Sinterklaas / kerst, doen jullie er aan, en wat koop je voor ze? En hoeveel geef je er aan uit?

Hoi,

Sinterklaas is zo'n echt gezellig kinderfeest. Wij gaan daar zeker aan doen, maar we houden het wel klein. We gaan ze zeker  niet overladen met cadeautjes. We hebben voor allebei een paar kleine dingen voor totaal zo'n 20 euro.

Daarnaast krijgen ze van opa en oma nog een kleinigheidje (voor 5 dec). Van Pake en Beppe krijgen ze iets met kerst. Zodat ze niet op 1 avond overspoelt met cadeau's worden.

Met hun verjaardag krijgen ze wel een groot cadeau.

groetjes,
Martine
mama van Tess en Thijn (9-2-2007)

Wij doen eigenlijk elk jaar bij mijn schoonouders samen met broer/ vrouw en  dochtertje (3 jaar)  van mijn man,een  surprise- avond  wat tot nog toe een jaarlijkse traditie is.
 Sinds vorig jaar hebben we eerst samen gezellig gegeten met de kindjes erbij en daarna de kadootjes voor de kinderen gedaan. Voor je eigen kind mag het dan iets meer kosten maar voor de ander rond de 10/ 15 euro.
Als de kinderen op bed liggen, beginnen we aan de surprises.
Ze krijgt van ons een winkeltje van little people (29,95) en van opa en oma weet ik dat ze een inklapbaar buggytje krijgt met een pop.

Thuis krijgt ze dan niets meer. Een echte sinterklaasavond thuis op 5 december met eigen tradities komen wel als ze zelf gaat geloven in sinterklaas. Ik vind het wel een heel leuk feest.
Ik wil wel al een keer pepernoten met haar bakken.

Met kerst doen we geen kadootjes, vind ik onzin. Leuk samenkomen of iets gezelligs gaan doen met het gezinnetje vind ik meer dan zat.

Groetjes Claudia  

Wij lopen een beetje tegen het probleem aan dat zoonlief in januari ook jarig is, dus het zit allemaal wel heel dicht op elkaar.

Bij mijn schoonouders hebben we afgesproken dat we een cadeautje van €15 euro doen.
Bij mijn ouders hebben we niet echt een prijsafspraak,  maar opa en oma kennende zal hij wel weer flink verwend worden.
Zelf houden we het vrij simpel. Ik heb bij de Intertoys wat leuke dingetjes gezien, maar die verdeel ik dan over sinterklaas en verjaardag.

Max heeft nu nog de leeftijd dat hij het ook nog helemaal niet begrijpt. Een aantal cadeautjes zet ik gewoon op zolder en haal ik tevoorschijn door het jaar heen. Mijn ervaring is nu ook dat hij de kleinste, simpelste dingen wel het leukste vindt.

Normaal gesproken doe ik wel aan Sinterklaas .. Gewoon leuk totdat ze we niet meer in geloven. Dit jaar wordt het net even wat anders.. Ik heb letterlijk geen rooie cent.. Dus dat komt niet ten goede ten kosten van me zoon ( 7 ) .. Waarschijnlijk is dit ze echte laatse jaar omdat hij nu nog steen vast geloofd in die heilige man. Ik probeer nu ook alles op alles te zetten om er nog iets van te maken. Maar ben bang dat Sint niet langs komt. Mijn vraag is dan ook.. Moet ik hem chanteren met zijn gedrag??? Of juist niet.. Hmmm.. Lastig.. Groetjes M

Hoi,
Mijn meisje is nog te klein om het echt te beseffen maar ik heb al besloten om niet tegen haar te gaan liegen. Ik vind het juist stom om tegen je kind te liegen dat er een vreemde mensen in je huis komt wanneer je slaapt.... toen ikzelf klein was vond ik et alleen 'leuk' vanwege de cadeaus en chocola, had 1x een parade gezien en vond het niks aan. Vond het heel raar dat er alleen maar 1 wit persoon was op een paard die dan de baas was over de pieten die zwarte mensen moest voorstellen. 
Mijn ouders deden precies hetzelfde als wat ik ga doen, koop der wel iets leuks en lekkernijen maar ze gaat wel weten dat haar ouders degene zijn die het geven en niet vreemde mensen. Heeft mij niet geschaad en zal haar niet schaden. Liegen gaat juist schade aanbrengen, vooral in vertrouwen.

Terug
Bovenaan