Sinterklaas / kerst, doen jullie er aan, en wat koop je voor ze? En hoeveel geef je er aan uit?

Hi,

Ik vroeg me af of jullie ook aan sinterklaas / kerst doen, met de kleintjes erbij?
Dit is onze eerste echt sinterklaas wat tom ook bewust kan mee maken :)
Hij zal er zelf nog wel niet heel veel van begrijpen, maar ik vind het maar wat spannend haha!

Wij hebben laatst bij Top 1 Toys een traptrekker gekocht incl. aanhanger, voor kindjes van  1,5 tot 3,5 jr. Deze stond in de folder, en was in de aanbieding voor
€ 45,-   Die geven we dan met sint of kerst.

Ook gaan we nog even langs de Action om wat ander speelgoed te halen.
Ik vind namelijk wel dat het betaalbaar moet blijven.. of ik nou een merk autootje haal bij de Intertoys van  â‚¬ 35,-   of een autootje van de Action van € 2,99 hij merkt het verschil toch nog niet. En speelt er uren mee..

Een vriendin van mij, haar zoontje is net zo oud als Tom... en mijn bek viel gewoon bijna open wat zij uitgeeft aan Sinterklaas... voor haar kind. Bijna 300 euro! Moet ze natuurlijk zelf weten... maar ik vind het van der zotte.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

En wat voor een bedrag denken jullie uit te gaan geven?

Ik ben benieuwd!
Groetjes Nens
Tom 27-02-2007

Hai Nens,

Wij doen alleen aan sinterklaas en gaan echt niet zoveel uitgeven.
Wat je zegt, het maakt toch niet uit wat het kost.
Gewoon een aantal kleine kadootjes van rond de € 10.
Misschien een duurder kadoortje van rond de € 20 erbij.

nee wij doen het rustig aan, vooral omdat ze de waarde er toch nog niet aan afzien.

groeten
Rachel

Hoi Nens,
Ik ben behoorlijk tegen liegen, maar heb wel gemerkt dat je het niet kan maken om tegen je kinderen te zeggen dat sinterklaas niet bestaat.
Het liefst zou ik dus namelijk helemaal niet eraan doen!
Ik bedoel hij krijgt genoeg kadootjes en liegen vind ik dus niks.
Maar weet nog van mezelf dat ik er elk jaar naar uit keek en de hele school ook niks anders dacht dan dat sinterklaas bestond.
Ik heb het wel lullig gevonden toen mijn moeder vertelde dat hij niet echt is!
Maar goed dat ter zijde....
Ik ga dus nu maar een klein kadootje geven (10 euro ofzo) omdat hij er toch nog niks van snapt! Maar hou wel van de gezelligheid erom heen, pepernoten bakken, kadootjes geven en dat soort dingen.
In december verwacht ik ook nog een tweeling dus de decembermaand gaat vanaf volgend jaar extreem duur worden, maar 300 euro ga ik zeker niet doen nu ze nog zo klein zijn!
Groetjes Loes

Hai Meiden!

Tja Sinterkaas!! Ik vind er zelf niet veel aan. Het heeft meer weg van bangmakerij, dan van een feestje. Veel ouders maken dan ook ruimschoots van de gelegenheid gebruik om de kinderen eens flink te chanteren om ze te laten luisteren of iets gedaan te krijgen. Beetje jammer!

Ik hoop het nog een jaartje uit te kunnen stellen, de cadeau's heeft ze toch nog niet door. Althans niet dat ze zogenaamd van Sinterklaas komen!

Ik vind het feest met Kerst veel leuker. Ze hoeft nergens bang voor te zijn, en er staat een mooie boom in huis, met gezellige chocolaatjes erin, en de Kerstman ziet er trouwens ook een stuk vriendelijker uit dan Sint en z'n Pieten.

Dus voor ons nog geen Sinterkaas dit jaar!

Voor diegene die er wel van gaan genieten, alvast veel plezier gewenst!

hoi,

ik doe wel aan sinterklaas, vind het ook een geweldige traditie,

van ons krijgt hij de houten speelgoedboerderij van siku, (deze wou ik altijd al voor hem kopen en dit is een mooie gelegenheid, deze kost 50 euro, maar zou hij dus zoiezo gekregen hebben, verder krijgt hij dan nog een helicoptertje van little people en een spleetje hopla.   verder van ons niets, maar van mijn schoonouders en ouders dan wel weer

met kerst horen (vind ik) geen cadeaus kerst is een feest van samen komen en pleizer maken. eerste kerstdag gaan we met de schoonfamilie uit eten en tweede kerstdag mijn mijn familie lekker gourmetten en trivianten en lekker het bos in als het niet regent

We vieren sinterklaas gezellig met choco, pepernoten, liedjes en cadeautjes. Ookal denk je misschien dat die kids er niks van snappen, ze krijgen er onbewust toch iets van mee. En iemand had het over dat sint en piet eng waren? Dan ken je mijn kinds zeker nog niet. Mijn zoontje is nu 4.5 maar al vanaf dat hij 10 maanden was is hij gek op sint en piet, als ie ze ziet gaat ie er elk jaar op af, voor een handje of dansen oid. Ook op het werk vond mijn dochter het vorig jaar al prachtig hoor.

Wij vieren het dus wel, met cadeautjes, maar niet teveel hoor, ze zijn allebei straks ook nog jarig, dus dan krijgen ze al vanalles, wij kopen gewoon leuke kleine dingetjes, dvd, cd, verkleedkleren, lego en poppen dat soort dingen, maar voor 50 euro pp. Papa en mama krijgen elk jaar een bad of douchedingetje, sinterklaas en piet is natuurlijk voor kinderen!

kerst vieren we met de fam, lekker gourmetten en dat gaat om de gezelligheid en het samenzijn en niet om cadeautjes

Hallo,

Sinterklaas :
Jarno krijgt van de ouders van mijn man voor €15,- een kadootje ( moesten we zelf zeggen wat...blokkenton met 100 blokjes, heeft ie lang wat aan ) van mij ouders weet ik het niet ( ook vast niet veel meer dan €20,- als hij wat krijgt voor sinterklaas ) Van ons een kleinigheidje van 5 a 10 euro.

Kerst:
Bij beide familie's kadootjes onder de boom, door middel van lootjes trekken. Bij opa en oma 1 voor €25,- p.p. en bij opa en oma 2 voor €50,- p.p. aan kadootjes.
Voor de kids bij opa en oma 1 ( zijn er 3 ) doen we dan €12,50 per kind ( niet je eigen erbij gerekend, dus  wij voor €25,-  )  en bij opa en oma 2 krijgt Jarno dubbelop omdat hij enigst kleinkind is hihi. Maar dan krijgt hij nog niet voor €300,- aan kado's. Vorig jaar heeft hij een driewieler gehad van €50,- bij de Intertoys weg van opa en oma...van ons een trekker met geluid en dierenkar voor €18,-.

Wij hebben niets met sinterklaas...alleen maar bedrog voor die kleintjes en daar integen is kerst voor iedereen.

Groetjes Ilona mama van Jarno 18 mnd

quote: Loon81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-11-2008 21:07:19'));

Hallo,

Sinterklaas :
Jarno krijgt van de ouders van mijn man voor €15,- een kadootje ( moesten we zelf zeggen wat...blokkenton met 100 blokjes, heeft ie lang wat aan ) van mij ouders weet ik het niet ( ook vast niet veel meer dan €20,- als hij wat krijgt voor sinterklaas ) Van ons een kleinigheidje van 5 a 10 euro.

Kerst:
Bij beide familie's kadootjes onder de boom, door middel van lootjes trekken. Bij opa en oma 1 voor €25,- p.p. en bij opa en oma 2 voor €50,- p.p. aan kadootjes.
Voor de kids bij opa en oma 1 ( zijn er 3 ) doen we dan €12,50 per kind ( niet je eigen erbij gerekend, dus  wij voor €25,-  )  en bij opa en oma 2 krijgt Jarno dubbelop omdat hij enigst kleinkind is hihi. Maar dan krijgt hij nog niet voor €300,- aan kado's. Vorig jaar heeft hij een driewieler gehad van €50,- bij de Intertoys weg van opa en oma...van ons een trekker met geluid en dierenkar voor €18,-.

Wij hebben niets met sinterklaas...alleen maar bedrog voor die kleintjes en daar integen is kerst voor iedereen.

Groetjes Ilona mama van Jarno 20mnd

Terug
Bovenaan