Sinterklaas / kerst, doen jullie hier aan, wat haal je voor de kleine? En hoeveel geef je er aan ui

Hoi,

Ik heb de indruk dat jullie  Sinterklaas anders vieren als bij ons. Bij ons worden de cadeaus niet ingepakt, maar gewoon 's avonds laat of 's morgens vroeg uitgezet zodat de kinderen als ze wakker worden een mooi versierde tafel zien met cadeautjes en snoepgoed en ontbijtkoeken. Ik zou dat voor mijn kinderen later ook willen. Nu is Noah nog maar 10 maanden,  we zullen het  wel uitzetten en versieren maar toch anders dan als hij wat groter is, hij krijgt  enkele cadeautjes maar de meeste dingen heb ik tweedehands van een collega. Met kerst krijgt hij 1 cadeau en met zijn verjaardag ook 1. Bij  de grootouders brengt de sint ook 1 ding  per kind, dat vind ik goed, want als ze overstelpt worden, dan spelen ze er toch niet veel mee. Ook om die reden krijgt hij zijn sint speelgoed, maar daarna gaan we  dat terug wegstoppen en om de paar  weken krijgt hij dan iets dat hij van sinterklaas kreeg. Zodat hij telkens weer iets nieuws heeft en uitgedaagd wordt. Ik weet niet als dat een goede manier is, ik hoop het alleen maar.

groetjes,
Els  
 
Hallo Allemaal.

Met sinterklaas doen we niets, want onze dochter is 5 maanden  beseft het niet.
( ze wel 9 weken te vroeg geboren en is qua ontwikkeling 3 maanden de leeftijd 5 maanden).
Met kerst doen de oma's en opa's een aantal cadeautjes en wat op de spaarrekening zetten. Zelf wil ik nog kijken wat ik onze dochter kan kopen maar dan 2 dingen wat bij haar leeftijd past of voor de komende maanden.
Lijkt mij erg speciaal de eerste kerst met onze dochter.

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan