Sinterklaas

A

Anoniem

Guest
Wij zijn van plan om dit jaar voor het eerst Sinterklaas te gaan vieren voor onze dochter. We nodigen dan ook mijn ouders uit. Gisteren heb ik bij Blokker "de zak" gekocht en al een cadeautje: een puzzel van Bumba die steeds uit twee stukje bestaat (geen houten). Ik ben van plan om tot december af en toen een cadeautje te kopen en zo de zak min of meer te vullen. Mijn vraag aan jullie: Hoe doen jullie dat? Vieren jullie al Sinterklaas voor je kindje? En eigenlijk mijn belangrijkste vraag: Hoeveel geld zijn jullie van plan eraan uit te geven? Ik vind de prijzen in het speelgoedboek namelijk erg hoog! We kunnen het best betalen, maar sommige prijzen vind ik echt belachelijk. Dat ze dat ervoor durven vragen.

Groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,

Wij vieren sinterklaas voor Marissa bij opa en oma thuis op zaterdag rond 12.00 uur zodat ze daarna nog lekker kan spelen. Ze heeft 1 neefje die 6 dagen ouder is. We hebben afgesproken alleen maar kado's voor de kinderen te doen. Marissa krijgt een activiteiten boerderij en de treinbaan van Ikea van ons. Wij geven dus zelf 25 euro uit. Haar neefje krijgt van ons het zelfde. Dan kijgt ze nog kado's van opa en oma, haar oom en tante en nog een oom. Meer dan genoeg dus. Ik heb het hele jaar dingen gekocht die ik leuk en betaalbaar vond. Ik heb dus voor zowel kerst als sinterklaas alles al. Met kerst krijgt ze meer van ons omdat ik dat een leuker feest vind. Plus dat ik het niet nodig vind dat die arme sinterklaas met zoveel kado's sjouwt voor Marissa op zijn leeftijd. Hier geven we dus ook niet zoveel uit.

groetjes Linda

Hoi,
Wij vieren sinterklaas best uitgebreid.
Met twee neefjes erbij, en opa, oma en mijn broer, en zus en zwager.
We geven aardig wat uit per kind, en doen alleen eigen kids, en een aardigheidje voor de rest.
Hier zijn ze dan al wat ouder, en vragen ook zelf echt dingen..
Bijv een spel voor de Nintendo DS of Wii..en die zijn duur.
Alleen dit is het eerste jaar dat ik echt niets weet te geven..ze hebben gewoon al zoveel..Erg eigenlijk he?
En de schoen word ook regelmatig gezet, daarin geen echte cadeaus, maar een keer iets lekkers ofzo.
En ik maak altijd een brief uit naam van de Sint die ze erin vinden..
De oudste gelooft sinds vorig jaar niet meer, maar is ook wel weer leuk..haha
Kerst is hier vaak een aardigheidje onder de boom..ik ben dan nl zelf jarig!
En van de andere oma krijgen ze vaak wat op tweede kerstdag.
Gr Rina

hoi hoi,

Wij vieren altijd Sinterklaas bij mijn schoonouders. Met de nichtjes van Rik erbij en Omi! Echt hartstikke gezellig!! Ik ga 100 euro uitgeven, dit lijkt misschien veel, maar ik geef tussendoor eigenlijk geen speelgoed...dus dan mag het wel. Rik speelt tegen de tijd dat het Siterklaas is alweer een half jaar met zijn toen nieuwe speelgoed (van zijn verjaardag 04-07). Dus dan mag het wel toch??
Ik wil heeeeeel graag een werkbank voor hem hebben (die van Black en Decker) en ik wi graag een tafeltje en 2 stoeltjes van de IKEA en dan natuurlijk eductief speelgoed wil ik.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ook wij vieren Sinterklaas. De oudste zit nu op het randje van wel/niet geloven, dus ben benieuwd wanneer het kwartje echt gaat vallen. ik hoop toch wel dat hij dit jaar nog geloofd, vind het wel erg leuk!!

Ik heb altijd wel een bepaald budget in mijn hoofd, maar ga er ook ieder jaar weer overheen. Ik begin nu al dingetjes te kopen. Als ze eens een leuke pyama in de aanbieding hebben, kleren dat soort dingen. Verder krijgen ze bij mij 1 wat duurder kado (rond de 30 euro ieder) en koop ik altijd 1 gezelschapsspel voor met zijn allen (ok, Eline nog niet, hahahaa) En dat vul ik aan met allerlei kleine dingetjes zoals sokken etc.

Wij vieren het bijna altijd met het gezinnetje. Mijn ouders kopen altijd wat met de kerst voor ze, en mijn schoonouders kopen met Sint ook wat voor de kinderen, en dat doen we meestal het weekeind ervoor, met een gezellige gourmet erbij.

Hoi

Nou de oudste hebben we verleden jaar verteld dat sint niet bestaat,maar volgens mij is hij dat even voor het gemak vergeten.Hij doet gewoon met mijn andere zoon mee en ik vind dat wel best zo.
Wij vieren sinterklaas thuis met ons eigen gezinnetje.
's Avonds met pepernoten op tafel wachten op de cadeautjes en dan omstebeurt uitpakken altijd goed.
Hier houd ik me aan een max van 50 euro per kind,maar er zitten ook vaak nuttige cadeautjes bij.Ik moet er in ieder geval voor zorgen dat de jongens net zoveel cadeautjes krijgen anders hebben we een probleem.

Groetjes Jessica
Even wat foto's om in de stemming te komen.

Sinter klaas komt aan bij ons in het dorp.

En natuurlijk mag Joyce ook met haar broers meedoen.

Dit is bij ons thuis op sinterklaasavond!

Hoi!

Wij hadden vorig jaar niet echt Sinterklaas gevierd, Tara kreeg wel een cadeautje van mij, haar tante en 1 oom. Ik wil het dit jaar wel echt vieren met een sint en een zak met cadeaus, maar mijn zus en broertjes zeggen dat ze liever cadeautjes kopen voor haar voor kerst. Misschien moet ik zelf maar kleine dingen kopen en het alsnog vieren met ze, maar dan met cadeaus die ik zelf heb gekocht. Doen jullie dat ook zo, of kopen de ooms en tantes en andere familieleden ook echt cadeautjes voor jullie kleine? Hier is een foto van Tara Piet van vorig jaar

Groetjes,
Shivana

P.s.: geweldig, die foto va Joyce hierboven met dat bos haar, haha!

Hoe we het gaan vieren weet ik nog niet precies... Waarschijnlijk ook bij opa en oma, maar ik vind het ook leuk om het 's ochtends thuis te doen (op tafel rijden). Kan me van vroeger herinneren dat dat geweldig was!!!

Maar over de kadootjes hoef ik me geen zorgen te maken. Afgelopen zondag ben ik hier in Tilburg op de speelgoedrommelmarkt geweest. Ik heb m'n slag geslaan joh! Allerlei keukenspulletjes, poppenbuggy, pop, tasjes, boerderij huis ect. ect. En ik was maar € 30,- kwijt! Ik moet e.e.a. natuurlijk wel ff wassen en afsoppen maar dat heb ik er wel voor over.

Ik ga eens kijken of ik bij jullie tips kan vinden hoe we leuk sinterklaas kunnen vieren.

X Linda

Terug
Bovenaan