Sinterklaas

Wij doen het met mijn schoonfamilie. Aan die kant is nog een kleintje van 2,5 jaar. En verder thuis een aardigheidje in d'r schoen. (vorig jaar waren we op texel en hebben we ook kleine kadootjes gedaan)
Ik heb al kinderbakblikjes gekocht en een koekjesbakset (bij AH op aanraden van Linda, Kezfan)
En verder doe ik niet te gek. Pyjama en misschien een leuke kerst en oud en nieuw kledingset. Want als ik kijk wat ze aan speelgoed heeft.....
Ik ga binnenkort wel wat op zolder zetten. Als de kinderen dat groter zijn hebben ze een hele hoop rommelmarktspullen!
Misschien koop ik wel speelgoed meer voor haar leeftijd, beetje moeilijke dingen, zoals een puzzel of iets.

groetjes Maris

Hoi hoi,

Wij doen het meestal lekker uitgebreid met mijn hele schoonfamilie, ooms, tantes, neven en nichten. Het is niet zo grote familie alles bij elkaar zo'n 20 man. Wij zijn de afgelopen 10 jaar met Sinterklaas een lang weekend naar CenterParcs geweest..echt super zo gezellig met z'n allen.
Dit jaar gaat dat helaas niet door vanwege familieomstandigheden..
Maar ik, mijn vriend en neef en nicht gaan het dit jaar wel een dag organiseren..
Voor de kinderen zetten we een Sinterklaasspeurtocht met onderweg allerlei gekke sinterklaasspellen zoals.. Schimmeltje prik, taaitaai happen, Sinterklaaszaklopen,   zoveel mogelijk kado's in een schoorsteen gooien binnen een minuut...etc..
lache he!!!
En dan eindigt het in de schatkamer van Sinterklaas waar alle kado's liggen voor de kids (leeftijd 16 mnd tot 6 jaar). Tja en omdat het voor onze familie wel een speciaal feestje is krijgen alle kinderen van iedereen kado's (totaal waarschijnlijk 6 grote sinterklaaszakken vol!!) Ik weet het het is belachelijk veel!!!!

Dan met z'n allen eten en als de kinderen op bed liggen gaan de "ouderen" het Sinterklaasspel spelen. Voorheen deden we ook echt surpise en gedicht (al 10 jaar!!!)

Klinkt gezellig toch!!! Heb er ook al echt zin in..

gr. Ilone

Ik heb een hekel aan Sinterklaas, en dat zal dus ook niet veranderen....maar toch ga ik naar de intocht van de Sint hier in de stad en zullen we het altijd klein vieren, gewoon met ons gezinnetje en de opa's en oma's, en dan allemaal een cadeautje voor Jesse, van ons krijgt hij 1 groot ding en twee kleine dingetjes, en van mijn ouders krijgt hij 1 ding. Andere oma kan niet, en andere opa komt nooit, die sponsort alleen. En verder doen wij voor de volwassenen chocoladeletters in de zak, maar that's it!

Met kerst gaan we helemaal los, dan is het huis helemaal versiert en staan er veel cadeau's onder de boom We hebben wel afgesproken dat we niet meer dan 150 euro aan Jesse uitgeven. En mijn moeder heb ik gezegd niet meer dan 50 en voor de sint niet meer dan 20! Die gaat nog weleens de mist in namelijk.
Verder vieren wij kerst ook met mijn broertje en z'n vriendin samen en dan doen we ook altijd een uitgebreid Kerst diner!

groetjes
Angel

Girl, waarom heb jij een hekel aan Sinterklaas? Niks ergs hoor, ben gewoon nieuwsgierig hoe jij er tegenaan kijkt...

Hoi!

Ik heb nog een vraag over de chocoladeletters, geven jullie ook een chocoladeletter? Ik wil graag de T aan Tara geven, maar de chocoladeletters zijn zo groot en ik wil niet dat ze zoveel choco opeet

Groetjes,
Shivana

Tja... je kan haar een klein stukje geven...
Volgens mij heb je ook wel van die zakjes met allerlei kleine dunne chocladelettertjes..misschien bij de Hema of V&D... das denk wat makkelijker dan!!!

Hoi Shivana,

Bij de jamin hebben ze ook kleine chocolade letters voor een euro of zo. Dat zijn echt kleintjes. En anders hebben ze bij de bakker ook kleine letters. Ik vind Marissa nu trouwens nog te klein voor chocola, ze krijgt al bijna alles behalve snoep en chocola. Maar met sinterklaas zijn we natuurlijk weer 2 maanden verder. Weet dus niet hoe ik er dan over denk

groetjes Linda

Hoi Moonpoontje,

Vragen mag altijd hoor, ik heb in de kleuterklas een niet zo'n leuke ervaring gehad met een zwarte piet, vieze en enge opmerkingen maakte die man, en daar moest ik naast zitten, ben jankend weg gegaan en heb tegen m'n moeder gezegd dat ik niets van de Sint wilde, want die Piet mocht niet langskomen.

Vorig jaar sprong er een zwarte Piet bij mijn man om z'n nek en ik stond dus 5 meter verderop, helemaal geschrokken, terwijl dit z'n collega bleek te zijn. Blijkbaar is het me toch bij gebleven, terwijl ik zelf ook weleens zwarte Piet ben geweest. Maar ik denk dat het niet herkenbare mij angstig maakt, ik kan niet zien wie er achter het zwarte masker zit, dus vandaar mijn hekel aan de Sint

Daarnaast heb ik in de VS gewoond en heb ik daar Kerst meegemaakt, en daar ben ik dus helemaal verslaafd aan geraakt, dat heeft voor mij veel meer sfeer!

Maar goed, doe nu dus wel voor m'n zoontje mee....alleen de pieten moeten niet naar mij kijken of rare opmerkingen maken of aan me zitten, dan krijgen ze m'n dodelijke blik toegeworpen! Dan ben ik niet meer zo zoet!

Als ik het zo terug lees klinkt het wel dramatisch zeg....haha!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan