Sinterklaas / kerst, doen jullie hier aan, wat haal je voor de kleine? En hoeveel geef je er aan ui

Hi,

Ik vroeg me af of jullie ook aan sinterklaas / kerst doen, met de kleintjes erbij?
Dit is onze eerste echt sinterklaas wat tom ook bewust kan mee maken :)
Hij zal er zelf nog wel niet heel veel van begrijpen, maar ik vind het maar wat spannend haha!

Wij hebben laatst bij Top 1 Toys een traptrekker gekocht incl. aanhanger, voor kindjes van  1,5 tot 3,5 jr. Deze stond in de folder, en was in de aanbieding voor
€ 45,-   Die geven we dan met sint of kerst.

Ook gaan we nog even langs de Action om wat ander speelgoed te halen.
Ik vind namelijk wel dat het betaalbaar moet blijven.. of ik nou een merk autootje haal bij de Intertoys van  â‚¬ 35,-   of een autootje van de Action van € 2,99 hij merkt het verschil toch nog niet. En speelt er uren mee..

Een vriendin van mij, haar zoontje is net zo oud als Tom... en mijn bek viel gewoon bijna open wat zij uitgeeft aan Sinterklaas... voor haar kind. Bijna 300 euro! Moet ze natuurlijk zelf weten... maar ik vind het van der zotte.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

En wat voor een bedrag denken jullie uit te gaan geven?

Ik ben benieuwd!
Groetjes Nens
Tom 27-02-2007
 
Tja, das altijd een onderwerp...
De één heeft meer te besteden dan de ander. Hoewel 300 euro wel érg veel geld is...Als je het geld hebt, koop je toch automatisch duurdere dingen, zou ik ook doen als ik het haden waarom niet? Alleen, ik denk dat je niet te veel cadeaus moet geven. Dus je kunt best, als je dat kunt, één duur cadeau geven, en iets kleins (bijvoorbeeld een autootje van 2 euro). Maar overladen met cadeaus is zo fout....je leert ze dat ze dus veel moeten krijgen, ze kunnen het niet meer waarderen later.
Wij hebben 2 kinderen, ze krijgen allebei twee cadeaus, iets duurders en nog een kleinigheidje van een paar euro. Maar per kind besteden we niet meer als maximaal 25 euro, liefst nog minder als het mogelijk is. het gaat niet zozeer om het bedrag, maar als je zuinig kunt en toch iets leuks kun geven, is dat altijd mooi mee genomen. Onze kinderen hebben niet zo veel speelgoed en kunnen dan tegen sinterklaas tijd best wel weer wat nieuwe uitdaging hebben.
Als je kind wel veel speelgoed heeft zou ik er voor kiezen om het heel simpel te houden en niet te veel uit te geven.
Wij vieren trouwens sinterklaas. Mijn zoontje is nu 4 jaar, vorig jaar was hij zich er wat meer van bewust, maar ook nog niet volledig. Nu natuurlijk wel. Dus wat betreft jouw zoontje, dat duurt nog wel even voordat hij zich er echt van bewust is!
Alvast veel plezier!
 
Hi,

Ja ik begrijp wat je bedoeld, met dat ze het later dan niet meer kunnen waarderen. Daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Alleen niet wat je zegt over geld,... het zou een natuurlijke reactie zijn dat als je meer te besteden hebt dat dan ook doet. Wij verdienen beide niet slecht, en zouden eventueel ook wel meer kunnen uitgeven voor Tom met sinterklaas.. maar ik dan kom ik dus al weer terug op mijn eerste zinnetje / jou stelling.
Ik wil niet dat Tom denkt dat ie alles maar krijgt wat hij wil.. en dus ook niet met Sint / Kerst word overladen met cadeau's.

Vieren jullie het trouwens met jullie gezin? of ook met de oma's en de opa's?

Ja ik weet stiekem wel dat Tom zich er nog niet van bewust is, zal nog wel wat jaartjes duren. Maar vind het zelf gewoon erg leuk :)

Groetjes NENS
 
heyhey

mijn dochtertje is met sinterklaas/kerst pas 10 maanden, dus ze snapt er nog helemaal niks van hihi
wij geven dus gewoon kleertjes, wat ze dan de rest van de winter aan kan, voor sinterklaas en voor kerst krijgt ze een autostoeltje en een loopstoel.
allemaal dingen die je toch nodig hebt dus.
hoogst waarschijnlijk zou ze het inpakpapier toch intresanter vinden dan wat er in het papier zit.
ik kan niet in de toekomst kijken, maar denk dat als ze dalijk alles beseft, ik nog niet voor 300 euro kado's zal gaan kopen.
dat is een heel hoop geld, en zoals je zelf zegt: waarom duur, als t goedkoop kan?

wij vieren sinterklaas met heel de familie. ( en dat is en behoorlijk grote ploeg) dus nathalia komt niks te kort hihi

groetjes, do

 
quote: Nens21 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-10-2008 14:56:05'));

Hi,

Ja ik begrijp wat je bedoeld, met dat ze het later dan niet meer kunnen waarderen. Daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Alleen niet wat je zegt over geld,... het zou een natuurlijke reactie zijn dat als je meer te besteden hebt dat dan ook doet. Wij verdienen beide niet slecht, en zouden eventueel ook wel meer kunnen uitgeven voor Tom met sinterklaas.. maar ik dan kom ik dus al weer terug op mijn eerste zinnetje / jou stelling.
Ik wil niet dat Tom denkt dat ie alles maar krijgt wat hij wil.. en dus ook niet met Sint / Kerst word overladen met cadeau's.

Vieren jullie het trouwens met jullie gezin? of ook met de oma's en de opa's?

Ja ik weet stiekem wel dat Tom zich er nog niet van bewust is, zal nog wel wat jaartjes duren. Maar vind het zelf gewoon erg leuk :)

Groetjes NENS

Hoi
Nou, er zijn natuurlijk grenzen aan wat je uitgeeft, dat ben ik helemaal met je eens ook al kun je het betalen. Maar ik denk dat het bij de meeste mensen toch zo werkt. Alleen moet je er voor waken wat je je kinderen bijbrengt, dus óók dan zullen mijn kinderen niet 'meer cadeaus krijgen, maar als het zo uitkomt misschien ietsje duurder, tenminste als je iets hebt gevonden hebt wat leuk lijkt.
Wij vieren met mijn broer, zus + gezinnen, en mijn ouders, en mijn schoonmoeder.
Wij geven elkaar als partner één cadeau, ik koop dan voor onze kinderen dus nog wat en een cadeautje voor mijn schoonmoeder.
Gezellig ieder jaar, leuke gedichten en soms een surprise.

 
Wij vieren sinterklaas zoals elk jaar met "mijn" familie. Dat doen we best uitgebreid en ze krijgen ook best veel cadeautjes. Ik heb 3 zussen met aanhang en totaal 4 nichtjes en neefjes. Zelf heb ik nu 1 kindje. Mijn moeder (mijn vader leeft niet meer) heeft altijd een bepaald bedrag per kind en daar koopt ze dan in overleg met m'n zussen kadootjes voor. Voor elk kind evenveel. Zelf koop ik ook wat voor m'n nichtjes en neefjes net zoals m'n zussen dat dit jaar voor Daniel zullen doen. Dus bij elkaar wordt het altijd een hele berg cadeautjes.
Het is niet zo dat ze het nu niet meer waarderen hoor, de oudste is 8 en ze hebben altijd geleerd om dank je wel te zeggen. En tuurlijk zullen ze niet met alles evenblij zijn, maar dat is normaal.

Als volwassenen onderling hebben we lootjes getrokken en er zijn jaren bij dat iedereen nog iets kleins voor iedereen koopt, maar er zijn ook jaren bij dat maar 1 iemand dat doet of helemaal niemand. Dat spreken we verder niet af ofzo. Het is maar net hoe de financien er voor staan :)

Voor Daniel heb ik diverse little people dingetjes al in huis, die ik voor sinterklaas ga inpakken en hij krijgt de grasmaaier van playskool(zijn papa is namelijk hovenier). Hij wordt 20 dec 1 jaar, van ons heeft hij al wat gehad(zo'n 4 in 1 loopauto) en van mijn moeder krijgt hij een smarttrike(een 3 in 1 driewieler).
Mijn schoonfamilie vraag ik om de babylaptop van Vtech. Kunnen ze mooi samen doen.

Nou dat was het wel :)

Groetjes, Yvette



 
Hoi,

Wat een leuke vraag zeg, ben ik ook wel benieuwd naar ja wat iedereen daar aan doet!

Ik heb 3 zoontjes van 8jr-3jr en van 10mnd, Ik wil voor hun samen niet meer uitgeven dan 175 euro! Ik koop altijd een pyama voor ze extra nog erbij dus dat is nog ong 30-35 euro.
Ik koop gezelschapsspellen, auto's, lego, duplo,, de jongste krijgt een potje fruit, madarijn, rijstewafeltjes ed in de schoen!
Verder hebben we ook bij de intocht kado's bij opa en oma en kopen die samen met alle 11 ooms en tantes ook nog wat kado'tjes!
Met kerst krijgen papa en mama een kado en krijgen hun elk nog 2kleinigheidjes..ziet zo leuk uit onder de boom
En ik vind dat het erom gaat dat je kind niet voor alles een kado'tje moet geven en echt alleen op sinterklaas kerst verjaardag   of een diploma halen moet houden!
ik heb nog altijd dat beeld van vroeger in mijn hoofd,, ik heb 4broers en 1zus en als wij 6dec beneden kwamen dan stond de 8pers eettafel afgeladen vol met kado's en daar krijg ik nog kippevel van en ik hoop dat mijn kinderen dat later ook zo hebben.

Gr MJ

Gr MJ
 
hoi
wij gan dit jaar voor het eerst sinterklaas vieren,maar nu is het zo dat mijn oudtse zondag 3 word en de jongste 4 dec 1 ,dus dan krijgen ze een groter kado van ons en met 5 dec gewoon wat kleine dingetjes,ik denk dat ze al genoeg krijgen voor hun verjaardagen dus ik ga er zelf niet zo heelveel aan uit geven max 50 euro denk ik,en weet je tussendoor krijgen ze toch nog weleens wat.gr wendy
 
Terug
Bovenaan