16mnd) werd nogsteeds elke keer wakker 's nachts. Ik nam hem dan bij ons in bed, gaf hem de borst en legde hem dan weer terug. Het viel me op dat hij soms, zelfs in een slaapzakje met 2 dekentjes, een beetje koud aanvoelde. Ik heb toen bij de hema een dekbedje voor hem gekocht. Eigenlijk mag het niet voordat ze 2 jaar zijn, maar ik houd er niet van om de slaapkamers te warm te stoken, dus ik wilde het wel eens proberen. De eerste twee nachten ging ik er om de haverklap uit omdat ik hem niet hoorde en visioenen had van een overgekookt kind in zijn bed. Maar de kleine lag heerlijk te slapen onder zijn dekbedje en slaapt nu gewoon van half 8 tot half 8. Heerlijk!

Ik hoor hier niet thuis, maar wil toch even reageren. Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan om uit te sluiten dat er iets met je kindje aan de hand is. Feline heeft 3 maanden heel slecht geslapen, ze was echt elke nacht wakker.
De buren kwamen klagen, nou ja meer vragen wat er was en of er niets aan te doen was. Toen ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Nu blijkt ze middenoorontsteking te hebben aan beide oren.
Ze had geen koorts, wel liep ze wat wiebelig en viel ze meer, maar die link had ik niet gelegd.

groetjes Mariska
zomer 2007

Hoi meiden,

Ook wij hadden last van een nachtbrakertje.
In Januari ging ie niet meer doorslapen  s'nachts..PFFFF
Ik denk idd dat het een fase is bij de kinderen, anders zou iki het ook niet weten hoor.
Maar je wordt er niet blij van nee.
Sinds een paar dagen gaat het weer beter hij slaapt nu van ong 8 tot half 7 s'morgens.
Nog niet helmaal ideaal, want voor deze periode sliep hij gewoon 12 uur per nacht.
Wij hebben ook al vanalles geprobeerd en namen hem soms ook tussen in zodat wij ook nog konden slapen, maar toch vind ik het niet lekker hoor als er een kind tussenin komt liggen.
Maar goed kind en papa sliepen behalve ik...
Gelukkig slaapt hij nu in zijn eigen bedje.
En gaat ie snel weer wat langer slapen

Lfs Sylvia

Hoi,

hier is de rust eindelijk weer een beetje teruggekeerd. Slapen gaat steeds beter, soms de hele nacht, soms alleen 's avonds een keertje wakker. Ik denk dat het toch te maken heeft gehad met het sprongetje. Die van haar heeft ongeveer 6 weken geduurd, maar sinds het afgelopen weekend lijkt ze er overheen. Ik kan weer gewoon van de bank opstaan en iets gaan doen, zonder dat ze in paniek aan m'n been hangt.
We hebben wel van alles geprobeerd:
- een nieuw nachtlampje met meer licht
- ze krijgt nu valdispert kids rust. Ze vindt het heerlijk.
- ben zelfs bij de huisarts geweest om uit te sluiten dat er niets medisch was. Was dus niet zo. Kreeg wel te horen dat het toch beter was om haar niet elke keer uit bed te halen en dat het waarschijnlijk ook met het karakter te maken heeft en dat het misschien ook een kwestie van aandacht is. Makkelijk gezegd als je niet zelf in die situatie zit. En aangezien het nu weer goed gaat, ben ik van mening dat het geen kwestie van aandacht vragen was. Zeker niet gezien het feit dat ze regelmatig erg paniekerig wakker werd en zelfs niet rustig werd als we beneden waren...

Al met al gaat het nu dus stukken beter en zijn we weer een beetje relaxed.
Nu dient zich echter wel weer een volgend "probleem" aan, er komen namelijk weer tanden door, waardoor ze soms wel weer wat huileriger is. En het is zo zielig, want ze heeft er echt zulke rode billen van.
Wat dat betreft heb ik trouwens nog een goeie tip, mocht iemand er behoefte aan hebben:
we smeren normaal gesproken sudocrem (zinkzalf) op haar billen, maar als ze zulke luieruitslag heeft, helpt dat niet en dan gebruiken we zinkolie (verkrijgbaar bij de apotheek). Dat is echt wonderspul....

Nou, sorry dat het weer zo'n lang verhaal is geworden (lijk ik een abonnement op te hebben), maar ik wilde jullie toch effe laten weten dat het hier weer een stuk gezelliger is in huis. En daar zijn we erg blij mee :)

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan